Suositelkaa välikausikenkiä taaperolle
Lapsi keväällä 1,5v. Kävellyt täysin 11kk ikäisestä lähtien. Mitkä olis hyvät vedenpitävät kengät päiväkotiin? T. Esikoisen äiti, joka ei näistä ymmärrä mitään
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Vedenpitävät välikausikengät taaperolle = kumpparit
Ei-vedenpitävät välikausikengät taaperolle = kuomat
Mulla varmaan oikeat termit hukassa mut tarkoitan siis keväällä (ehkä maaliskuu-toukokuu) käytettäviä kenkiä. Sitten kun lumi sulanut, mutta kesäkengillä ei vielä tarkene. Kuomat on nyt talvella meillä käytössä. Eikö kumpparit oo vähän raskaat pihalla juoksenteluun?
Talvella kuomat villasukilla, jos on lämpimämpää niin ohuella sukalla.
Goretex lenkkarit, korkeavartiset.
Sit kumpparit.
Näillä pärjää hyvin pitkälle.
T. Kolmen taaperon isä
Vikingiltä kannattaa katsoa. Pohja ei paras mahdollinen, mutta pitävät vettä hyvin. Paljasjalkakengistä vedenkestävät on ainakin Affenzahnilla.
Me ollaan ostettu Vikingin kenkiä. Niissäkin on kyllä eroja, jotkut lestiltään ja keveydeltään parempia kuin toiset, ainakin meidän lapsen jalkaan. Myös Kavat Iggesund on ollut meidän lemppari, melkein voi lammikkoon loikata eikä mene vesi sisään.
Kuomiakin on vedenpitäviä, en muista sitä mallinimeä mutta Googlelle löytää. Joka sittari niitä ei sitten myykään jostain syystä (vaan vain niitä peruskuomia).
Lisäksi vikingillä on hyviä gore-texiä ja kevyitä malleja mutta vähän kapealestinen meidän lapselle. Ja hankalammat pukea kuin kuomat koska niissä nauhoja ja vetoketjuja.
Mulla oli just reilu vuoden ikäisellä eka vikingit mutta sitten kun itse opetteli pukemaan, ostin ne vedenpitävät kuomat. Niillä menty nyt kaksi talvea ja toinen kevät kohta tulossa :)
Kumppareina on vuorelliset kumpparit ja lopun aikaa vikingin lenkkarit kesällä käytössä.
Ostin lapselle Haltin vk -kengät syksyllä.
https://www.halti.fi/collections/lasten-kengat/products/gisla-lasten-mi…
Olikohan tuo... Ei enää muista. Vikingit oli älyttömän vaikeat laittaa jalkaan ja lapsi käveli kuin 30 vuotta vanhoilla laskettelumonoilla.
Pitääkö porukka siis Kuomia välikausikenkinä? Nehän on talvikengät? Vikingiltä esim. Veme on kevyt kenkä ja ei mikään kovin jäykkä mono. Itse ajattelen välikausikenkänä jotain goretex-lenkkaria jota täällä suht etelässä käyttää siinä kun lumet alkaa oleen kadonnu. Meidän hikikalle sais lämpöhalvauksen Kuomissa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö porukka siis Kuomia välikausikenkinä? Nehän on talvikengät? Vikingiltä esim. Veme on kevyt kenkä ja ei mikään kovin jäykkä mono. Itse ajattelen välikausikenkänä jotain goretex-lenkkaria jota täällä suht etelässä käyttää siinä kun lumet alkaa oleen kadonnu. Meidän hikikalle sais lämpöhalvauksen Kuomissa.
Pistää hieman vähemmän vaatetta muuten, niin ei haittaa vaikka kengät ovat lämpimät.
Parrakas Jumala,
Itse asiassa se on sinulle parempi kuin olla vihainen.
Kuunnelkaamme trumpetin ääntä ja kuulkaamme trumpetin ääntä.
Ei ollut ketään muuta.
Ole vahva puolestamme, katso meidät tai katso meidät.
Muista meitä, pelasta meidät ja palvele sinua, Herra.
Katso kunniaamme ja loistakoon valomme pöydälle.
Jeesuksen nimi,
Vedenpitävät välikausikengät taaperolle = kumpparit
Ei-vedenpitävät välikausikengät taaperolle = kuomat