Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikivanhaa arpea "kirvelee"? (kuvakin on)

Vierailija
04.06.2015 |

Yli 10 vuotta sitten teiniaikojen superangstissa tuli typerästi vedettyä ranteeseen poikkiviilto, josta tulikin syvähkö. En tiedä, onko verisuonet katkenneet (kuvasta näkyy miltä näyttää), mutta arven ja verisuonten "päiden" välinen sentti on parantumisenkin jälkeen ollut koskiessa puutuneen tuntuinen. Muuten se ei ole vaivannut ikinä mitenkään.

Nyt ihan yhtäkkiä, ei mistään tuo arven kohta ikään kuin kirvelee. Kirvelee ja vähän "polttelee", kuin jollain neulalla tökkisi.

Onko tämä tavallista vanhojenkin arpien kohdalla? Mistä tuollainen mahtaisi johtua?

http://aijaa.com/1jeVPC

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voldemort on liikkeellä.

Vierailija
2/7 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisun raapaisun näköinen. Voihan juustohöylällä viiltelijät <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:52"]Kisun raapaisun näköinen. Voihan juustohöylällä viiltelijät <3
[/quote]
No saa olla aika isotassuinen kissa, jos yhdellä kynnellä saa sentin levyisen haavan aikaiseksi... :D

Vierailija
4/7 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? En nähnyt kuvassa arpea?
jos siinä on huono tunto ym. Silloin täytyy olla hermovaurio,sitä nyt voi koskea ihan miten vaan.
mulla oli nuorena nilkassa haava ja arpea kun hieroi tuntui kuin pikkuvarpaaseen olisi työnnetty neuloja.
paskan selän takia hermokipuja jalassa ja väärästä liikkeestä tuntuu kuin salama iskisi jalkaan.

Vierailija
5/7 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on peukalossa yksi 20 vuotta vanha koko sormen mittaimen leikkausarpi jossa ei ole kunnolla tuntoa. Jos normaalisti koskee, se silleen kihelmöi. Jos tökkään sen johonkin niin tuntuu kuin sais aivan helvetinmoisen sähköshokin.

Vierailija
6/7 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vastaavia tuntemuksia leuassa. Hammastoimenpiteen jälkeen leuka/huuli muuttui tunnottomaksi. Kun hermot saavat jostain ärsykettä, vaikkapa tuuli osuu kasvoihini tai kaulahuivi, niin tunnen kihelmöintiä/kutinaa ja jälkikäteen kipuakin. Vastaavaa oiretta tulee myös silloin, kun hermot paranevat.

Voisiko olla, että olet kosketellut niitä vaurioituneita hermonkohtia jotenkin?

Entä voiko olla, että tunto alkaisi palautumaan sille alueelle, josta se on puuttunut?

Vierailija
7/7 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:23"]Mulla on peukalossa yksi 20 vuotta vanha koko sormen mittaimen leikkausarpi jossa ei ole kunnolla tuntoa. Jos normaalisti koskee, se silleen kihelmöi. Jos tökkään sen johonkin niin tuntuu kuin sais aivan helvetinmoisen sähköshokin.
[/quote]
Juuri tällainen tunne siinä on!

Ja 5, kuva on sen verran vaalea (kuten arpikin tätä nykyä, onneksi) ettei se itse arpi kunnolla näy, mutta tuossa katkenneiden (tai "katkenneiden"?) verisuonten alla se ok, nyt tosin enää parin millin paksuinen kiitos tikkauksen, aukinaisena se oli tuon koko sentin levyinen mitä on verisuonten päiden ja (viiru)arven välillä oleva "tyhjä alue".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä