Miten Suomessa hotellit suhtautuvat siihen, jos kaksi alaikäistä (17-v.) henkilöä eri sukunimillä haluaa majoittua kahden hengen huoneeseen?
Kommentit (12)
Ei ne henkkareita kysy. On oma asia minkä ilmoitatte syntymäajaksi hotellikorttiin
Kunhan maksavat kuten pitääkin niin ei niitä kiinnosta.
Itse asiassa olen ollut tilanteessa, jossa alaikäiset tytöt olivat majoittumassa hotelliin ja jonossa ennen minua, luulen että olivat siinä 16-17 -vuotiaita Siinä tiskillä oli aikamoinen härdelli, kun soittelivat huoltajille ja vaativat kirjallista lupaa. Näillä oli joku tapahtuma, minkä takia olivat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne henkkareita kysy. On oma asia minkä ilmoitatte syntymäajaksi hotellikorttiin
Eli oikean syntymäajan voi ilmoittaa?
Voivat vaatia huoltajan suostumuksen.
Miksi ajattelet että niiden sukunimilla tai sukupuolilla olisi mitään merkitystä?
Mielestäni tarvitaan huoltajien lupa. En ole varma. Mutta nuoret on aina mestareita keksimään kiertotaåoja. Oma lapsi halusi jäädä Tampereelle kaverin kanssa. Väittivät että Airbnb onnistuu.
Ei hotellin työntekijät mitään siveyspoliiseja ole. Valehtelette iän tai hommaatte vanhempien luvan niin pääsette tahrimaan lakanoita.
Yli 16v saa majoittua yksin (kaksin) mutta vain vanhempien kirjallisella luvalla. Kaikissa ketjuissa tämäkään ei riitä, vaan täytyy olla täysikäinen mukana. Ihan sama millä sukupuolella tai nimellä.
Eikös hotellit usein vaadi luottokortinkin
Haha, aivan huikeeta, että joku ajattelee, että Suomessa joku kyttäisi esim. siveellisyyttä hotelliin kirjautuessa. Eiköhän alaikäisten kohdalla kiinnosta lähinnä se, että kuka on vastuussa siitä, että hotelli saa rahansa tai korvauksen huoneessa rikotuista tavaroista/tyhjennetystä minibaarista. Myönnetäänkö luottokortteja alaikäisille? Jos ei, niin eivät voi ottaa ns. piikkiä alaikäiseltä asiakkaalta ja on riski, että jos tyhjentää minibaarin, saadaanko koskaan maksua.
Asentavat huoneeseen kamerat.