Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia yksin matkustamisesta?

Vierailija
18.06.2015 |

Syyslomalla olen menossa Englantiin. Ekaa kertaa yksin ulkomaille ja yleensäkin yksin reissuun. Menen tapaamaan paria kaveria, mutta eivät hekään voi koko päivää viettää kanssani arkipäivisin. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiertelin viime lokakuussa Italian pohjoisosia yksin. Autolla:) Aivan mahtava reissu!

Vaikka rakastankin siipan ja lasten kanssa matkustamista tämä oli mulle hyvä reissu, valitsin asuinpaikkani oman makuni mukaan, aikataulutin miten itse halusin, tapasin tuttuja ja uusia ihmisiä. Kävin tutuissa kaupungeissa ja kolusin monta uutta paikkaa ajan kanssa.

Varmasti lähden vastaavalle toisenkin kerran!

Vierailija
2/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töis luonnollisesti matkustin aina yksin. Nyt jos omalla rahalla sitä teen niin huomaan että hotelli on lähes saman hintainen kahdelta kuin yhdeltä.
Muuta harmja yksin matkustamisessa ei ole paitsi tietekin kielitaito, no ranskaa en osaa, saanut koko maasta tarpeekseni. Osaan vain englannin, millä pärjää monessa maassa paitsi Ranskassa.
Saksaa osaan myös venäjää taas en yhtään.
Yksin matkustaisin pidemmäksi aikaa vain maihin jonka kielen hallitsen, muuten tarvitsen kumppanin ja kahden hengen matka ei lyhyillä etäisyyksillä ole edes kalliimpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 06:34"]

Mä kiertelin viime lokakuussa Italian pohjoisosia yksin. Autolla:) Aivan mahtava reissu!

Vaikka rakastankin siipan ja lasten kanssa matkustamista tämä oli mulle hyvä reissu, valitsin asuinpaikkani oman makuni mukaan, aikataulutin miten itse halusin, tapasin tuttuja ja uusia ihmisiä. Kävin tutuissa kaupungeissa ja kolusin monta uutta paikkaa ajan kanssa.

Varmasti lähden vastaavalle toisenkin kerran!

[/quote]

Työmatkoja tietty useampi vuodessa mutta niissä on aina joku kollega tms mukana.

Vierailija
4/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkauppiaat nappaavat suoraan lentokentältä ja vievät sinut paloiteltavaksi muutaman kilometrin päähän. Kellon ja lompakon vievät myös. Jos hengissä haluat selvitä niin älä lähde. Mene vaikka Runnin Kylpylään.

Vierailija
5/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä yksin! Itsekin olen ujo, kielitaito vaan vaan, matkakokemusta ei ja reissasin yksin kuukauden Aasiassa. Oli upea kokemus.

Vierailija
6/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaminen on parasta. Ainoa huono puoli minkä keksin, on iltaelämä. Jos tykkäisi käydä illalla ulkona terassilla vaikka drinksulla, on joissain maissa tosi kurjaa liikkua yksin. Saa vähän liikaakin huomiota yksinäisenä naisena, ja se ei ole kivaa. Ja esim. joissain Afrikan maissa voi olla jopa vaarallista. Olen ratkaissut sen niin, että käyn illalla vaikka konsertissa tai teatterissa, ja liikun taksilla jos julkisilla tai kävellen tuntuu ahdistavalta. En onneksi ole bilettäjätyyppiä, joten ei baarielämän menetys harmita. Hotellejen baareissa saa onneksi olla suht rauhassa, vaikka ne muuten tylsiä onkin, eikä niissä näe paikallista elämää.

Vierailija
7/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on paras matkustaa. Go for it!

Vierailija
8/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:45"]

[/quote] Mites jos on vähän ujonpuoleinen? "Pakostakin" sitä joutuu tutustumaan ihmisiin, eikös? Ap

Vierailija
9/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se hyvä puoli, että ei tarvi ortaa muita huomioon vaan voi tehdä mitä itse tykkää.

ja se huono puoli, että ei ole, kenen kanssa jakaisi kkemuksensa.

Vierailija
10/13 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:48"]

Siinä on se hyvä puoli, että ei tarvi ortaa muita huomioon vaan voi tehdä mitä itse tykkää.

ja se huono puoli, että ei ole, kenen kanssa jakaisi kkemuksensa.

[/quote]

Olin juuri yksin Lontoossa. Yksin on ketterä matkustaa. Ei tarvitse ottaa kenenkään kitinöitä huomioon, vaan ehtii paljon enemmän. Olen toki matkustanut yksin lukuisia kertoja ennenkin, joten viimeisin matka oli ihan peruskauraa.

Yksin on ainoastaan ikävä syödä illalla. Pubissa saa aina juttuseuraa, kirjan kanssa voi seurustella ja se on hyvä kaveri. Go for it!

Vierailija
11/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Riippuu kai missä liikkuu ja mitä tekee. Esim. matkustaessani Saksassa en tainnut jutella kenenkään kanssa, kun en saksaa osaa, eikä ollut tarvetta kysyä keltään, puhuvatko he englantia. En sanoisi, että mitenkään automaattisesti tutustu ihmisiin. Samanlaista aktiivisuutta se vaatii matkoilla kuin kotimaassakin. 

Vierailija
12/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:05"]

3: Riippuu kai missä liikkuu ja mitä tekee. Esim. matkustaessani Saksassa en tainnut jutella kenenkään kanssa, kun en saksaa osaa, eikä ollut tarvetta kysyä keltään, puhuvatko he englantia. En sanoisi, että mitenkään automaattisesti tutustu ihmisiin. Samanlaista aktiivisuutta se vaatii matkoilla kuin kotimaassakin. 

[/quote] No, onneks mulla on kuitenkin noi kaverit siellä. :) Ap

Vierailija
13/13 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:45"]

[/quote] Mites jos on vähän ujonpuoleinen? "Pakostakin" sitä joutuu tutustumaan ihmisiin, eikös? Ap
[/quote]
Olen minäkin vähän ujo, mutta olen matkustellut paljon yksin ulkomailla. Pakosta ei keneenkään joudu tutustumaan, jos ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi