Sinä, kulttuuria harrastava ihminen, minulla on kysymys sinulle
Mitä ajattelet siitä, että videopelejä, kuten God of War ja Ghost of Tsushima, pidetään taiteena?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
En tunne niitä, joten minulla ei ole asiasta mielipidettä. Ja toisekseen, kuka pitää taiteena?
1) Nyt ei ollut kyse yksittäisistä videopeleistä, vaan videopeleistä yleisesti.
2) Elät kiven alla. Moni ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne niitä, joten minulla ei ole asiasta mielipidettä. Ja toisekseen, kuka pitää taiteena?
1) Nyt ei ollut kyse yksittäisistä videopeleistä, vaan videopeleistä yleisesti.
2) Elät kiven alla. Moni ihminen.
Vai sillä lailla.
Ne eivät ole taidetta vaan viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät ole taidetta vaan viihdettä.
Eli musiikki ja elokuvat eivät voi olla taidetta? Kuten myös ei kirjat tai teatteriesitykset.
Olet juntti. Mene pois ketjustani.
Pitäkööt vaan, ei ole multa, tai muulta taiteelta pois. Onhan jotkut pitäneet esim Teemu Mäen kissantappovideota, Jumalan teatteria, Hurstin säilöttyä lehmää ja Cattelanin seinään jeesusteipillä kiinnitettyä banaaniakin taiteena.
Mainitsemissasi peleissä on toivottavasti erityisen hienot grafiikat jos niitä kerran taiteena pidetään. Itseäni ei pelit kiinnosta ja lapsetkin ovat vasta Minecraft- iässä joten ihan tuntemattomia mulle.
Pidän myös videopelejä taiteen muotona. Niissä yhdistyy tarinallisuus, visuaalisuus ja pelikokemus. On taiteen laji luoda kiinnostava maailma, juoni ja hahmot luonteenpiirteineen ja taitoineen, valita sopiva pelilogiikka ja pelin edistymisen myötä tapahtuva taitojen/propsien kehittyminen (esim. roolipeleissä), sisällyttää sopivassa suhteessa tarinaa ja side questeja, ja visualisoida tämä kaikki näyttäväksi, elokuvalliseksi peliksi.
Tutustukaa pelin kehittämiseen, on kiinnostavaa vaikka ei itse pelaisikaan.
Täysin luonnollista. En tiedä mitään noista, mutta ainakin Journey oli taidetta.
En harrasta videopelejä, joten vaikea sanoa mitään aiheesta.
Ookoo
On paljon taideta joka ei oo mun juttu
Sopii jollekin muille. Kaikki kukat kukkikoon
Minä en oikein jaksa videotaidetta
Joku muu sitten tykätköön, Ei se ole multa pois
Ajattelee että en tunne noita
En tunne kaikkea mitä maan päällä liikkuu taiteena