Mitä teillä on tänään ruokana?
Meillä perunoita, kasvisvokkii, salaatteja ja jauhelihapihvejä.
Kommentit (20)
Uunimakkaraa ja muusia. Punainen lenkki.
Mureketta, perunamuusia, suolakurkkuja. Vaikkei ole edes tiistai!
Mulla on pakasteessa rasiallinen itsetekemää pizzasoosia. Ajattelin käyttää sen, keitän spagettia ja paistan jauhelihaa ja upotan sinne.
Tehtiin eilen turkkilaisia mezejä, niitä tuli sen verran reilusti, että syödään niitä tänäänkin
Kermainen lihakastike (naudan sisäfileestä), perunat ja tomaattia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pakasteessa rasiallinen itsetekemää pizzasoosia. Ajattelin käyttää sen, keitän spagettia ja paistan jauhelihaa ja upotan sinne.
Lisäksi pyöräytän kinuskisen puolukkapiirakan. Kondensoitu maitotiiviste on jumalten nektaria, mutta ohjeessa oli kermarahkaa. Mitäs se semmoinen on? En löytänyt kaupasta joten maustetulla rahkalla mennään.
Mies teki eilen ihanaa kesäkurpitsalasagnea, aurajuustolla. Lapsetkin tykkää.Sitä syödään myös tänään, teki niin ison satsin tarkoituksella, ja se on itse asiassa vielä parempaa toisena päivänä.
Lounaaksi paahdettua leipää, avokadoa ja punajuurihummusta. Ystävän luona illallinen, joten mitä ikinä siellä satutaan tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pyöräytän kinuskisen puolukkapiirakan. Kondensoitu maitotiiviste on jumalten nektaria, mutta ohjeessa oli kermarahkaa. Mitäs se semmoinen on? En löytänyt kaupasta joten maustetulla rahkalla mennään.
https://www.valio.fi/tuotteet/rahkat-ja-leivontatuotteet/valio-kermarah…
Tein eilen makkarakeittoa niin sitä aamupäivällä ja kattoo miten jaksaa, kokkaisko jotain iltapäiväksi vai käviskö perheen kanssa syömässä mummon (äidin) ruokia, olishan se grilli mättö tietysti yks. Iskäx3
Perjantaina ostettua mustaamakkaraa ja valkosipuli kerma perunoita.
Ei hajuakaan. Piti tehdä lihapiirakoita, mutta koko päivä menee näköjään pihalla lumitöissä, niin enpä taida jaksaa vääntää mitään taikinaa. Saattaa olla, että menee lämpimillä voileivillä tai ehkä munakkaalla (tai molemmilla).
Tuunattua Grandiosa pakastepizzaa + salaattia.
Kiusausta. Miehelle naudanlihasuikaleista ja pippurikermasta (+perunasipulisekoitus ja pakastekasviksia), itselleni vastaava härkiksestä ja kaurakermasta. Lisäksi salaattia ja lämpimänä lisukkeena ruusukaalia.
Broiskun koipi ja kermaperunat - eivät kyllä oikein yhteensopivia, mutta valmiina jääkaapissa niin mikron kautta vain.
Jos täysi-ikäinen lapsi ilmoittaa tulevansa syömään niin tuorepastaa kermaisella kanakastikkeella, jos ei ole tulossa niin wienerleikkeet ja röstiperunat.
Juustoista uunimakkaraa ja muussia. Salaatti kylkeen.