Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalitukisysteemi pitäis rakentaa alusta saakka uudestaan

Vierailija
04.06.2015 |

Ei ole mitään järkeä siinä, että työssäkäyvät elättää suurta joukkoa ihmisiä, jotka olisivat kykeneviä työntekoon, mutta eivät sitä viitsi tehdä.

Verorahojen käyttäminen teiden ylläpitoon, terveydenhuoltoon, koulutukseen yms. on ok, mutta ei jukuvie sellaisten tyyppien, jotka eivät VIITSI tehdä töitä. Vanhukset, sairaat yms. ovat asia erikseen. Ja lyhytaikainen, tilapäinen työttömyys.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ratkaisu on tässä tilanteessa?

Vierailija
2/6 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin heti mennä töihin, josta saisin tessin mukaista palkkaa. Harmi vaan, kun ei ole työnantajaa, joka sellaista haluaisi maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsi tehdä töitä? Eilen viimeksi tein KOLME työhakemusta. Aamun aikana on jo tarkastettu uudet työpaikat ja soittolistalla on muutamia paikkoja, joihin hain aiemmin. Voin kertoa, että masentaa ja pirusti. Luuletko, että on mukavaa elellä työttömyyskorvauksella, rustata epätoivoisia hakemuksia joka paikkaan ja toivoa, että saisi edes pienen pätkän töitä? Huomenna on taas haastattelu, mutta olen jo alistunut. Ei ne kuitenkaan minua palkkaa. Tottakai menen pirteänä ja tsempillä, mutta rinnasta puristaa epätoivo jo valmiiksi. Tiedän, etten tule valituksi taaskaan. Syytä en ole saanut kuin kerran valitsemattomuuteen ja sekin oli sellainen, että meinasin suuttua työhönottojalle, mutta tottakai nöyrä työtön ymmärtää syyt ja positiivisesti toteaa, että "mutta kiitoksia tiedosta ja jos jotain muuta teillä tulee, niin olen ehdottomasti kiinnostunut...".  Syy oli käsittämätön ja ennakkoluuloinen. Syy oli siinä, että olen tehnyt vuosia toisen alan töitä ja on epäilyttävää, pystynkö ihmisläheiseen työhön siltä pohjalta. HÄH? Minulla on uusi koulutus ja olen sosiaalinen. Olen jo ehtinyt yhden pidemmän pätkän tehdä tällä uudella alalla ja saanut siitä hyvät arviot. Ihan kuin tuo aiempi työ ei olisi antanut minulle sosiaalisia taitoja ihmisten kanssa toimimiseen verrattuna esim. nuoreen vastavalmistuneeseen.

Kerrohan ap, mitä minun pitäisi tehdä paremmin... Kerro, väännä rautalangasta.

Vierailija
4/6 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka. Kaikki pärjää. Ahkeruudesta palkitaan.

Vierailija
5/6 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:24"]

Viitsi tehdä töitä? Eilen viimeksi tein KOLME työhakemusta. Aamun aikana on jo tarkastettu uudet työpaikat ja soittolistalla on muutamia paikkoja, joihin hain aiemmin. Voin kertoa, että masentaa ja pirusti. Luuletko, että on mukavaa elellä työttömyyskorvauksella, rustata epätoivoisia hakemuksia joka paikkaan ja toivoa, että saisi edes pienen pätkän töitä? Huomenna on taas haastattelu, mutta olen jo alistunut. Ei ne kuitenkaan minua palkkaa. Tottakai menen pirteänä ja tsempillä, mutta rinnasta puristaa epätoivo jo valmiiksi. Tiedän, etten tule valituksi taaskaan. Syytä en ole saanut kuin kerran valitsemattomuuteen ja sekin oli sellainen, että meinasin suuttua työhönottojalle, mutta tottakai nöyrä työtön ymmärtää syyt ja positiivisesti toteaa, että "mutta kiitoksia tiedosta ja jos jotain muuta teillä tulee, niin olen ehdottomasti kiinnostunut...".  Syy oli käsittämätön ja ennakkoluuloinen. Syy oli siinä, että olen tehnyt vuosia toisen alan töitä ja on epäilyttävää, pystynkö ihmisläheiseen työhön siltä pohjalta. HÄH? Minulla on uusi koulutus ja olen sosiaalinen. Olen jo ehtinyt yhden pidemmän pätkän tehdä tällä uudella alalla ja saanut siitä hyvät arviot. Ihan kuin tuo aiempi työ ei olisi antanut minulle sosiaalisia taitoja ihmisten kanssa toimimiseen verrattuna esim. nuoreen vastavalmistuneeseen.

Kerrohan ap, mitä minun pitäisi tehdä paremmin... Kerro, väännä rautalangasta.

[/quote]

Hei, sä et selvästi kuulu siihen kastiin, joka suorastaan syntyy työttömiksi. On työttömiä työnhakijoita ja on vain työttömiä, jotka eivät kuunapäivänä haluakaan työllistyä. Hengailevat vain. 

Ja tarkoitin jälkimmäisiä.

Vierailija
6/6 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 hei, aloitus ei sitten ilmiselvästi koske sinua. Ap:han puhui nimenomaan ihmisistä, jotka eivät VIITSI tehdä töitä.

Tsemppiä sinulle työnhakuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi