Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsellasi vatsatautityyppisiä oireita niin koronatesti!

Vierailija
05.02.2022 |

Meillä töissä nyt aika paljon lapsia joilla vatsataudille tyypillisiä oireita, kipuilua, huonoa oloa ja jopa ihan ripulia tai löysää vatsaa ja/tai oksentamista ja usealla todettukin korona.
Eräälläkin ainoa oire yksi oksennus!

T. Varhaiskasvatuksesta/pk-seutu

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meilläkin alkuviikosta koululainen herätessään oksensi ja valitti huonoa oloa, niin kotitesti näytti heti positiivista.

Vierailija
2/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehty monta negatiivista kotitestiä. Vasta virallinen näytti positiivista.

Toisaalta täällä on myös paljon noroa liikkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös on nyt paljon koronaa päiväkodissa ja oireena juurikin vatsataudin oireita. Osa vanhemmista ei usko, että vatsaoireet voivat olla koronaa, ja ovat tuoneet ripuloivan lapsen hoitoon.

Vierailija
4/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vatsa kipeä reilu viikko sitten, nyt paleltaa ja uuvuttaa järjetyömästi.

Vierailija
5/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös on nyt paljon koronaa päiväkodissa ja oireena juurikin vatsataudin oireita. Osa vanhemmista ei usko, että vatsaoireet voivat olla koronaa, ja ovat tuoneet ripuloivan lapsen hoitoon.

Ripuloivan lapsen hoitoon?

Vierailija
6/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen koronaoire oli vesiripuli ilman vatsakipua. Seuraavana päivänä kipeytyi kurkku ja kolmantena oli testi positiivinen.

Vierailija
7/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!

Vierailija
8/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuumasi eilen töissä eskaripoika pyytäessään apua vessakäynnillä, että "mulla on ollut keskiviikosta asti maha löysällä".

Jep, kiva ja kiitti, vatsaoireisia ja oksentaviakin lapsia ryhmässä, ja talon muissakin ryhmissä, nyt runsaasti, mutta tuokaa toki vanhemmat ne oireilevat kersanne varhaiskasvatukseen!!!

🤬🤬🤬

Vierailija
9/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tamperelaisen somemutsin perheessä lapsilla ollut samaan aikaan testatusti korona ja ilmeisesti noro. Päivitteli kovasti miten raju tauti korona on lapsillekin - omasta mielestäni kaikki kertomansa oireet ovat erityisesti noron oireita. Sehä nostattaa ripulin ja oksun oheen usein kuumeen ja tekee olon tosi pahaksi. Heillä siis on luultavasti lievä korona (enintään nuha) ja päälle se mahatauti, mutta antaa ymmärtää että korona on aiheuttanut kaikki oireet. Tällä hetkellä on valtavasti liikkeellä päällekkäisiä tartuntoja.

Vierailija
10/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuumasi eilen töissä eskaripoika pyytäessään apua vessakäynnillä, että "mulla on ollut keskiviikosta asti maha löysällä".

Jep, kiva ja kiitti, vatsaoireisia ja oksentaviakin lapsia ryhmässä, ja talon muissakin ryhmissä, nyt runsaasti, mutta tuokaa toki vanhemmat ne oireilevat kersanne varhaiskasvatukseen!!!

🤬🤬🤬

Miksi ette lähetä näitä sairaita lapsia kotiinsa? Mitä hittoa?

Vierailija
11/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤬🤬🤬

Miksi ette lähetä näitä sairaita lapsia kotiinsa? Mitä hittoa?

Lähetämmekin, mutta tämä tapaus oli siis eilen iltapäivällä klo15 aikaan eli oli tietämättämme vatsalöysäisenä eskarissa ke-pe.

Ja ei edes ainoa esimerkki, viimevkolla toinen eskari tuumasi, että "mulla on ollut paljon märkiä pieruja jo monta päivää". Ja sitten kun siitä sanoo vanhemmalle niin saa pään pyöritystä ja huokailua ja seur aamuna lapsi on taas hoidossa, kun "yö meni ihan ok" tmv. Juu ja silläkään ei väliä, että perheessä joku toinen ihan kunnon ribassa.

Ap

Vierailija
12/12 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koko perheellä vuorotellen vatsatautia, me aikuiset testattiin kotitestillä negatiiviset, lapsia ei viitsinyt turhaan kiusata. Vaikutti lievältä, mutta nuorimmainen yllätysyrjösi vielä neljän päivän päästä uudelleen, onneksi vain kertaalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi