onko nolo käyttää tampooneja, joissa on asetin?
Käytän niitä tampaxin tampooneja, joissa on se muovinen asetin mukana, ettei tarvii tunkea sormia alapäähän. En ole kellään muulla niitä nähnyt. Onko se jotenkin noloa, minusta ne on tosi helppoja ja käteviä.
Kommentit (23)
No ei ole noloa. Tosin ympäristöystävällisyyden kannalta suosittelen hommaamaan niitä joissa on pahvinen asetin.
Mä en osaa käyttää noita ollenkaan, sormet on jo ihan veressä ennen kuin saan sitä tamponia liu'utettua edes ulos putkestaan. Putki menee siis niin liukkaaksi ettei ote pidä ollenkaan.
Tai sitten en vaan tajua miten se pitäisi laittaa paikoilleen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:26"]Käytän niitä tampaxin tampooneja, joissa on se muovinen asetin mukana, ettei tarvii tunkea sormia alapäähän. En ole kellään muulla niitä nähnyt. Onko se jotenkin noloa, minusta ne on tosi helppoja ja käteviä.
[/quote]
Öö..ei ole? Eihän sitä kuivaa tamponia saa runnottua sisään pelkiltään. Pitää olla joku mikä vie sen syvemmälle ilman sisäänpääsyn estävää kitkaa. Mä en välillä meinaa saada sisään niitä asettimenkaan kanssa.. Että se siitä noloudesta. Se olisi noloa, jos saisit tamponin sisään heittämällä, tai jos joku muu saisi sen heitettyä sinne kuin tikan. Silloin voisi joku tiukennustreenaus olla paikallaan.
N27
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:29"]
Mä en osaa käyttää noita ollenkaan, sormet on jo ihan veressä ennen kuin saan sitä tamponia liu'utettua edes ulos putkestaan. Putki menee siis niin liukkaaksi ettei ote pidä ollenkaan.
[/quote]
No tuota.. Ite ainakin pyyhin kunnolla vessapaperilla ennen kuin yritän asentaa, ei mene ihan veriseksi heti..
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:29"]Mä en osaa käyttää noita ollenkaan, sormet on jo ihan veressä ennen kuin saan sitä tamponia liu'utettua edes ulos putkestaan. Putki menee siis niin liukkaaksi ettei ote pidä ollenkaan.
[/quote]
Paketissa on yleensä ohjeet. Jos ei ohjeiden mukaan onnistu, kannattaa kysyä gyneltä apua, voisiko olla jokin emättimen erikoinen rakenne tms?
Hei, kiitos ASIALLISISTA vastauksista! Oon tosiaan aika nuori ja pelottaa, jos joskus joku kysyy, olisko antaa tampoonia ja sitten se onkin joku nolo malli mitä kukaan ei käytä ja mulle nauretaan :) kokeilin joskus ob-merkkisiä niitä tosi pieniä ja en saanut kovin syvälle laitettua. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:29"]Mä en osaa käyttää noita ollenkaan, sormet on jo ihan veressä ennen kuin saan sitä tamponia liu'utettua edes ulos putkestaan. Putki menee siis niin liukkaaksi ettei ote pidä ollenkaan. Tai sitten en vaan tajua miten se pitäisi laittaa paikoilleen. [/quote] Paketissa on yleensä ohjeet. Jos ei ohjeiden mukaan onnistu, kannattaa kysyä gyneltä apua, voisiko olla jokin emättimen erikoinen rakenne tms?
[/quote]Käytän tamponeja ilman asetinta enkä ole kysynyt ohjeita keneltäkään kun noin onnistuu ihan hyvin ilman mitään ongelmia.
On noloa. Asettimet on amatööreille ja uusavuttomille.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:29"]Mä en osaa käyttää noita ollenkaan, sormet on jo ihan veressä ennen kuin saan sitä tamponia liu'utettua edes ulos putkestaan. Putki menee siis niin liukkaaksi ettei ote pidä ollenkaan. Tai sitten en vaan tajua miten se pitäisi laittaa paikoilleen. [/quote] Paketissa on yleensä ohjeet. Jos ei ohjeiden mukaan onnistu, kannattaa kysyä gyneltä apua, voisiko olla jokin emättimen erikoinen rakenne tms?
[/quote]Käytän tamponeja ilman asetinta enkä ole kysynyt ohjeita keneltäkään kun noin onnistuu ihan hyvin ilman mitään ongelmia.
[/quote]
No hyvä, ettei sinulla ole ongelmia tampoonien kanssa. Tuolla toisella kirjoittajalla oli ongelma, joten häntä neuvoin. Taitaa olla sinulla ongelmia jollain muilla elämän osa-alueilla kuitenkin.
Ei siinä mitään noloa ole, jos vain Tampaxit sulle sopii. Mä joskus kokeilin, mutta ohivuotoja sattui huomattavasti useammin Tampaxilla kuin Ob:lla.
Minäkin niitä asettimellisia käytän. Tärkeintä on, että toimii ja varsinkin että tuntuu siltä, että tampooni pysyy paikallaan eikä tunnu koko ajan siltä, että se valuu ja sitten on epävarma olo :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:32"] [quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:29"]Mä en osaa käyttää noita ollenkaan, sormet on jo ihan veressä ennen kuin saan sitä tamponia liu'utettua edes ulos putkestaan. Putki menee siis niin liukkaaksi ettei ote pidä ollenkaan. Tai sitten en vaan tajua miten se pitäisi laittaa paikoilleen. [/quote] Paketissa on yleensä ohjeet. Jos ei ohjeiden mukaan onnistu, kannattaa kysyä gyneltä apua, voisiko olla jokin emättimen erikoinen rakenne tms? [/quote]Käytän tamponeja ilman asetinta enkä ole kysynyt ohjeita keneltäkään kun noin onnistuu ihan hyvin ilman mitään ongelmia. [/quote] No hyvä, ettei sinulla ole ongelmia tampoonien kanssa. Tuolla toisella kirjoittajalla oli ongelma, joten häntä neuvoin. Taitaa olla sinulla ongelmia jollain muilla elämän osa-alueilla kuitenkin.
[/quote]Miks lainasit siis mun viestiä? Totta kai luulen sun vastaavan mulle jos lainaat minua.
Itse käytän ainoastaan asettimillisia, vanhan malliset ob:t oli ihania!!
Hei Ap!
Asettimelliset tamponit ovat useimmiten nuorille ja synnyttämättömille naisille. Synnyttäneiden naisten on helpompi käyttää tamponia jo ilman asetinta, koska he voivat käyttää sormiaan asettimen sijasta. Tässäpä tulemmekin siihen asiaan, että sormet likaantuvat kuten joku tuolla sanoikin, eli asetin hoitaa sitten taas senkin asian. Kädet eivät likaannu niin paljoa kun asettimen kanssa verta ei holahda ulos, kuten sormilla tamponia työnnettäessä. Asetinta käyttäessä on myöskin se hyvä puoli, että sormista ei kulkeutu bakteereja emättimeen.
T. Gynekologi. :)
Vähäks oot nolo. Kukaan meijän luokan muijista ei enää käytä niitä.
Mirja 6B
Käytän vain asettimillisia,ikää 40 v. Mulla on pitkät kynnet,en ala niitä tunkemaan sisuksiini ja kaivelemaan sitten verimönjää kynsien alta. Ilman asetinta olevat on tarkoitettu nysäkyntisille.
Ei ole noloa.