Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehdyt lahjat

Vierailija
31.05.2015 |

Oikeastikko joku kuvittelee, että itse tehdyt lahjat ovat jotenkin hienoja? Seuraan yhtä blogia, jossa tehdään vanhast uutta ja nyt on postannut jälleen kuvia töistään jotka on antanut lahjaksi. On ihan eri asia tehdä itselleen tuunattuja juttuja kuin antaa niitä lahjaksi jollekkin. Ajattelematonta. Itse en ottaisi vastaan sellaista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisitko oikeasti sanoa ettet huoli tuommoista itsetehtyä. Pidä ite askartelus?

Vierailija
2/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos ne on hyvin ja taidokkaasti tehtyjä, sellaset uniikkikappaleet voi olla tosi makeita lahjoja, mutta esim. jotkut uber-löysällä käsialalla Novitan sukkalangasta neulotut, nilkoissa pyörivät villasukat tai patalaput on kyllä vähän "voi ei" lahjana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tekijästä. Ystäväni on kuvataiteilija, ja hänen itse tekemänsä tuparilahja oli oikein mieluinen. Vastaavasti joku lapsen tekemä sormiväriräpellys menisi vaivihkaa roskiin.

Vierailija
4/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat lahjana nyt ainakin taitaa jakaa melkoisesti mielipiteitä! Mun mielestä ne on ihana lahja oli ne sitten yksinkertaiset tai täynnä kaikkea mahdollista :)

Vierailija
5/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli, jolla on kaikkea, toivoo, että saisi villasukat, vieläpä neuvonut millaiset milloinkin haluaa. Nyt vihjaisi, että nämä ohuet on hyviä, näitä voisi lahjaksi seuraavan kerran joku tehdä. 

Poikani sai ylioppilaslahjaksi itsetehdyn räsymaton, tekijä on kyllä taitava. Se on hänellä keittokomerossa ja sopii siihen täydellisesti. Hän pitää siitä kovasti. Toki tekijä kysyi meiltä etukäteen lempivärejä. 

Vierailija
6/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:31"]

Kehtaisitko oikeasti sanoa ettet huoli tuommoista itsetehtyä. Pidä ite askartelus?

[/quote]

Kyllä. Tämäkin lahja jonka tämä blogisti on tehnyt ystävälleen on vanhoista farkuista tehty. Ikinä en huolisi ja sanoisinkin sen jos sellaiset ilmestyisi paketista. 

Vierailija
7/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellaiset pinnalliset kulutushysteeriset ihmiset eivät huoli lahjaksi.

Vierailija
8/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:31"]

[/quote]

Kyllä. Tämäkin lahja jonka tämä blogisti on tehnyt ystävälleen on vanhoista farkuista tehty. Ikinä en huolisi ja sanoisinkin sen jos sellaiset ilmestyisi paketista. 
[/quote]

Taidan tietää, mitä tarkoitat. Minua ei häirinnyt siinä muu kuin ohjeiden puute, miten ne varvastossujen pohjat tehdään.
Ehkä kuitenkin on niin, että tällaisen lahjan saaja arvostaa käsintehtyä, ja ystävykset ovat samankaltaisia. Olen aika minimalisti ja asun ns. ökysti, mutta erittäin mielelläni ottaisin vastaan tällaiset lahjatossut.

Vierailija
9/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilahdun eniten itse tehdyistä lahjoista! Lahjan antaja on käyttänyt jopa kymmeniä tunteja aikaansa ja osaamistaan minua varten! Lisäksi esim käsityöt ovat usein myös arvokas lahja jo pelkän tarvikekustannuksien takia. Miksi joku geneerinen pakon edessä ostettu supermarket-lahja olisi missään määrin parempi?

Vierailija
10/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:11"]

Itse ilahdun eniten itse tehdyistä lahjoista! Lahjan antaja on käyttänyt jopa kymmeniä tunteja aikaansa ja osaamistaan minua varten! Lisäksi esim käsityöt ovat usein myös arvokas lahja jo pelkän tarvikekustannuksien takia. Miksi joku geneerinen pakon edessä ostettu supermarket-lahja olisi missään määrin parempi?

[/quote]

Kun ne käsityöt eivät ole laadukasta, siksi.

Vierailija
11/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mielestäni riippuu minkälaista itse tehdyllä lahjalla tarkoitetaan.. pahimmillaan voisin kuvitella saavani jonkun Ikean saviruukun johon on tehty "mosaiikki" kuvio päälle eli liimattu pari onnetonta kylppärirempassa ylijäänyttä laattaa sikin sokin ja nekin tippuu päivän parin päästä pois. 

Parhaimmillaan aidosti ammattitaitoinen ihminen tekee lahjaksi uuden tai kunnostaa vanhan toivotun esineen, esim. verhoilija verhoilee vanhan tuolin, puuseppä tekee pienen huonekalun jne lahjan saajan toiveita kunnioittaen.

Mielestäni lasten tekemät lahjat ovat eriasia ja ne ovat ihania aina. Aikuisen antaman lahjan toivoisi olevan oikeasti ammattitaidolla tehty eikä kansalaisopiston harjoitustyö.   

Vierailija
12/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyse ompelutaidottomasta henkilöstä. Vaikka ideat ovat kiinnostavia niin toteutukset ontuu. Itselleni ei kelpaisi sellaiset tossut mitkä hän oli tehnyt kaverilleen.

Vierailija
13/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän provoon. Tai siis tietenkin uskon että on paljon ihmisiä joita askartelulahja ei ilahduta, mutta en hetkeäkään usko että ap oikeasti sanoisi sellaista lahjaa avatessaan.

Jotta tästä tulisi onnistuneempi provoketju, pitäisi olla aloituksessa vähän vähemmän ahne - haukkua tietysti itse tehdyt lahjat, mutta ei väittää tekevänsä sellaista mitä kukaan ei tee. Kun pitkä ketju on kuitenkin tämän aloituksen tarkoitus niin siihen päästäisiin todennäköisemmin jos ap ensin aloittaisi varovaisemmin ja sitten vasta seuraavalla sivulla tms. vaihtaisi näihin jyrkempiin väitteisiin.

Vierailija
14/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon tekijän taidoista. Parhaimmillaan itse tehty lahja on upea, uniikki taidonnäyte, pahimmillaan huonosti kasassa pysyvä räpellys mille ei ole mitää muuta osoitetta kuin roskis.

Vierailija
15/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:29"]

Riippuu niin paljon tekijän taidoista. Parhaimmillaan itse tehty lahja on upea, uniikki taidonnäyte, pahimmillaan huonosti kasassa pysyvä räpellys mille ei ole mitää muuta osoitetta kuin roskis.

[/quote]

Itse en ole saanut kertaakaan kunnollista itse tehtyä lahjaa. Laitan ne aina muutamaksi vuodeksi piiloon ja lopuksi roskiin. Sääli.

Vierailija
16/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:11"]

[/quote]

Itse en ole saanut kertaakaan kunnollista itse tehtyä lahjaa. Laitan ne aina muutamaksi vuodeksi piiloon ja lopuksi roskiin. Sääli.

[/quote]

E ole koskaan tajunnut tuota piilottelua. Miksi et laita sitä saman tien roskikseen?

Vierailija
17/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyjä lahjoja on monentasoisia. Annoin jouluna omia käsitöitäni lahjoiksi ja sain enemmän kiitoksia kuin ikinä ennen. Tuttavani ovat tilanneet minulta käsitöitäni, tehnyt sitten niitä joko lahjaksi tai materiaalin hinnalla.

Vierailija
18/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:11"]

[/quote]

[/quote]

E ole koskaan tajunnut tuota piilottelua. Miksi et laita sitä saman tien roskikseen?

[/quote]

Koska voi todistaa sen, että roskiin ei ole tullut heitettyä.

Vierailija
19/19 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehdyt työt osoittavat mielestäni sitä että arvostetaan jotakuta ihmistä. siinä on nähty vaivaa , eikä juostu liikkeestä liikkeeseen ostamassa jotain krääsää. ainakin minä otan mielelläni vastaan itsetehtyjä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi