Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempiemme/perheenne oudot tavat/säännöt kun olit pieni?

Vierailija
28.01.2022 |

Meillä ei saanut auton liikkuessa vetää alas takapenkin keskimmäisestä penkistä tulevaa mukitelinettä/käsitukea.
Jos sen veti alas auton ollessa liikkeessä sai iskä aina hepulit. Vaikka koskaan ei ollut autossa kaatunut mitään juotavaa/syötävää että sitä olisi vain yrittänyt varoa.

Äitini on allerginen eläimille joten puimme ratsastusvaatteet lämmitetyssä varastossa. Minun piti pukea tietty paita jota säilytettiin varastossa (onneksi en ollut silloin teini, se pestiin joskus ja jouluna) mutta siskoni sai käyttää tallilla mitä tahansa paitaa vaatekaapista

Mites teillä muilla? Itsellä ei nyt heti tule muuta mieleen

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/10 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sääntö että jäätelöä saa syödä vaan kesällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena sai juoda kahvia vain viikonloppuisin.

Vierailija
4/10 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kodissa ei saanut syödä klo 21 jälkeen. Ollaan asuttu yhdessä kolme vuotta ja vieläkin välillä miettii

”hei ei me voida tehdä sitä ja sitä ruokaa kun siinä menee yli 30 min”

Minä: ”okei mitä sitten?”

”No siis kello on sitten yli yhdeksän...”

Minä. ”...”

”....”

Minä: ”niin siis tehdään nyt vaan ruokaa

Vierailija
5/10 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenäkään ei saanut käydä suihkussa kuin 2 kertaa viikossa.

Vierailija
6/10 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidin telkkarista ei saanut koskaan vaihtaa kanavaa pois ykköseltä, sillä oli kuulemma vaarana, että televisio voi mennä sekaisin. Myös äänenvoimakkuuden säätämistä oli syytä välttää tästä samasta syystä.

Vierailija
7/10 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kotoa ei saanut mennä ulos verkkarit jalassa, paitsi roskat sai käydä viemässä jos kävi nopeasti. Esim. lähikauppareisullekin (jossa meni kaiken kaikkiaan 10 min) piti vaihtaa farkkuihin ja kouluun ei saanut mennä verkkarit valmiiksi jalassa vaikka eka tunti oli heti liikuntaa. Isän mielestä moinen oli hävettävää.

- Sama ukko määräsi oikeastaan koko ulkonäköni teini-iässä. Hiusteni piti olla sellaiset kun hän halusi, hän osti ja valitsi kaikki vaatteeni enkä saanut meikata koska hän ei tykännyt siitä. Hän tarkasti myös säännöllisin väliajoin, että pidin kynteni lyhyinä enkä lakannut niitä. Hän tarkkaili, etten varmasti lihoisi tai laihtuisi liikaa, koska sekään ei näyttänyt hyvältä. Sairas mies.

- Asian kuin asian tekemiseen oli tasan yksi, ainoa ultimaattinen tapa  ja se oli hänen tapansa. Kaikesta muusta tuli huudot niskaan. Minun täytyi myös pitää samoista asioista kuin hän. Kerran siskoni ei suostunut katsomaan formuloita isän kanssa ja hänet määrättiin rääkyen kotiarestiin.

Ja nämä ovat vasta pintaraapaisuja.

Vierailija
8/10 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta piti tulla suoraan kotiin. Ja se siis tarkoitti, että suoraan, ei pienintäkään mutkaa. Jos melkein naapurissa asuvan kaverin piti käydä kotimatkalla kaupassa, meidän piti sanoa heipat kaupan edessä ja minun mennä se muutamaa minuuttia edellä yksin.

Vierailija
9/10 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatpa nämä mielenkiintoisia (ja vähän surullisia, jotkut hassujakin).

Meillä ei saanut leikkiä hangessa talon vieressä, koska hanki olisi mennyt pilalle.

Vierailija
10/10 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei saanut tulla ketään sisälle leikkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi