17 vuotias äiti
Olen 17 vuotias ja raskaana 8viikolla. Seurustelen poikaystäväni kanssa ja odotamme molemmat innolla lasta :) Vihdoin tuntuu, että elämällä on merkitystä! Olen valmis antamaan pois "nuoruuden" josta en ole koskaan ollut enkä tule olemaan ylpeä. Mitä asioita tulisi eteniin ottaa huomioon?
Kommentit (9)
Jos olisin saanut lapsen sinun iässäsi, olisi se nyt 33-vuotias. Ja olisin varmaan isoäiti. Sen sijaan minulla on yksi 12-vuotias lapsi.
Luokkakaveri sai abivuotena lapsen, reputti kirjoitukset eikä koskaan tullut hankkineeksi itselleen ammattia.
Onneks olkoon!:)
Hyvä on varrautua siihen että vauva valvottaa vuosikkaaks asti vähintään kerran yössä ja se on rankkaa että henkinen valmistautuminen on aika hyvä.
Myös oman kodin pyörityksessä on haasteensa vauvan ollessa pieni ja mahollisesti hyvinkin vaativa.On puklupyykin pesua,nukuttamista,ruuanlaittoo,tuttipullojen tiskaamista ja rintapumpun pesua sekä keittelyä yms aikaa vievää pikku näpertelyä.
Kaikestahan selviää vaikka rankkaa se on.
Onnee ootukseen ja ota asioista hyvin selvää ennen vauvan syntymistä,ei oo sitten hätä kädessä kun on vauva maailmassa:)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:05"]
Onneks olkoon!:) Hyvä on varrautua siihen että vauva valvottaa vuosikkaaks asti vähintään kerran yössä ja se on rankkaa että henkinen valmistautuminen on aika hyvä.
[/quote]Eipäs nyt vähätellä niitä yöheräämisiä. Terve vauva voi herättää 5-10 kertaa yössä. Kerran yössä herääminen ei edes ole vielä rankkaa.
paljon onnitteluja ap:lle,jos tämä on totta :)
Siinä luki vähintään.
Esikoinen herätteli ensimmäiset 8kk noin 10-15 kertaa yössä että joku havainto on valvomisesta mutta toivon että harvempi vauva herättelee nuin monasti.
Voi lapsi raukkaa (tarkoitan äitiä)
Minun isoisoäitinikin sai lapsen 17-vuotiaana.
Se on hyvän äidin merkki että kyselee vauvapalstalta että mitäs nyt pitäskään ottaa huomioon ennen vauvaa.