Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma-asunto ulkomailta?

Vierailija
18.06.2015 |

Olen tässä unelmoinut josko ostaisinkin 190 000 luksusasunnon ulkomailta sen sijaan, että paukauttaisin ostaa samanhintasen mitättömän pikkukodin täältä Hesan seudulta. Olisko tyhmä idea? Asuisi vuokralla, maksais loma-asuntoaan pois viettäen lomat tuossa kohdemaassa, opiskelis maan kieltä ja kun eläkepäivät tulis, siirtyisi asustelemaan pysyvästi tohon luksusasuntoon. Pakkoko sen oman asuntokiinteistön on olla suomessa? :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, hirveä kamojen roudaaminen edestakaisin. Ja matkoihin menisi älyttömästi aikaa. Ulkomailla asuessa olisit mamu tai ainakin ulkomaan pelle.

Vierailija
2/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on usein isommat vastikkeet ja verot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla summalla ei todellakaan saa luksusasuntoa ulkomailta....

Vierailija
4/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla summalla ihan kivan asunnon saa kun tietää mistä etsii, mutta luksusta ei. Asuntoa voi  vuokrata muille silloin kun itse ei siellä oleskele. Samantapaiset ajatukset minulla, ilmansuunta tiedossa jo

Vierailija
5/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se asunto jota olen katsonut aika luksus on. Maksaisi yli millin suomessa. Vuorenrinteeseen rakennettu rivitaloyhtiö jolla merinäköala ja vastapäiset vuoretkin näkyy upeasti. Uima-allas joka "loppuu" mereen eli siis altaan toinen reuna sitä rotkoa vasten. Rakennettu tänä vuonna erääseen pikkukylään joka automatkan päässä suuremmasta ihastuttavasta kaupungista. Neliöitä on 60. Sehän tässä onkin että vajaalla 200 000 saat täällä Hesasta purkutuomion saaneen mummonmökin. Et lähellekään mitään yhtä upeaa asuntoa.

Vierailija
6/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"]No kyllä se asunto jota olen katsonut aika luksus on. Maksaisi yli millin suomessa. Vuorenrinteeseen rakennettu rivitaloyhtiö jolla merinäköala ja vastapäiset vuoretkin näkyy upeasti. Uima-allas joka "loppuu" mereen eli siis altaan toinen reuna sitä rotkoa vasten. Rakennettu tänä vuonna erääseen pikkukylään joka automatkan päässä suuremmasta ihastuttavasta kaupungista. Neliöitä on 60. Sehän tässä onkin että vajaalla 200 000 saat täällä Hesasta purkutuomion saaneen mummonmökin. Et lähellekään mitään yhtä upeaa asuntoa.
[/quote]

Kannattaa olla tosiaan tarkkana noiden ulkomaalaisten "luksus-asuntojen" suhteen. Tv:stä tuli sarja, missä oli aina eri tapauksia, kun ulkomaalaiset (britit tässä sarjassa) osti ulkomailta talon tai osakkeen ja millaisia vaikeuksia he kohtasi

Vierailija
7/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"]No kyllä se asunto jota olen katsonut aika luksus on. Maksaisi yli millin suomessa. Vuorenrinteeseen rakennettu rivitaloyhtiö jolla merinäköala ja vastapäiset vuoretkin näkyy upeasti. Uima-allas joka "loppuu" mereen eli siis altaan toinen reuna sitä rotkoa vasten. Rakennettu tänä vuonna erääseen pikkukylään joka automatkan päässä suuremmasta ihastuttavasta kaupungista. Neliöitä on 60. Sehän tässä onkin että vajaalla 200 000 saat täällä Hesasta purkutuomion saaneen mummonmökin. Et lähellekään mitään yhtä upeaa asuntoa.
[/quote]

Kannattaa olla tosiaan tarkkana noiden ulkomaalaisten "luksus-asuntojen" suhteen. Tv:stä tuli sarja, missä oli aina eri tapauksia, kun ulkomaalaiset (britit tässä sarjassa) osti ulkomailta talon tai osakkeen ja millaisia vaikeuksia he kohtasi
[/quote]

Tätä myy suomalainen firma joten toivottavasti olisi helpompaa. Olen itsekin katsonut tuota sarjaa. Tosi halpamaisia juttuja!

Vierailija
8/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"]No kyllä se asunto jota olen katsonut aika luksus on. Maksaisi yli millin suomessa. Vuorenrinteeseen rakennettu rivitaloyhtiö jolla merinäköala ja vastapäiset vuoretkin näkyy upeasti. Uima-allas joka "loppuu" mereen eli siis altaan toinen reuna sitä rotkoa vasten. Rakennettu tänä vuonna erääseen pikkukylään joka automatkan päässä suuremmasta ihastuttavasta kaupungista. Neliöitä on 60. Sehän tässä onkin että vajaalla 200 000 saat täällä Hesasta purkutuomion saaneen mummonmökin. Et lähellekään mitään yhtä upeaa asuntoa.
[/quote]

[/quote]

Tätä myy suomalainen firma joten toivottavasti olisi helpompaa. Olen itsekin katsonut tuota sarjaa. Tosi halpamaisia juttuja!
[/quote]

No sitten varmasti turvallisempaa. Itse en tuon sarjan pelottelun vuoksi uskaltaisi muuten ostaa :D mutta kuulostaa hyvälle suunnitelmalle muuten :)

Vierailija
9/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisetkin voi ulkomailla olla ketkuja, kun lain tulkinta on väljää. Siksi me vieläkin mietitään ostetaanko vai ei. No meillä on vielä aikaa.

Vierailija
10/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:03"]No kyllä se asunto jota olen katsonut aika luksus on. Maksaisi yli millin suomessa. Vuorenrinteeseen rakennettu rivitaloyhtiö jolla merinäköala ja vastapäiset vuoretkin näkyy upeasti. Uima-allas joka "loppuu" mereen eli siis altaan toinen reuna sitä rotkoa vasten. Rakennettu tänä vuonna erääseen pikkukylään joka automatkan päässä suuremmasta ihastuttavasta kaupungista. Neliöitä on 60. Sehän tässä onkin että vajaalla 200 000 saat täällä Hesasta purkutuomion saaneen mummonmökin. Et lähellekään mitään yhtä upeaa asuntoa.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sitten varmasti turvallisempaa. Itse en tuon sarjan pelottelun vuoksi uskaltaisi muuten ostaa :D mutta kuulostaa hyvälle suunnitelmalle muuten :)
[/quote]

Tääkin haave on ihan tuore. Saattaa jäädä tältä vuodelta toteuttamatta kun oon melkoinen jahkailija. Pitäs ehtiä vuokraamaan tuolta alueelta joku pikku asunto ensin viikoksi että näkis alueen ja tunnustelis voisiko siellä viihtyä.

Lisäksi en haluaisi jäädä asuntoloukkuun jos haluaisinkin eroon asunnosta. Avainkysymykset olisivat: olisiko paikallisilla valuuttaa ostaa asuntoa tai löytyisikö toista uskaliasta suomalaista joka asunnosta kiinnostuisi jos kyllästyisin.

Mikäli kumpaankaan olisi kyllä-vastaus, olis turvallisempaa ottaa riski sen ostamisessa :).

Mutta mitä enemmän ajattelen, sitä järkevämmältä tuntuu. Mun avokilla on jo suomessa asunto (vuokralla) ja hän tulee perimään ainakin 3 kiinteistöä joista yhdessä tulemme todennäköisesti asumaan. Anopintekele on jo puhellut katselleensa jonkun kivan palvelutalon tarjontaa jotta pääsis helpommalla ilman puutarhaa ja isoa taloa. Itsellä ei vielä omaisuutta ole, mutta loma-asunto ulkomailta voisi kivasti täydentää "elämää" ;) kun ei ole oikein mitään pakottavaa syytä ostaa sitä täältä suomesta. Se menis vuokralle samantien, se suomen kämppä siis.

Vierailija
11/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnitelmissa asunnon ostaminen ulkomailta. Menee vanhempieni talviasunnoksi, itse lomaillaan siellä ja lisäks kesäaikaan vuokrataan muille. Uskon, että on ihan järkevä sijoitus.

Sijainti on hankinnassa tärkeä, erityisesti jos aikoo vuokrata muille. Jos vain omaan käyttöön niin sitten tietysti pitää valita paikka, jossa itse viihtyy - välittämättä siitä onko se muiden mieleen.. Hyvät liikenneyhteydet on plussaa! Monet uudet alueet on ihan eristyksissä, huonot yhteydet, ei palveluita, ei tavallista arkielämää - vain paljon (vanhoja) ulkomaalaisia.

Itse suhtaudun aika varauksella suomalaisiin ulkomailla. Totta kai on paljon hyviä ja rehellisiä tyyppejä, mutta toisaalta siellä myös paljon porukkaa, joka elää rahastamalla kielitaidottomia suomalaisia. Suomalaisten luottamusta omanmaalaisiin on ikävän helppo käyttää hyväksi :/

Vierailija
12/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:35"]Mulla on suunnitelmissa asunnon ostaminen ulkomailta. Menee vanhempieni talviasunnoksi, itse lomaillaan siellä ja lisäks kesäaikaan vuokrataan muille. Uskon, että on ihan järkevä sijoitus.

Sijainti on hankinnassa tärkeä, erityisesti jos aikoo vuokrata muille. Jos vain omaan käyttöön niin sitten tietysti pitää valita paikka, jossa itse viihtyy - välittämättä siitä onko se muiden mieleen.. Hyvät liikenneyhteydet on plussaa! Monet uudet alueet on ihan eristyksissä, huonot yhteydet, ei palveluita, ei tavallista arkielämää - vain paljon (vanhoja) ulkomaalaisia.

Itse suhtaudun aika varauksella suomalaisiin ulkomailla. Totta kai on paljon hyviä ja rehellisiä tyyppejä, mutta toisaalta siellä myös paljon porukkaa, joka elää rahastamalla kielitaidottomia suomalaisia. Suomalaisten luottamusta omanmaalaisiin on ikävän helppo käyttää hyväksi :/
[/quote]

Kyllähän tämä unelma itseänikin vähän pelottaa. Mietin että pitäskö kerätä rohkeutta jollakin 30 000e loukolla hotellimaiselta alueelta, muttei se ole oikein sitä mitä mä tahtoisin. Siinä menis jo rahaa hukkaan kun en tiedä mitään kauheampaa kuin turisteilla täytetyt alueet. Haluaisin ympärille sitä paikallisväriäkin.

Jos innostun ostamaan tämän tai jonkun muun kiinteistön niin luultavasti kysyn apua puolisoni vanhemmilta kun ovat asunneet useammassa maassa elämänsä aikana. Voivat ainakin ohjeistaa :).

Millaisia lainanmaksueriä muuten 190 000e laina tuo muassaan? Jos lähdetään siis siitä, että maksuaika on pitkä koska ostaisin asunnon yksin. (Haluan jotain omaakin). Itseasiassa, millaisilla palkkatuloilla maksetaan 190 000e lainaa? Anyone?

Vierailija
13/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:15"]Suomalaisetkin voi ulkomailla olla ketkuja, kun lain tulkinta on väljää. Siksi me vieläkin mietitään ostetaanko vai ei. No meillä on vielä aikaa.
[/quote]

Saanko udella millaisista paikoista pidätte?

Itse olen ollut kuistia perustamassa jo useampaan paikkaan :D. Corfun Benitsessä unelmaremppasin jo yhtä hylättyä taloa meren lähellä. Samoin Kreetalla. Ehkä se lopullinen paikka on vielä löytämättä. Ehkä ensin pitää löytää paikka jossa viihtyy, sitten kiinteistö. Eikä niinkuin nyt; mieluinen kiinteistö mutta paikka ihan tuntematon. :)

Vierailija
14/14 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainalaskureita löytyy mm. http://www.hypo.fi/lainat/laske-ja-hae-lainaa/ . Voi pyöritellä erilaisia vaihtoehtoja. 

Rahoitus täytyy myös miettiä tarkkaan. Suomesta ei saa lainaa ulkomailla sijaitsevaa asuntoa vastaan. Kohdemaasta voi laina hyvinkin järjestyä, mutta lainan perustamiskulut ym. saattavat olla kovin eri tasoa kuin Suomessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan