Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssit pitäisi poistaa kokonaan.

Vierailija
07.06.2015 |

Haluaisin kokeilla huonompia työsuhteita, mutten karenssin pelossa uskalla. Olen nelikymppinen työtön DI. Jos otan jonkun hanttihomman ja sitten kadunkin, saan karenssin. Älytöntä, että on tuollainen rajoite.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että karenssit toimivat tehokkaana esteenä.sille, että ihmiset ottaisivat heikompia töitä kuin ammattiosaaminen edellyttäisi.

Vierailija
2/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatuntisoppariakin vois kokeilla ja katsoa, montako tuntia oikeasti saa. Jollei enää saa tarpeeksi, vois irtisanoutua. Nyt ei voi kokeilla karenssin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoihinkin työsuhteisiin löytyisi helpommin tekijöitä ilman karensseja. Mikä järki noissa karensseissa on. Ihan typeriä rajoittajia ovat.

Vierailija
4/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 4000e tilillä joten karenssit ei haittaa.

Vierailija
5/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää poistaa myös karenssi siitä, ettei ota vastaan tarjottua työtä, sillä muuten sulle tarjotaan kohta uutta samanlaista huonoa työtä, kun olet kerran sellaisessa ollut.
.
Juu: kaikki karenssit pois.

Vierailija
6/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssit ovat kamala tuloloukku. Molemmat karenssit heti pois.

Vierailija
7/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:33"]Joku 4000e tilillä joten karenssit ei haittaa.
[/quote]
On minullakin, mutta kyllä minua silti haittaisi kolmen kuukauden karenssi.

Vierailija
8/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työllistymisen esteet pitää poistaa. Myös kaikki karenssit. Ne oikeasti estävät ihmisiä menemästä töihin.

Vierailija
9/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei di:tä oteta mihinkään siivoushommaan. Niilläkin on varaa valita joten ne ei ota ihmistä joka ei taatusti pysy jos vaan muualle pääsee.

Vierailija
10/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi yrittää mennä vaikka johonkin myyntityöhön kesäksi tai mansikkamaalle tai vaikka puhelinmyyjäksi tms. Nyt ei uskalla, kun sitten loppuelämän tarjotaan noita töitä karenssin uhalla, kun kerran on ollut.

Vierailija
11/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei uskalla hanttihommaan mennä, kun pelkona on, että niihin pakotetaan sitten jatkossakin karenssilla uhkaamalla.

Vierailija
12/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyviä huomioita. Itse olen kohta 57, taloissa olen toki monenlaista duunia tehnyt, kuten Sukevalla ollut tiilitehtaalla, mutta oikeaa työtä ei ole ollut nyt helmikuun 1989 jälkeen.

Eikähän tässä mitään, parhaan mukaan yritetään tässä pärjätä.

Jyväskylässä on hyvä olla ja liikkua, seurata asioita, Kävelykadulla kuulee oikeita totuuksia.

Median kautta koetan kaikkea mahdollista seurata, että pysyisi jotenkin kärryillä, vaikka seuraankin asioita enempi katsomon puolelta, josta näkeekin usein tarkemmin.

Mauno Voutilainen

Vierailija
13/13 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi yrittää mennä vaikka johonkin myyntityöhön kesäksi tai mansikkamaalle tai vaikka puhelinmyyjäksi tms. Nyt ei uskalla, kun sitten loppuelämän tarjotaan noita töitä karenssin uhalla, kun kerran on ollut.

Palkanalennuksilla sama efekti.

Lehdenjakajien palkat poljettiin, ennenstään pienet palkat alennettiin noin 30 %.

Ammattiliiton (suuri) ja työnantajan (suuri) yhteisellä sopimuksella.

Mitään ei ollut tehtävissä.

Tilanne muistuttaa siis orjuutta.

Raippaa seuraa, jos itse haluaisi lähteä.

Varokaa poljettuja palkkoja.

- velkaantunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan