Miehen lapsi todella huomionkipeä
Asun uusperheessä ihanan miehen ja kahden oman lapseni kanssa. Meillä sujuu mukavasti, ollaan asuttu pari vuotta yhdessä. Ongelma on miehen oma lapsi, 10 vuotias poika, joka on todella huomionkipeä ja itsekeskeinen. Aina kun hän on meillä, on oleminen pelkkää draamaa, itkua, esiintymistä jne. Kun tehdään yhdessä jotain, poika vaatii kovaäänisesti että häntä katsotaan, kehutaan ja ihaillaan, omat lapseni jää aina täysin sivuun. Mieheni myös yllyttää poikaa käyttämään noin, hän nauttii pojan esiintymisestä ja toistelee pojan huutamia sanoja kuin ne olis aina jotain neronleimauksia. Poika ei halua jakaa huomiota lasteni kanssa, vaan vähättelevästi sanoo lapsilleni esim. sä et osaa, kato ku mä teen, tai että taasko noi pikkuvauvat yrittää rakentaa majaa, mä teen paremman jne.
Rasittaa myös kuinka selvästi mies pitää omaa lastaan parempana kuin mun lapsia. En meinaa jaksaa tätä yhden lapsen showta.
Kommentit (5)
Lapsi on vanhempiensa peili. Tekstissäs kerrot miten miehes lapseen suhtautuu ja mitä piirteitä hänessä vahvistaa. En sanois että lapsi on ongelma, vaan katsoisin vanhempiin päin. Toki uusperhe ja vuoroviikot tms on lapselle kans uutta johon sopeutua ja hakee omaa paikkaa
Lapsi parka. Onhan se ihan kauheaa olla kuulumatta oman isänsä perheeseen.
Hohh, Hohh, hoijaa.
Roskaa koko aloitus.
Se on totta, että lasta kohtaan tälläset uusperheet on ihan väärin. Itsekin inhoan ajatusta uusperheestä, ei lasten kuulu tuntea itseään ulkopuoliseksi omien vanhempien elämässä. Tilanne kuitenkin on nyt tämä, hän saa ainoana lapsena loputtomasti huomiota äidillään ja tämän uudella miehellä, isovanhemmiltaan ja muilta sukulaisilta. On tottunut olemaan aina äänessä ja saa haukkua muita päin naamaa, "koska on vielä lapsi". Ja isänsä mielestä on aina äärettömän huvittavaa kun lapsi esittää jatkuvasti uhria, häntä täytyy sääliä kun kaatuu ulkona, tai häviää pelin, tai jotain muuta lasta kehutaan, aina on paikka itkulle ja draamalle, jota isä vain vahvistaa menemällä leikkiin mukaan.
Ap
Kuulostaa normaalilta 10 vuotiaalta.
Mutta oikeasti, varatkaa aika perheneuvolaan ja menkää sinne juttelemaan. Auttaa enemmän kuin vauvapalsta.