Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toipuminen rinnan poistosta - kokemuksia?

Vierailija
29.01.2022 |

Äidilläni on todettu rintasyöpä ja hän on menossa kahden viikon päästä leikkaukseen jossa poistetaan toinen rinta kokonaan. Lääkäri arvioi että hän pääsee kotiin kolmen päivän päästä leikkauksesta, mutta sanoi että pitää olla hyvät tukijoukot ja tulee tarvitsemaan paljon apua. Emme kumpikaan tunne ketään jolle olisi tehty tällainen leikkaus. Sattuisiko täällä olemaan ketään joka voisi kertoa omia kokemuksiaan, varsinkin miten toipuminen sujui?

Haluan totta kai auttaa häntä mahdollisimman paljon ja olen jo suunnitellut miten voisin ottaa esim. lomaa töistä mutta minulla on kaksi pientä lasta joka tuo omia lisähaasteitaan tähän tilanteeseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perehtyä netissä etukäteen sairaalan potilasohjeeseen liittyen rinnanpoistoon. Löytyy googlettamalla.

Rinnan koosta ja leikkauksesta sekä leikkauksen komplikaatoistakin riippuen tilanne voi olla hyvinkin erilainen eri henkilöillä.

Perusperiaate on pitää haava puhtaana ja kuivana, jos haavassa dreeni pitää tarkkailla ettei se tukkeudu. Kipua hoidetaan kipulääkkeillä. Leikkauksen jälkeen on toipilas.

Vierailija
2/3 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää? Olen ollut molemminpuolisessa rinnanpoistoleikkauksessa ja tod näk äitiäsi huomattavasti nuorempi, mutta jotain osannen kertoa kumminkin. Aluksihan tarvitsee paljon apua, dreenin ja haavan kanssa liikkuminen on tosi rajoittunutta, esim. pukeutuminen tosi hankalaa sen lisäksi että on kipeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poiatettiin toinen rinta ja seur päivänä kotiin ja muutaman päivän päästä dreenin poisto.

En tarvinnu mitään apuja vaikka olisin sanut tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän