ON KYLMÄ!!! sääliksi käy telttailijoita.
Espoossa on jäätävän kylmä ja vettä tulee. Ei tule helppo Juhannus ketkä telttailemaan lähtee.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:50"]
Helsingin saaristo on hieno paikka Juhannuksena, mutta ei tietenkään näin kylmällä säällä. Nyt sinne ei mene kuin hullut.
[/quote]
Helsingin saaristo = avomerta.
[/quote]Ootko käynyt ikinä? Helsinki saa uusia ulottuvuuksia veneen kanssa ja saarissa tapaa mukavia ihmisiä. Eihän se nyt tietenkään mikään Saaristomeri ole, mutta itse en ole läheskään kaikki saaria ehtinyt koluta mitä Helsingin edustalta löytyy.
TSIIISUS.. kävelin 200m kauppaan ja saa olla ainut kerta kun ulkoilen tänään. Karsee keli!
Mua ei enää sais kyl telttaileen ees hyvällä säällä :D Mukavuudenhalu vie voiton. Juhannusfestarit teltassa on kaukainen muisto vaan :D
Tää sää olis jo jotain totaalista painajaista. Siihen vielä känni, humalainen seura ja krapula niin alkais oleen painajainen hyvällä mallilla.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:08"]
Tää on just tätä suomalaista mentaliteettia, kun on kylmempi juhannus, ki pysytään sisällä ja valitetaan, ku juhannus on pilalla. Kaipa jos tekttailemaan lähtee, niin voi varautua säähän ja laittaa paljon lämmintä päälle.
[/quote]
Onko siis niin, että kaikki muut kansallisuudet vain iloitsevat ja riemuitsevat?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:08"]
Tää on just tätä suomalaista mentaliteettia, kun on kylmempi juhannus, ki pysytään sisällä ja valitetaan, ku juhannus on pilalla. Kaipa jos tekttailemaan lähtee, niin voi varautua säähän ja laittaa paljon lämmintä päälle.
[/quote]
Onko siis niin, että kaikki muut kansallisuudet vain iloitsevat ja riemuitsevat?
[/quote]Juuri näin on, kaikki muut kansat ovat kateellisia Suomelle meidän kauniista ilmastosta.
Tuskinpa ne ketkä lähtevät telttailemaan lähtisivät jos eivät ottaisi riskiä että voi olla kylmä ja kastua. Mua huvittaa miten täälläkin on kauhisteltu tätä sekä niitä ketkä lähtevät mökille juhannukseksi! Onko vaikea uskoa että jotkut nauttivat sitä vaihtelusta, luonnosta ja vähän karummista olosuhteista, kuin että tuijottaisivat sitä samaa terassia ja grilliä vuoden ympäri lämpölamppujen alla.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:30"]
Tuskinpa ne ketkä lähtevät telttailemaan lähtisivät jos eivät ottaisi riskiä että voi olla kylmä ja kastua. Mua huvittaa miten täälläkin on kauhisteltu tätä sekä niitä ketkä lähtevät mökille juhannukseksi! Onko vaikea uskoa että jotkut nauttivat sitä vaihtelusta, luonnosta ja vähän karummista olosuhteista, kuin että tuijottaisivat sitä samaa terassia ja grilliä vuoden ympäri lämpölamppujen alla.
[/quote]Se on eri homma mennä vaimon ja lapsien kanssa mökille tässä säässä, kuin mennä usean pariskunnan kanssa pikku mökkiin ryyppäämään ja kuuntelemaan niitä perheriitoja. Muutaman kerran olen sellaisessa Juhannukseni pilannut, enkä enää ikinä suostu siihen. Jos on hyvä sää, voi aina mennä muualle kämpästä pakoon kun tappelut alkaa, mutta tässä säässä on vain kärsittävä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:30"]
[/quote]
Perheen kanssa voisinkin lähteäkin mökille säällä ku säällä, mutta yhtään tuntemattomampien kanssa tää sää yhdistettynä mökkiin/telttaan jajoidenkin mahdolliseen humalatilaan olis kerrassaan kamalaa.
Hyvin siellä itse tarkenen topissa ja shortseissa.
Mä oon just menos bussis himokselle ja tää tulee olemaam täysin perseestä. Teltassa/autossa pitäs olla 3 päivää. Veikkan et yks riittää
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:57"]
Mä oon just menos bussis himokselle ja tää tulee olemaam täysin perseestä. Teltassa/autossa pitäs olla 3 päivää. Veikkan et yks riittää
[/quote]Alkaa tympiä nämä paskat kelit. Miettikää paljon ihmisillä palaa rahaa hukkaan, kun festareilta on lähettävä jo ensimmäisen päivän jälkeen kotiin kun kaikki tavarat on läpimärkiä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:57"]Espoossa on jäätävän kylmä ja vettä tulee. Ei tule helppo Juhannus ketkä telttailemaan lähtee.
[/quote] oulussa on lämmintä. Voi olla t-paidalla
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:17"]
Myrskytuulella teltta on tosin arvaamaton. Voi lentää taivaan tuuliin.
[/quote]On sitä joskus kuollutkin ihmisiä.
http://yle.fi/uutiset/sonisphere-myrsky_on_vaatinut_kuolonuhrin/5612961
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:57"]Espoossa on jäätävän kylmä ja vettä tulee. Ei tule helppo Juhannus ketkä telttailemaan lähtee. [/quote] oulussa on lämmintä. Voi olla t-paidalla
[/quote]Espoossakin, kahden kossupullon jälkeen.
Mulla on kuuma. Olen kylläkin raskaana viikolla 36. Ei haittaa pätkääkään tää ilma! Voi hyvällä omallatunnolla vaan laiskotella sisällä.
Jyväskylässä oli viime yönä ollut melkein 6 astetta pakkasta. :o
-5,8 astetta tarkalleen!!!
Toivottavasti tuli talvimakuupussi mukaan festarikansalle.
Pariskunnat linnottautuvat 3 päiväksi mökkiin pakkasta piiloon. Juovat viinaa ja riitelevät keskenään, ahh perinteinen Juhannus!
Eiköhän se telttailu ole ihan oma valinta. Ei sun säälis ketään auta eikä kukaan sitä halua.
En voi ymmärtää niitä ketkä lähtevät tällaisella kelillä vapaaehtoisesti telttailemaan.
Vaatetta vaan tarpeeksi. Mun mukaan telttaan lähtee toppatakki, villasukat, pipo, hanskat ja muuta tarpeellista. Ja toppahousut, eihän juhannus ole mitään ilman kunnon toppiksia :D