Kaipaisin pikaista apua
Hei!
Tunnen itseni todella uusavuttomaksi, kun en osaa auttaa tytärtäni tai löydä vastausta googlen kauttakaan.
Tyttäreni tuli kertomaan minulle omituisesta vaivastaan, jota minulla itselläni ei ole ikinä ollut. Hänellä on ilmennyt valkovuodon tapaista, tumman ruskeaa vuotoa, joka on hajutonta. Kuulema vatsassa ei ole tuntunut miltään, joten kuukautisistakaan ei voi olla kyse.
Tyttö on pian 16-vuotias, mutta kuukautiset eivät ole vielä alkaneet.
Auttakaa äitiä hädässä!
Kommentit (12)
Kyllähän ne voivat kuukautiset olla.
Vaikkei ole sattunut yhtään? Kertou käyneensä vessassa ja huomannut tuon. Nyt on jatkunut pari päivää.
"äiti hädässä", voi voi. Ette siis kykene soittamaan terveysasemalle ja varaamaan aikaa joko lääkärille tai terveydenhoitajalle? Eikö 15-v. tytär osaa itse mennä kouluterveydenhoitajalle? oletteko jotenkin kykenemättömiä selviämään arkielämästä vai oliko tämä joku typerä vitsi? Hanki elämä ja lopeta pelleily!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:28"]"äiti hädässä", voi voi. Ette siis kykene soittamaan terveysasemalle ja varaamaan aikaa joko lääkärille tai terveydenhoitajalle? Eikö 15-v. tytär osaa itse mennä kouluterveydenhoitajalle? oletteko jotenkin kykenemättömiä selviämään arkielämästä vai oliko tämä joku typerä vitsi? Hanki elämä ja lopeta pelleily!
[/quote]
Oletko tehnyt sen huomion, että nyt on kesäloma? Ja jos tämä vain onkin jotain vaaratonta, kuten kuukautiset, en turhaan halua ensin jonottaa paria tuntia linjalla ja häiritä terveysaseman henkilökuntaa. Ja jos täällä sattuisi olevan joku, joka asiasta paremmin tietää,. T:Ap
Ekoilta menkoiltahan nuo vaikuttaa. Eihän menkoissa vatsa kipu ole mitenkään pakollista. Ja usein ensimmäiset kuukautiset ovat niukat ja ruskeaa ja hiukan möhnämäistä tavaraa tulee ulos.
Tää ei varmaan ollut tosissaan tehty aloitus, mutta tulipa nyt vastattua kuitenkin.
Kyllä pitäs jo tossa vaiheessa muutenkin ehkä seurata lääkärin kanssa että tuleeko niitä kuukautisia ollenkaan. 16 vee alkaa olla nykyisin jo aika myöhäinen kuukautisten alkamisikä. Onko pituuskasvu tullut milloin?
Kuukautiset ei välttämättä tunnu ekalla kertaa miltään,ei ainakaan minulla tuntunut kun ne 13veenä alkoi. Eli et sillä voi rajata poiskaan.
Ei kaikilla menkat satu. Olisihan niiden jo aika alkaakin.
No kyllähän nuo menkkojen alulta vaikuttaa. Mulla yli nelikymppisellä alkaa menkat juuri tuon tapaisella vuodolla. Eikä ole kipuja mullakaan, eikä haise. Ekat menkathan ovat aina vähän oudot, mutta jos huolestuttaa, niin varaa aika lääkäriin. Veikkaan kylläkin menkkoja.
Ensimmäiset menkat voivat olla ruskeaa vuotoa. Kun muita vaivoja ei ole ei aihetta huoleen.
Up