Jos saisit valita niin työskentelisitkö/opiskelisitko mielummin etänä vai paikan päällä töissä/oppilaitoksessa?
Kommentit (9)
Hybridinä. Molemmissa on puolensa. Olen itse ottanut tavaksi käyttää viikosta 2 pv kahden eri paikkakunnan toimistolla liveilyyn ja kolme päivää olen etänä, milloin saan keskityttyä täysin töiden tekoon mikä vaatii sitä keskeytyksetöntä ajatustyötä. Toimii.
Parasta on kun työasiat saa jättää töihin.
Etänä. Ei tarvitse nähdä ilkeitä ja nihkeitä ihmisiä väkisin.
Etänä. Saa nukkua pitkään, ei tarvitse lähteä säästä riippumatta kävelemään kouluun joskus kasilta, eikä tarvitse olla kontaktissa ihmisten kanssa. Kotona tehtäviä koulujuttuja on myös helpompi jatkaa suoraan etäpäivän päätteeksi.
Opiskelupaikassa paikan päällä. - Aikanaan kun opiskelin niin päivään tuli kummasti ryhtiä kun meni aamulla opiskelupaikkaan, kuten omalla kohdallani monesti kirjastoon oli siellä päivän ja kun illemmalla tuli kämpille, niin saattoi sitten tehdä jotain ihan muuta. - Seinät olisivat kaatuneet päälle, jos olisi vain viettänt aikansa solukämpässä opiskellessa. - Mutta tuskin tilanne olisi erityisen paljon toinen ollut, jos tilaa olsi ollut enempi.
Paikan päällä. En halua tuhlata kalliita neliötä kotona työpisteelle ja työpapereille. Työnantaja hoitakoon toimiston ja työt voi jättää sinne, kun siirtyy vapaa-ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Etänä. Saa nukkua pitkään, ei tarvitse lähteä säästä riippumatta kävelemään kouluun joskus kasilta, eikä tarvitse olla kontaktissa ihmisten kanssa. Kotona tehtäviä koulujuttuja on myös helpompi jatkaa suoraan etäpäivän päätteeksi.
Just tämä. On ollut ihana nukkua pitkään ja aikaa jää muuhunkin ja itse ainakin olen ollut tehokkaampi ja mennyt koulu paremmin. Ja en ole niin väsynyt kun kaikki energia ei mene sosiaalisiin kontakteihin koulussa.
Paikan päällä. Olin kotitoimistossa neljä vuotta. Ei ikinä enää.
Opiskelu etänä jos kaikki olisi vain luentojen kuuntelua ja kirjallisten töiden tekemistä (ei siis ryhmätöitä). Joskus aikoinaan Moodlessa (?) pystyi järjestämään keskustelun /chatin siten, että vain opettaja näki, kuka vastasi mitäkin. Opettaja johti chättiä, esitti kysymyksiä ja sai vastata nimettömästi keskusteluun. Mielestäni hirveän kiva varsinkin introverteille.
Jos työ olisi sellaista, että tehtäisiin omassa työpisteessä omaan tahtiin niin sitten paikan päällä.