50 000e pelivelkaa mulla :(
Olen pelannut muutamassa vuodessa velaksi n 50000.nyt olen siinä tilanteessa että haluan kuolla.en tiedä mistä lähden hakemaan apua.kaapit on täynnä laskuja,joita olen maksellut ottamalla uutta lainaa.en halua tälläistä elämää,mutta en kykene tekemään mitään.kaikki voimat on mennyt.minulla on 5-v tyttö,joka on ainut syy miksen tänään hypännyt metron alle.pelkään että sen toteutan,kun tuntuu että ulospääsyä ei ole.ja häpeä on niin suuri.kukaan ei tiedä tilanteestani.
pystyykö joku auttamaan,kertomaan mitä voisin tehdä.
Kommentit (40)
https://www.peluuri.fi/hae-apua/tukea-talous-ja-velkaongelmiin
Toivottavasti selviät ongelmistasi
Nyt hankit itsellesi apua heti. Soita vaikka Peluuriin nyt ihan välittömästi
Kun saat pelaamisen lopetettua, ja velkaa ei enää kerry, pystyt kyllä maksamaan nuo lainat. Se voi tuntua ylitsepääsemättömältä nyt, mutta pahemmistakin on selvitty. Apua on saatavilla, kun vain suostut ottamaan sitä vastaan.
Ole yhteydessä joko:
- kriisikeskus
-seurakunnan diakoniatyö
Sieltä saat nyt ensin henkistä tukea ja neuvoja mihin seuraavaksi - ohjataan peliriippuvaisten ryhmään, velkaneuvontaan .
Muista että se 50000 on vain rahaa. Siihen ei kuole eikä sen vuoksi kannata kuolla. Hyvin voit antaa niiden rahojen mennä ulosottoon. Yhteiskunta auttaa kyllä ja etenkin kun sulla on lapsi, tuetaan kyllä.
Eli soita kriisipuhelimeen, psykiatrian päivystykseen tai seurakunnan diakoniaan ensin. Tai vaikka kaikkiin. Sano että et tiedä mitä tehdä ja tarvitset apua. Nuo paikat siitä hyvä, että pääset tapaamaan jonkun ihmisen livenä. Ongelmapelaajille on oma tukipuhelin myös mutta et pääse ketään tapaamaan tai asiaan konkreettista apua.
No voi hitsit. Et ole yksin tuon kanssa, muista se.
Ihan ekana pelaaminen pitää lopettaa. Et pysty pelaamalla saamaan noita summia takaisin. Menetät vain lisää.
Sulla on nyt niin vaikea tilanne, ettet yksinäsi tai palstan neuvoilla selviä. Tarvitset kohtuukorkoisen lainan, jolla voit maksaa kaikki velat pois, ja selkeän suunnitelman lyhentää tätä uutta lainaa. Et tuossa tilanteessa yksinäsi saa kuin hyvin korkeakorkoisia lainoja, esim. pikavippejä, jotka pahentavat tilannetta entisestään.
Uusia laskuja et saa päästää perintään ja ulosottoon. Asuminen on aina tärkeintä, sillä maksattomasta kämpästä lentää nopeasti ulos. Ruokaa pitää syödä, mutta ruokalaskusta pystyy pihistämään melko helposti jonkin verran, jolla voi maksaa muita laskuja. Karsi kaikki suoratoistot ja muut rahareiät pois.
50 tonnia ei ole sellainen summa, jonka eteen kannattaisi kuolla. Sinulle tulee raskaita vuosia, mutta selviät tästä kaikesta. Lupaan.
Juttele vanhempien kanssa. Toinen ottaa lainan ja maksaa sen. Sitten voit joku päivä maksaa takaisin jos on rahaa. Ei kuitenkaan enää korko juokse.
Voit kääntää elämäsi suunnan TÄNÄÄN. Lopeta kaikki pelitilisi ja tee omaehtoiset pelikiellot kaikkialle, missä se onnistuu.
Ota yhteyttä velkaneuvontaan, he auttavat sinua maksusuunnitelman tekemisessä ja katsovat, missä järjestyksessä laskusi on viisainta maksaa, ja mitkä on paras päästää ulosottoon (jos ei jo ole). Älä ota yhtään lainaa vanhojen lainojen maksuun. Jos maksut menee ulosottoon ja saat luottohäiriömerkinnän, se saattaa tässä vaiheessa olla parasta, mitä sinulle voi tapahtua: et ainakaan saa enää lisää lainaa. Katso yhdessä velkaneuvonnan kanssa, mikä tilanteessasi on parasta.
Sinulla on tytär. Nauti elämästä hänen kanssaan.
Kelan ja sossun elätiksi vaan. Ei raha ole onnen mittari. Keskity olemaan hyvä vanhempi lapsellesi. Velkasi ovat jonkun toisen tappio.
"häpeä on niin suuri.kukaan ei tiedä tilanteestani"
Kannattaa kertoa jollekin, turha vatvoa asiaa yksin päässään, se vain paisuu siellä todellisuutta suuremmaksi monsteriksi - kaikki ne ihmiset kuulevat paljon mieluummin jostain veloista, kuin sitten jostain metrojutusta.
Velat ulosottoon ja yhteys velkaneuvojaan. Pelaamisesta vierottautuminen myös erittäin tärkeää. Selviät kyllä ❤️
Vierailija kirjoitti:
Velat ulosottoon ja yhteys velkaneuvojaan. Pelaamisesta vierottautuminen myös erittäin tärkeää. Selviät kyllä ❤️
tämä!
hädässä lähimmäisenrakkaus tunnetaan.
Hyvä Ap, nyt on aika ottaa vastuuta ja alkaa korjata tilannetta . hienoa kun avauduit. hanki apua ja omista taistelusi tyttärellesi. hän on aikuisena ylpeä kun äiti kantoi vastuuta ja korjasi virheitään. me kaikki teemme virheitä, et ole yksin.
Voimahalit! minäkin käytän metroa, joten älä vaan tee mitään pahaa itsellesi vaan nyt otat iisisti.
Mulla on kulutusvelkaa n. 150000e. Mulla onneksi asunto, jonka myynnillä pitäisi saada kuitatuksi nuo suurimmaksi osaksi pois. En ole pelannut ollenkaan. Kaikenlaista myytävää, ihan kunnollista tavaraa on niin paljon, että voisi vaikka myymälän perustaa, mutta en ole jaksanut tähän mennessä oikein edes netin kautta myydä. Suuri osa tavarasta käyttämätöntä.
Selviät kyllä. Ensin laitat itsellesi pelieston joka paikkaan. Sitten otat ne laskut, järjestele ne ja ota yhteys joko peluuriin tai velkaneuvontaan. Järjestelmällisyys on nyt ongelman ratkaisun alku. Jos velat menee ulosottoon tai on jo, lyhennät niitä sinne, joskus ne on maksettu. Tsemppiä, sinä selviät,
Ulosottoon vain nopeasti velat ja lyhennyssuunnitelmaa ulosoton kanssa. Siellä on ihan asiallista porukkaa nykyisin töissä. Oikeusaputoimiston kautta voi myös hakeutua velkajärjestelyyn, jos kriteerit täyttyvät. Velkasi ei ole vielä edes mikään älyttömän suuri. Tärkeintä päästä siitä peliriippuvuudesta eroon. Törkeää sinänsä että tällainen pelibisnes on edes sallittua.
Ulosotossa korko on 7% ja kannattaa ainakin sellaiset velat, joissa korko on suurempi kuin tuo, päästää mahdollisimman nopeasti ulosottoon asti, ellet pysyy sitten kokonaan hoitamaan velkoja muilla tavoin. Ulosoton huono puoli on luottotietojen menetys määräajaksi.
Yksin ei kannata jäädä. Jos tuttavapiiristä ei löydy luottohenkilöä, niin sitten ulkopuolinen (diakonia tmv).
Ensinnäkin asiat asioina ja tunteet tunteina. Nyt ekana käsitellään asiat, tunteet sitten myöhemmin.
1) soita tuonne peluriin
2) kasaa yhteen kassiin kaikki laskut mitä löydät
3) ota yhteyttä velkaneuvojaan
4) tee, mitä nuo virkailijat käskee sun tehdä
5) listaa tulot ja pakolliset menot
Tässä sulle nyt pari ekaa juttua. Ja yksi asia kerrallaan. Nyt kauhistuttaa, kolmen vuoden päästä voi koko homma alkaa olla jo ohi. Mutta pelata et voi enää ikinä, se on monelle "huume", joka sumentaa järjen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kulutusvelkaa n. 150000e. Mulla onneksi asunto, jonka myynnillä pitäisi saada kuitatuksi nuo suurimmaksi osaksi pois. En ole pelannut ollenkaan. Kaikenlaista myytävää, ihan kunnollista tavaraa on niin paljon, että voisi vaikka myymälän perustaa, mutta en ole jaksanut tähän mennessä oikein edes netin kautta myydä. Suuri osa tavarasta käyttämätöntä.
Kannattaa nyt ennemmin myydä tavarat kuin asunto.
Itselläni on 80 000 euron pelivelat. Onneksi Suomessa ei tarvitse velkoja maksaa. Kaikki laskut menee roskiin samantien, sossu maksaa kaiken ja voin vain oleskella.