Ulkomailla, uskaltaako passin jättää hotellihuoneeseen?
Siis jos hotellihuoneessa ei ole lukollista tallelokeroa, mikä parempi:
-pitää passi mukana (taskuvarkaat)
-jätää matkatavaroihin hotellihuoneeseen (siivooja käy)
-respan taakse maksulliseen tallelokeroon (ylireagointia)?
Kommentit (8)
Riippuu varmaan maasta, kaupungista, hotellista ja hotellin sijainnista... Ite aina jättänyt hostelleissakin, - hotelleista puhumattakaan, huoneeseen eikä kukaan ole ikinä varastanut.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:36"]
Riippuu varmaan maasta, kaupungista, hotellista ja hotellin sijainnista... Ite aina jättänyt hostelleissakin, - hotelleista puhumattakaan, huoneeseen eikä kukaan ole ikinä varastanut.
[/quote] Ala sitten itke kun kerran varastetaan ja joudut uutta hakemaan toiselta puolelta maata.
Mun on jotenkin vaikea uskoa että jostain likaisten vaatteiden seasta joku passin löytäisi ja varastaisi. Eri asia tietysti jos jättää ihan näkösälle.
Minä jätän yleensä passin hotellihuoneeseen ja kannan henkilökorttia lompakossa mukana. Ainakin Euroopassa pääsen näin varmasti kotiin.
Joisakin hotelleissa otetaan sisäänkirjautuessa passi respaan sisään. Passin jättäisin hotellihuoneeseen piiloon. Ota kopio passistasi, skannaa ja lähetä webbimailiin. Printti myös lisäksi matkaan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:05"]
Mun on jotenkin vaikea uskoa että jostain likaisten vaatteiden seasta joku passin löytäisi ja varastaisi. Eri asia tietysti jos jättää ihan näkösälle.
[/quote] Minulta on varastettu vaatteisiin kaarityt korut kaapin peralta eraassa Lontoon parhaimmista hotelleista. Passit ovat kovaa valuuttaa maailmalla. Vahan sita muuttelemalla 'suomalainen' terroristi saa matkustaa vapaasti. Kylla te olette sinisilmaisia. P.S. otin tuosta korujutusta opikseni.
Kiitos näistä. En siis jätä huoneeseen (vaikka kuinka olisi lukittussa matkalaukussa alkuperäisellä hepulilukolla).
nimim. kuullut liian monta tarinaa siivoojista
t.Ap