Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljekset tappelee koko ajan.

Vierailija
10.06.2015 |

2v ja 5v. Valehtelematta aamut alkaa näin ja viimeinen matsi ennen kuin yöunille silmät suljetaan.

Tappelun aloittaa lähes aina pienempi. Joka tappelussa tulee mustelmia, vekkejä ja pari kertaa tullut lääkärireissu.

Laskin eräänä päivänä paperille tappelut ja niitä oli 48 joissa jokaisessa riidassa hakkasivat toisiaan ja itkivät. Tuo laskelma neuvolaa varten.

Neuvoja kaipaan, aina erotellaan lapset ja puhutellaan ja anteeksi pyytäävät mutta noin minuutti niin taas tilanne.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka autoreissulla pitää pysähtyä tienreunaan irrottamaan toisistaan etteivät kurista toisiaan. Myös vaikka matka kestäisi vaan 5min.

Ap

Vierailija
2/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kerrankin rankaisisit niitä pentujas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankaisun pitää olla niin kova, että lapsi ei sitä halua uudestaan kokeilla. siihen sen teho perustuu.

Vierailija
4/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan miten. Kaikkea kokeiltu usko pois

Ap

Vierailija
5/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelikielto ja tv-kielto eivät toimi, niin sitten kokeillaan jotain tehokkaampaa kunnes alkaa toimia. Suomen laki sallii aika paljon, kun rajoituksena on vaan se, että ei saa aiheuttaa kipua. Esimerkiksi itselläni on kiinalaisia tuttuja, ja Kiinassa lapsilla on vakiorangaistuksena (selkäsaunan ohella) se, että lapsi laitetaan seinän viereen seisomaan nenä seinässä kiinni. Ehkä kokeilisit vaikka sitä? Esimerkiksi 5 minuuttia (2-vuotiaalle riittää vähempikin) seisoen nenä seinässä kiinni on melko ikävä kokemus useimmille ihmisille. Voit myös tehdä niin, että jos lapsi ei pysy vaaditussa asennossa niin sitten seisomisajan laskeminen aloitetaan alusta.

Vierailija
6/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikielto on aika pitkäaikainen seuraamus ja epäilen, että lapsi ei oikein hahmota sen yhteyttä tappelemiseen. Ehkäpä kannattaisi kokeilla jotain nopeampaa rangaistusta joka seuraisi välittömästi tappelemisen jälkeen? Myös sen rangaistuksen jälkeen kannattaa vielä toistaa lapselle syyt, miksi rangaistus tuli, jotta se varmasti menee tajuntaan.

Vierailija
7/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Meillä sama tilanne.

Kaksi poikaa, joilla 3 vuotta ikäeroa. Jatkuvaa taistelua ja hakkaamista ja painimista ja mätkimistä. Ja uskokaa pois, kaikki, ihan kaikki (välivaltaa lukuunottamatta) keinot on kokeiltu.

Nyt ovat jo 7 ja 10 ja sama meno jatkuu, tosin vammat isompana pahempia. Hampaita on lähtenyt ym. Pidän heitä erillään niin paljon kuin voin, molemmille omat hommat.

Ja yhtään ylimielistä kommenttia en tähän kaipaa.

Vierailija
8/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:36"]

Mitäpä jos kerrankin rankaisisit niitä pentujas?

[/quote]

Kyllä olen aivan samaa mieltä tästä asiasta. Rajusti risua takapuolelle, niin kauan että oikein kunnolla punottaa ja muutenkin ne kakarat on syytä pitää nuhteessa. Mieti millaisia silmille hyppiviä kusipäitä niistä tulee teineinä, jos et nyt ota tilannetta haltuun!

Vierailija
9/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoita ja hallitse.

Riidan aloittaja saa rangaistuksen, molemmat torut. Rangaistus on jonkin asian menettämistä ja se sovitaan jo päivän alussa. Jos tappeluja on kymmenittäin päivittäin ja vaikkapa tunnin automatkallakin jo kuusi niin lähtisin siitä, että aamulla ennen tappelua lapset saavat jotain kivaa esim. saippuakuplapurkin tai pienen lautapelin tms. Hetken saavat molemmat leikkiä, sitten nämä otetaan pois ja sovitaan, että seuraavan kerran saa puhaltaa saippuakuplia kahden tunnin päästä ja jos jompikumpi aloittaa riidan, niin se ei saa puhaltaa mutta se toinen saa.  Joka kerta kun on hurahtanut tunti ilman tappelula, kumpikin saa tarratauluun tarran ja kun iltapäivän lopussa tarroja on kertynyt 8, niin pääsee toisen vanhemman kanssa uimaan tai pyöräretkelle tai muuta vastaavaa kivaa, mitä nyt yleensä lapset havittelevat.

Sen kivan pitäisi tulla aina päivän päätteeksi heti, jotta lapsilla pysyy mielessä, mitä tavoittelevat. Erityisesti pienempi on niin pieni, etten ole varma tämän toimimisesta hänen kohdallaan, hänellä ehkä voisi riittää viisi tarraa päivän päätteeksi? Itse tiedätte, minkä verran pystyy hillitsemään toimintaansa ja kuinka paljon asioista ymmärtää.

Vierailija
10/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiillisen kurituksen kieltävä laki on ihan päätön, kun se de facto johtaa siihen, että monet vanhemmat eivät saa lapsiaan kuriin. Lapsen kurittomuus aiheuttaa lapselle viime kädessä aika paljon pahemmat ongelmat kuin satunnainen harkitusti, syystä ja ei malttinsa menettäneenä annettu vitsa (useimmiten jälkimmäinen ei aiheuta mitään ongelmia).

Vierailija
11/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia, anna niiden tapella.

Vierailija
12/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:16"]Pojat on poikia, anna niiden tapella.
[/quote]

Älä ees vitsillä sano, en halua enää yhtään lisää kasvamattomia kakaroita tähän maailmaan...

T.15v poika

Vierailija
13/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:16"]Pojat on poikia, anna niiden tapella. [/quote] Älä ees vitsillä sano, en halua enää yhtään lisää kasvamattomia kakaroita tähän maailmaan... T.15v poika

[/quote]

Sulla on varmaan testosteroni tasot aika alhaalla, jos et tykkää miehenä tappelusta?

-toinen mies-

Vierailija
14/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu aina kun menee hyvin. Älä itse hermostu, sillä lapset vaistoavat tosi hyvin äidin fiiliksen.
t. Kolme poikaa kolmessa vuodessa.

Vierailija
15/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän! 4v ja 6v. "Kyllä se aikanaan loppuu" lohdutukset ei auta. Pelkään että tappelevat jatkossakin ja aina vaan enemmän ja pahemmin. Toisaalta meillä myös leikkivät mielellään yhdessä mutta tappeluja tulee kokoajan.

Vierailija
16/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lapsiani lyö. Isompi saanut usemman päivän pelikiellon ja pienempi tv kiellon. Kaverikieltoa olluy myös ja vasta olimme ajamassa hoploppiin jonne matkaa 3 tuntia. Tunnin ajamisen jälkeen rankaisin ja käännyin kotiin sillä olin pysähtynyt erotuomaroimaan jo 6 kertaa.

Ap

Vierailija
17/20 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä erillään. Meillä on tappeluista rangaistus, että jotain mieleistä lähtee pois esim. lautapeli, jota pelaavat innolla ja jos se ei toimi, niin sitten omissa huoneissa leikkejä eikä yhdessä. Tämän jälkeen yhteisleikitkin sujuvat hetken paremmin.

Vierailija
18/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:25"]Minä en lapsiani lyö. Isompi saanut usemman päivän pelikiellon ja pienempi tv kiellon. Kaverikieltoa olluy myös ja vasta olimme ajamassa hoploppiin jonne matkaa 3 tuntia. Tunnin ajamisen jälkeen rankaisin ja käännyin kotiin sillä olin pysähtynyt erotuomaroimaan jo 6 kertaa.

Ap
[/quote]

5v pelaa? Onneksi meillä ei.

Vierailija
19/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5vuotiaaseen pitäis kyllä jo puhe tehota.kehu häntä isoksi ja anna paljon positiivista palautetta.korosta että hän on isoveli tärkeässä roolissa.anna pieniä"tehtäviä" hänelle mitkä lähentäisivät veljesten suhdetta.hyvästä käytöksestä saisi palkinnon tai ainakin kehuja.auttaa kengät jalkaan,opettaa isojen poikien juttuja kaikkea pientä.ylipäänsä positiivinen ilmapiiri auttaa paljon.

Vierailija
20/20 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuli paha mieli lapseni puolesta.

Meidän rivarialueella asuu toinen lapsiperhe, joiden kanssa ollaan vähän enemmän tutustuttu. Tänään taas törmäsin aamupäivällä tuohon perheeseen, heidän 3v lapsi tuli pihaan äitinsä kanssa kun mekin siinä leikimme. Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. Ei siinä mitään, sellaisia ne lapset on. 

No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua. 

Sitten ne koululaiset lähti, ja tuo naapurinpoika jäi pihaan pallonsa kanssa.

Pompotteli sitä ihan tyttöni vieressä. Tyttö sanoi pojalle, että

"minäkin palloa?",

mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ. 

Tyttö alkoi itkemään, ja minä  Mutta voi kuinka harmitti. 

Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla eikä äitinsä puuttunut lainkaan.

Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa, ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän