Voiko narsisti myöntää virheitään..
Pahassa tilanteessa, kun on nalkissa.. ? Voiko olla niin, että vain esittää ymmärtäväistä, ymmärtävänsä virheensä jne jotta saisi haluamansa.. Onko kenelläkään kokemusta?
Kommentit (10)
Tietysti voi, jos kokee sillä jotain haluamaansa saavuttavansa.
Vierailija kirjoitti:
Voi pyytää anteeksikin, mutta ei tarkoita sitä. Narsistin diagnoosin asettaa kuitenkin laillistettu psykiatri, ei palstamamma :)
Onko joku diagnosoinut nyt jonkun, vai miksi kerroit?
Jos on narsisti niin ei voi aidosti.
Saattaa ns katua, pyytää anteeksi, luvata muuttua, myöntää virheet yms - mutta ainoastaan siinä tilanteessa, että hän hyötyy siitä isommin.
Kohta taas sama ralli jatkuu, kunnes taas mielistelee ja taas ralli kulkee...
Vierailija kirjoitti:
Olen muualta lukenut kokemuksia narsisteista, ja usein sanotaan että narsisti ei ikinä myönnä virheitään.
Minä luulen että narsisti voi tehdä ihan mitä tahansa. Teeskentelyn mestareita.
Vierailija kirjoitti:
Jos on narsisti niin ei voi aidosti.
Saattaa ns katua, pyytää anteeksi, luvata muuttua, myöntää virheet yms - mutta ainoastaan siinä tilanteessa, että hän hyötyy siitä isommin.
Kohta taas sama ralli jatkuu, kunnes taas mielistelee ja taas ralli kulkee...
Niin, tätä olen kokenut monesti. Se on hämäävää, kun vaikuttaa aidolta ja jopa itkee yms, on vaikea olla tuntematta sääliä ja myötätuntoa kun toinen on "nöyrä".
Mutta ei kauaa mene, niin kaikki on unohtunut, ja taas jatkuu painajainen.
Tällä palstalla puhutaan niinkö narsisti olis semmonen selkeä laatikko mihin ihminen joko mahtuu tai ei mahdu. Jokaisessa on narsistisia piirteitä enemmän tai vähemmän, joten tuo on sellainen kysymys johon tuskin kunnollista vastausta voit saada.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla puhutaan niinkö narsisti olis semmonen selkeä laatikko mihin ihminen joko mahtuu tai ei mahdu. Jokaisessa on narsistisia piirteitä enemmän tai vähemmän, joten tuo on sellainen kysymys johon tuskin kunnollista vastausta voit saada.
Jokainen, joka on vähänkään tutustunut narsismiin, tietää kyllä tuon. Todellista narsismia nyt vain sattuu olemaan olemassa, ja silloin voi jo vähän laittaa laatikkoon asioita, niin selkeitä yhdistäviä piirteitä siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muualta lukenut kokemuksia narsisteista, ja usein sanotaan että narsisti ei ikinä myönnä virheitään.
Minä luulen että narsisti voi tehdä ihan mitä tahansa. Teeskentelyn mestareita.
Olet lukenut varmaan naistenlehdisä niitä hölmöjä ja pinnallisia narsistijuttuja. Tottakai voi myöntää ja myöntääkin, jos siitä on hänelle hyötyä. Mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, että hän oikeasti olisi sitä mieltä, että on muka tehnyt jonkin virheen.
Mä parhaillaan teen irtiottoa eksästä. Vuosien on-off. Narsisti. Nyt mies anelee takaisin lupaen muuttua yms.
Mua auttaa nyt / pysyn vahvana kun katson Youtubesta videoita kanavalta:
Narsisti vs. Minä
Todella paljon hyviä videoita tuolla kanavalla narsistista eri aihe alueista. Ovat kyllä pitkiä ja vaatii sellaisen ajan että voi sisäistää videoiden sanomaa.
Nyt mä en enää palaa hänen luo ikinä ja siis noi videot on antanut mulle niin paljon voimaa että tajuan todellakin tilanteen vakavuuden.
Videoissa on käsitelty myös tätä sun kysymystä ja narsisti ei todellakaan tarkoita sitä jos myöntää virheensä, aina siinä on joku koira haudattuna.
Onko sulla AP mikä tilanne. Kuka tämä narsisti on sun lähipiirissä?
Voi pyytää anteeksikin, mutta ei tarkoita sitä. Narsistin diagnoosin asettaa kuitenkin laillistettu psykiatri, ei palstamamma :)