Sama palkka
Miksi kaikissa taulukkopalkkapaikoissa maksetaan sama liksa kaikille?
Työkaveri on jatkuvasti huvikseen saikulla ja sitten kun tulee töihin hän myöhästelee usein, levittää työpaikalla outoja huhuja työkavereista, sotkee keittiössä ja wc-tiloissa, jättää töitää ihan pokkana tekemättä ja tunnolliset työntekijät joutuvat usein tekemään hänenkin työt.
Näiden lisäksi hän viettää paljon aikaa tupakalla ja rämplää paljon puhelintaa ym eli silloinkin kun jotain tekee, se on jotain muuta kuin sitä työtä, mitä pitäisi tehdä.
Hän saa silti ihan saman taulukkopalkan kuin minä ja muutkin, mitä siis hyötyy siitä, että on hyvä työntekijä, kärsii vain.
Kommentit (11)
Olen aina toivonut, että työpaikalle tulisi ulkopuolinen, jolle voisi kertoa asiat, esimiehelle ei voi itse kertoa, kun se kaveeraa noiden pahimpien tapausten kanssa.
meille se "pakollinen" kehityskeskustelu käydään aina uuden työntekijän kohdalla koeaikana, mullakin se oli 2 viikkoa ennen kuin koeaika loppui, varmistetaan, ettei kukaan uskalla sanoa mitään ja saadaa pidettyä sikamaisia kulisseja pystyssä, miksi suomalaiset työnantajat ovat näin alaarvoisia?
Täällä on jo 3 ihmistä lähtenyt vapaaehtoisesti työttömäksi vuoden aikana, eikä ole ihme, tilalle tuli ö-luokan huippuosaajia, sama kuin ei olisi palkannut ketään, tai noista on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ne henk. koht. lisät, joita voi julkisella puolella saada esim. vahvasta osaamisesta on jotain 50 euron luokkaa 😂 sitä jaetaan vaan osalle, mutta onhan se naurettavan pieni korvaus siitä, jos ihan oikeasti osaa/tekee paljon enemmän, kuin se lusmuilija, joka vielä monesti on sen ikäinen, että saa täydet ikälisät ja täydet 38 lomaoikeudet. Ja toki vanhemmilla voi niitä henkilökohtaisia lisiäkin olla enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Olen aina toivonut, että työpaikalle tulisi ulkopuolinen, jolle voisi kertoa asiat, esimiehelle ei voi itse kertoa, kun se kaveeraa noiden pahimpien tapausten kanssa.
Näin se on. Monesti kyse on siitä, että nämä pahimmat tapaukset ovat työskennelleet ko. paikassa jo silloin, kun esimies imi vielä tuttia. On siis tällainen iästä johtuva valta-asema.
Julkinen sektori on täynnä pummeja ja lusmuja. Tämä on niin nähty kuvio virastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen sektori on täynnä pummeja ja lusmuja. Tämä on niin nähty kuvio virastoissa.
No, jaa. Kyllä siellä on myös tehokasta ja osaavaakin porukkaa joukossa. Jotkut vaan saavat nauttia suojatyöpaikoistaan... Kun se "Irmeli" tuli lähettityttönä taloon 18-vuotiaana ja porskuttaa siellä eläkeikään asti. Maailma on toki muuttunut niiltä ajoilta, kun "Irmeli" sinne meni ja se on tuottanut päänvaivaa ja motivaatio-ongelmia "Irmelille", kun ei ole tottunut sähköiseen työskentelyyn ja "Irmeli" on nyt siinä iässä, ettei vanha koira opi uusia temppuja ja ollaan ihan kädettömiä asiassa, kuin asiassa, mutta niitä uusia nuoria on kiva kyykyttää, kun eihän ne muka mistään mitään tiedä...
Vierailija kirjoitti:
On kuule aika kylmää kyytiä julkisella sektorilla. Saa vaan katsella kauhistuneena kun porukkaa kaatuu oikealta ja vasemmalta koska töitä ja 'työnluonteisia organisaation sisäisiä tehtäviä' on niin saakelisti. Voin vakuuttaa, että veroeuroista (ja työntekijöistä) otetaan kyllä kaikki irti.
Lahtelaisessa virastossa oli tuollainen henkilö töissä. Hänet irtisanottiin. Luuli, että virasta ei voi irtisanoa mutta lensi kuin leppäkeihäs ulos. Valitti päätöksestä kahteen oikeusasteeseen mutta ei mennyt kummassakaan läpi.
ex töissä maksettiin pieni läsnäololisä, taisi olla jollain muulla nimellä kun ei saanut kannustaa sairaana töihin tulemista, halusivat vähentää sairauslomien harrastamista joka oli vähän lähtenyt käsistä kun huippuosaajat ymmärsi systeemin
itse tekisin niin että antaisin sitä lisää hyvistä asioista enemmänkin mutta ottaisin sen sitten huonoilta työntekijöiltä pois, tätä ei taida laki sallia jos olaan jo minimipalkalla, pahus sentään