Reagoitko sinä voimakkaasti erilaisiin säätiloihin.
Tänään sää hyvin matalapaineinen, n. aste pakkasta. Itse olen ihan nuutunut, väsynyt, ja voimaton. Aurinkoa odotellessa, että herään taas henkikn ja saan virtaa arkeen.
Kommentit (20)
Lievästi vain. Mutta kiva nimimerkki sinulla :)
Kyllä. Kun aurinko paistaa, niin hymy ja ilo tulee esiin. Sumuisena, pimeänä, pilvisenä päivänä olo on sumuinen (marras-joulukuu).
Ihmisiin voi vaikuttaa: Ilmanpaine, kylmyys, liika kuumuus, ilmankosteus, ilmankuivuus, negatiiviset ja positiiviset ionit, sähkövalo tai uv valo, sähköisyys etc. Mitäs muuta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kun aurinko paistaa, niin hymy ja ilo tulee esiin. Sumuisena, pimeänä, pilvisenä päivänä olo on sumuinen (marras-joulukuu).
Migreenitaipumuksen omaaville voi kirkas valo olla joskus liikaa tai vääränlainen valoisuus.
Juu. Sieltä loka-marraskuusta helmikuun loppuun on tosi nuutunut olo. Helpottaa heti, jos näkee auringon. Huhti-toukokuu ja elokuu (jos on aurinkoista), on parasta aikaa. Se vaakassa paistava aurinko on parasta
Jos reagoisin paljon eri säätiloihin, olisin käynyt aikamoisen tunneskaalan.
Terkuin ulkotyöläinen
En mihinkään muuhun, kuin pitkä jaksoideen kosteaan kuumuuteen.
Se vetää olon nollille, nihkeä hiki kokoa ajan, ja töissäkäynti on yhtä tuskaa.
Siksi en pidä sellaisista helle kesistä, joissa on helle jatkuu tukalana viikkokausia, jopa kuukauden yhtä mittaa.
Kyllä reagoin. Alan raivota, heitellä tavaroita ja kiroilla jos sataa. En pidä sateesta.
Mieheni reagoi ja se on ärsyttävää.
Itse olen aika tasainen.
Reagoin ulkoiseen ja sen läheisyyteen tietynlaisella päänsäryllä
Kevätaurinko laukaisee migreenin, nopeista lämpötilamuutoksista seuraa nivelkipuja (nivelreuma), helle tekee olon täysin veteläksi, ja ennen ukkosta kulmahampaita kolottaa :D
Joo matalapaine väsyttää ja särkee niveliä, varsinkin selkää. Paukkupakkaset ja helteet sopii oikein hyvin, silloin voin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö on nimeltään meteopatia.
Jos ollaan avaruudessa se voisi olla meteoriittipatia.
Kyllä. Talvi saa mun stressilevelit taivaisiin, varsinkin kun on koko ajan liukasta ja huonot kelit. Jos istuisin jossain toimistossa työpäivät, niin ei kiinnostaisi palan pätkää, vaikka taivaalta sataisi kiviä, mutta kun joutuu vähintään 12h päivässä taistelemaan tuolla liikenteessä kelien armoilla, niin sydänkohtaustahan se pukkaa varmaan ennen kuin täyttää 40.
Liian kirkas auringonpaiste etenkin keväällä sekä hangilla että myöhemminkin kun puissa ei vielä ole lehtiä saa aikaan sekä päänsärkyä että ärtymystä. Sama juttu helteellä eli liian kuuma sää ei sovi vaan ärsyttää ja olo on vetämätön. Tulossa oleva ukkonen saa myös usein aikaan päänsärkyä ja sellaisen "höntin" olon.
Sen sijaan sade ei haittaa missään muodossa ja esim eilen oli ihana käydä pitkällä lenkillä kun satoi niin lunta kuin räntääkin. Korkea- ja matalapaineet vaikuttaa itsellä (jos vaikuttaa) lähinnä niin päin, että matala antaa virtaa ja korkea vähentää sitä. En kyllä silti sanoisi, että voimakkaasti.
Minulla urtikaria reagoi monesti voimakkaisiin sään vaihteluihin. Kesällä sen kanssa on rauhallisempaa.
Ukkosta edeltävä tyven aiheuttaa välittömän väsyn, päänsäryn ja korvien sekä nenän tukkeutumisen. Ilmiö on niin äärimmäinen, että saatan jopa nukahtaa kahvikuppi kädessä kesken jutustelun. Olotila hellittää ja havahdun varsinaisen myrskyn alkaessa, tunne on kuin tukahduttava peitto valuisi pois päältäni päästä jalkoihin.
En minä mutta mun nivelet.