Onko se tyhmän ihmisen merkki, jos ei ole kiinnostunut politiikasta?
Mitä mieltä olet? Oletko itse kiinnostunut? Vastaa molempiin.
Kommentit (29)
Mielestäni välinpitämättömyyttä. Ihmiset luottavat poiltikkoihin liikaa. Itse seuraan aktiivisesti poilitikkaa ja kommentoinkin väliin eri foorumeilla.
Ei ole. Olen.
Pieni perustelu, en ota kantaa omaan tyhmyyteeni mutta monilla (fiksuillakin) se kiinnostus politiikkaan kasvaa vasta iän myötä.
Kyllä se minusta on aika paha merkki. Olen poliittisesti aktiivinen, haluan olla vaikuttamassa mihin päin yhteiskuntaa viedään. Mikä sinua sitten kiinnostaa?
Kyllä mun mielestä osoittaa tyhmyyttä, jos ei ole yhtään kiinnostunut siitä, miten yhteiskunta ympärillä pyörii, ja miten siihen voi vaikuttaa.
No ei ole. Ihmisillä voi olla eri kiinnostuksen kohteita. HALOO. Ja se ettei ole kiinnostunut jostain asiasta, ei tarkoita sitä ettei tietäisi siitä yhtään mitään.
Jatkan vielä, olen koko ikäni itse saanut kuulla kotona poliittista vääntöä ja pitänyt kuunnella joka saakelin kyselytunti. Vähemmästäkin kiinnostus politiikkaan kuoli. En jaksa yhtään enää. En silti tyhmä ole.
Olisin kiinnostunut, mutten millään ymmärrä sitä. Jää siis uutiset jne katsomatta, kun en kertakaikkiaan ymmärrä. Yritystä on ollut ymmärtää ja ottaa selvää, mutta turhaudun, kun en löydä selkeää vastausta tai en ymmärrä sitä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:22"]
Olisin kiinnostunut, mutten millään ymmärrä sitä. Jää siis uutiset jne katsomatta, kun en kertakaikkiaan ymmärrä. Yritystä on ollut ymmärtää ja ottaa selvää, mutta turhaudun, kun en löydä selkeää vastausta tai en ymmärrä sitä.
[/quote]
Niin ja olen varmaan sitten aika tyhmä, koska en ymmärrä siitä mitään.
Tällaista henkilöähän kutsuttiin jo antiikin aikana idiootiksi, joten kyllä.
Ööm ....? Itse tulen vaan vihaseks kaikesta politiikkaan liittyvästä. Mun elämänkatsomus ei kaipaa politiikkaa sisälleen.....
Vähän yksinkertainen fiilis tulee, koska asioista on kuitenkin aika helppo ottaa selvää (tyyliin oikeisto/vasemmisto, liberaali/konservatiivi). Jos kyse on ihan vaan "ei kinosta" niin se on kyllä vielä pahempi
Kyllähän sitä vähän yksinkertainen pitää olla, jos ei ole kiinnostunut siitä, kun tehdään omaan elämään ja arkeen vaikuttavia päätöksiä. Turhautumisen tunteen toki ymmärrän, itsekin olen pitänyt välillä taukoa politiikan seuraamisesta, ihan silkasta vitutuksesta. En asu Suomessa, seuraan tavallisesti Suomen politiikan lisäksi aktiivisesti asuinmaani politiikkaa.
[/quote]
Ymmärtämistä (asioista, ei puitteista) ehkä vaikeuttaa se, että hyvin suurella todennäköisyydellä et tule elämäsi aikana kohtaamaan puoluetta tai puolueen edustajaa joka täydellisesta vastaa omaa ajatteluasi ja maailmankuvaasi. Politiikka on kompromisseja eli neuvoteltuja "sopimuksia", vaikka niistä sitten juhlavasti äänestettäisiinkin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:23"]
[/quote]
Niin ja olen varmaan sitten aika tyhmä, koska en ymmärrä siitä mitään.
[/quote]
Varmaan sitten niin. Mitä sä et siitä ymmärrä? Jos peruskoululaisenkin pitää ymmärtää yhteiskunnan ja politiikan perusperiaatteet, miten sinä et ymmärrä?
Jos ei sen vertaa ole kiinnostunut että äänestäisi niin on vähän tyhmä, asenteiltaan teinimäinen. Mutta sitte se että seuraako politiikkaa ei mun mielestäni kerro mitään.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:36"]
Jos ei sen vertaa ole kiinnostunut että äänestäisi niin on vähän tyhmä, asenteiltaan teinimäinen. Mutta sitte se että seuraako politiikkaa ei mun mielestäni kerro mitään.
[/quote]
Siis ei nämä jotka lukee tosi huolella kaikki poliittiset uutiset ja sitte jatisee niistä vähän kaikkien kanssa välttämättä mitään järjenjättiläisiä ole, monissakaan tapauksissa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:22"]Olisin kiinnostunut, mutten millään ymmärrä sitä. Jää siis uutiset jne katsomatta, kun en kertakaikkiaan ymmärrä. Yritystä on ollut ymmärtää ja ottaa selvää, mutta turhaudun, kun en löydä selkeää vastausta tai en ymmärrä sitä.
[/quote] Se on tarkoituskin. Oikeasti nehän puhuu ihan hölynpölyä kun ei ne politikot tiedä itsekkään mistä puhuu. Kansalaisia höynäytetty.
En ole tyhmä enkä kiinnostunut poliitikasta. Varmaan yritän varjella itseäni ahdistukselta.. En koe, että voisin vaikuttaa hallituksen päätöksiin ja näin ollen en halua niistä myöskään stressata. Pääpiirteittäin tiedän missä mennään ja äänestän vaaleissa.
Pitää olla jossain määrin kiinnostunut ja ottaa asioista selvää ollakseen älykäs. Eli on tyhmä jos ei yhtään ole politiikasta kiinnostunut.
Up