Mirena-kierukasta huolimatta raskaana?
Kommentit (10)
Ainoastaan jos kierukka on huonosti paikallaan. Mirena on varmempi kuin sterilisaatio. Tee testi.
Kuparikierukka on syyllinen näihin ns. kierukkalapsii
Kyllä voi olla. Oletko siis tehnyt jo testin? Tuntuuko kierukan langat, onko paikallaan?
Älkää nyt sekoittako kuparikierukkaan tai siihen että kierukka on lähtenyt pois tai valunut kohdunkaulaan.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01113
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:38"]Ainoastaan jos kierukka on huonosti paikallaan. Mirena on varmempi kuin sterilisaatio. Tee testi.
[/quote]
Mulle lääkäri sanoi, että vaikka kierukka olisi osittain kohdunkaulassa tai jopa vatsaontelossa, se hoitaa ehkäisemisen kunnolla. Hän sanoi, että kuparikierukan on oltava just eikä melkein tai ehkäisyteho lähtee, mutta Mirena voi vähän vaellellakin ja silti toimia. Tokikaan en tiedä, kuinka luotettava se silloin on, mutta itse rohkenin luottaa kierukan sanaan.
Ja itse en tunne (enää) kierukkani lankoja, mutta juuri viime viikolla "jälkitarkastuksessa" ultrattiin että siellä se silti möllötti paikallaan, tosin kaksi milliä alaspäin tulleena (ja edelleen viitekohdassa).
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:38"]Ainoastaan jos kierukka on huonosti paikallaan. Mirena on varmempi kuin sterilisaatio. Tee testi.
[/quote]
Mulle lääkäri sanoi, että vaikka kierukka olisi osittain kohdunkaulassa tai jopa vatsaontelossa, se hoitaa ehkäisemisen kunnolla. Hän sanoi, että kuparikierukan on oltava just eikä melkein tai ehkäisyteho lähtee, mutta Mirena voi vähän vaellellakin ja silti toimia. Tokikaan en tiedä, kuinka luotettava se silloin on, mutta itse rohkenin luottaa kierukan sanaan.
Ja itse en tunne (enää) kierukkani lankoja, mutta juuri viime viikolla "jälkitarkastuksessa" ultrattiin että siellä se silti möllötti paikallaan, tosin kaksi milliä alaspäin tulleena (ja edelleen viitekohdassa).
[/quote]
No luota vaan kierukan sanaan. Hormonikierukan ehkäisyteho on erittäin hyvä, kuparikierukalla tulee vahinkolapsia joskus.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:38"]Voi. Näitä kierukkalapsia on lähipiirissä yksi ja useammasta kuullut.
[/quote]
Ne on kuparikierukkalapsia. Hormonikierukka ei tarvii olla just oikeassa paikassa ja silti hormoni ehkäisee.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:38"]Ainoastaan jos kierukka on huonosti paikallaan. Mirena on varmempi kuin sterilisaatio. Tee testi.
[/quote]
[/quote]
No luota vaan kierukan sanaan. Hormonikierukan ehkäisyteho on erittäin hyvä, kuparikierukalla tulee vahinkolapsia joskus.
[/quote]
Helvetti, piti sanoa LÄÄKÄRIN SANAAN :D sori!
Mulla on ollut 2*5 vuotta kuparikierukka ja nyt vajaan vuoden hormonikierukka eikä yhtään raskausepäilyä/ oiretta. Joten vaikka palstalla on aina kymmenen, jolta on jompikumpi kierukka pettänyt, niin osalla kumpikin ehkäisyn toimii hyvin.
Voi. Näitä kierukkalapsia on lähipiirissä yksi ja useammasta kuullut.