Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne lomalle heinäkuussa yksin?

Vierailija
24.06.2015 |

Olen kärsinyt masennuksesta ja erittäin ahdistavasta työstressistä jo pitkään. Joten päätin repästä ja lähteä heinäkuun vikalla viikolla yksin matkalle! Jospa se auttaisi selvittämään päätä. Niin nyt vain matkakohde puuttuu!

Onko kenelläkään antaa menovinkkejä yksin matkustavalle n. viikon mittaiselle lomamatkalle? :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat, mistä tykkäät? Vähän olisi kiva tietää. Muuten hyvä idea kyllä!

Vierailija
2/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihan minne haluat. :) Mitä haluat matkaltasi? Jos kaipaat aurinkoa, lämpöä, rentoutumista ja kauniita maisemia, Kreikka on kiva vaihtoehto. Jos taas tykkään kaupunkimatkoista, joissa on paljon näkemistä ja tekemistä, suosittelen Lontoota. Barcelonassa voit yhdistää molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisin yksin, niin valitsisin kaupungin. New york on ihana, mutta sinne haluaisin kaverin. Euroopassa Pariisi, Barcelona, Rooma!

Vierailija
4/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Amsterdam,.

Vierailija
5/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin matkustat naisena, niin maita joissa on islam on hallitseva uskonto, en suosittele. Voi olla hankala yksin liikkua tai saada palvelua jne. Tasa-arvo ei ole vielä levinnyt aivan kaikkialle. Voi olla, että joku turistirysä löytyy, jossa ei olla niin tarkkoja, jos välttämättä haluaa itämaihin matkustaa.

Vierailija
6/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:41"]

Mitä haluat, mistä tykkäät? Vähän olisi kiva tietää. Muuten hyvä idea kyllä!

[/quote]

Ah niin tosiaan! Olen vain niin innosta piukena täällä, etten tajunnut kertoa. Taitaa olla paras päätökseni vuosiin :)

Ranta+kaupunki loma voisi olla paras yhdistelmä. Tykkään lojua rannalla sekä kierrellä nähtävyyksiä. Hyvät shoppailu mahdollisuudetkin olisivat plussaa! Ehkä vähiten nappaisi kaikenlaiset turistirysät yms. :)

Vierailija
7/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hups 7 oli siis ap, kiitos kaikille vastanneille! :)

-Ap

Vierailija
8/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entas joku Portugalilainen kohde? En ole itse kaynyt, mutta olen kuullut monelta tosi hyvia kokemuksia ja jos haluaisin aurinkoa jossain kohtuu hintaisessa kohteessa, menisin itsekin ehka tuonne! :) Ja oikein hyvaa matkaa sinulle! Olen taalla kateudesta vihreana!

Vierailija
9/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:46"]Jos yksin matkustat naisena, niin maita joissa on islam on hallitseva uskonto, en suosittele. Voi olla hankala yksin liikkua tai saada palvelua jne. Tasa-arvo ei ole vielä levinnyt aivan kaikkialle. Voi olla, että joku turistirysä löytyy, jossa ei olla niin tarkkoja, jos välttämättä haluaa itämaihin matkustaa.
[/quote]
En oo ikinä kohdannu islamisissa maissa mitään ongelmaa. Nuorehko blondi nainen olen ja aina vain paikalliset kiinnostuvat mistä olen kotoisin, olenko lomalla vai pysyvästi maassa, mitä teen työkseni jne jne. Varsinkin nuoret nykyään todella helposti tulevat juttelemaan mikäli kielitaito heillä riittää. Vanhemmatkin juttelevat mutta yleensä juttu tyssää siihen että en osaa kovin montaa sanaa heidän kieliään. Mutta ystävällisesti ovat aina ottaneet vastaan, todella avuliaita ja muutamia kertoja jopa majoittunut paikallisten luona.
Erilaista kohtelua varmasti saa jos pukeutuu huonosti eikä kunnioita paikallisia tapoja.

Mutta ap:lle voisin suositella Kreikka, Espanja, Italia mikäli haluaa lämpöä eikä ole paljon kokemusta matkailusta.

Vierailija
10/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomat on parhaita. Siellä on aina paljon nähtävää ja koettavaa, ei tule aika pitkäksi. Luultavasti äkkilähtöjä on moneen suuntaan tarjolla. Pidä avoin mieli.

Uutta kohdetta pitää nähdä, kokea, haistaa ja maistaa. Hauskaa lomaa! :)

Vierailija
11/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugali on tosi kiva, mutta heinäkuussa pirun kuuma. Amsterdam olisi varmasti kiva yksinkin, mutta ei ole rantakohde. Barcelonassa on tullut paljon reissattua ja kuljettua yksinkin, joten sitä voin suositella. Jos aikaa on, niin voi tehdä vaikka päiväreissun Gironaan. Hyviä rantoja löytyy pienen junamatkan päästä (kaupungin ranta lähinnä turisteille).

Vierailija
12/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungit ovat usein kesällä turistirysiä. Etenkin rooma.

Vierailija
13/13 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

just eilen katselin myös, pitäiskö heinäkuun vika tai tokavika vkolla lähteä äkkilähdöllä jonnekkin....