Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fysioterapeutit - kysymys plantaarifaskiitista

Vierailija
29.01.2022 |

Eli plantaarifaskiittioireet alkoivat n. kk sitten. Jumppaohjeet on, kompressiosukka ja yötuki. Kysymys kuuluukin: voidaanko fysioterapiassa tehdä tälle jotain, mitä potilas ei itse voi tehdä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri jostain, että jollain ihmisellä plantaarifaskiitti oli kestänyt (tähän asti) neljä vuotta, joten olisi kiva, jos paranemista voisi nopeuttaa. Kerran ollut aikaisemmin, silloin meni puoli vuotta.

Vierailija
2/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain apua kinesioteippauksesta, fysioterapeutti voi opettaa sen sinulle kotona tehtäväksi. Omahoidoksi kannattaa lisätä painon pudotus ja tasapohjaisten kenkien välttäminen sekä jalkaterän venyttely ennen ja jälkeen rasituksen. Äärimmäisessä hädässä lääkäriin kortisonia pistättämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain apua kinesioteippauksesta, fysioterapeutti voi opettaa sen sinulle kotona tehtäväksi. Omahoidoksi kannattaa lisätä painon pudotus ja tasapohjaisten kenkien välttäminen sekä jalkaterän venyttely ennen ja jälkeen rasituksen. Äärimmäisessä hädässä lääkäriin kortisonia pistättämään.

Olen katsonut kinesioteippauksen youtube-videolta, mutta tuon kompressiosukalla pitäisi olla vastaava vaikutus ja on se jalassa parempi kävellä. Kinesioteipit tahtovat irrota, kun kokeilin.

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/THERMOSKIN-FXT-matalat-kompress…

Vierailija
4/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan heti pyytää se kortisoni piikki. Kivun kanssa on turha kärvistellä.

Vierailija
5/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin fysioterapeutin luona Footbalance medical-tukipohjalliset.

Vierailija
6/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan heti pyytää se kortisoni piikki. Kivun kanssa on turha kärvistellä.

Kävinkin sen jo ottamassa, pahin kipu helpottui, ei joudu enää ontumaan mutta kipu edelleen jatkuu. Töissä, jos joutuu paljon kävelemään, jalkapohja kipeytyy huomattavasti.

Mutta vielä en ole saanut vastausta kysymykseen: voiko fysioterapeutti tehdä tälle jotain, mitä itse en voi?

Vierailija
7/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ihmeitä vo tehdä.

Voit laihduttaa ja muutenkin alkaa elään paremmin että ei ainakaan uusiudu.

Vierailija
8/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ihmeitä vo tehdä.

Voit laihduttaa ja muutenkin alkaa elään paremmin että ei ainakaan uusiudu.

Olen 47 kg / 160 cm. Paljonko sitä pitäisi laihduttaa? Olen käynyt viimeisen runsaan vuoden ajan vesijumpassa vähintään kolme kertaa viikossa. Nyt kivun aikana olen vähän hyppyjä jättänyt väliin siinä. Olisiko parempaa elämää ottaa iltasin siideri sohvalla telkkaria katsoessa?

Vierailija
9/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tosi pehmeepaksupohjaset kengät. Sisällä kans terveystohvelit.

Vierailija
10/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapään korottajat.

Vierailija
11/11 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ku kolme kertaa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan