Kertokaa mielenkiintoisia tiedonmurusia
Aloitan: Vastineena Euroviisuille järjestettiin itäblokissa vuodesta 1977 Interviisut. Itäblokin lisäksi myös Suomi osallistui Interviisuihin ainoana kapitalistisena maana, ja voitti ne neljännellä kerralla vuonna 1980. Äänestys järjestettiin niin, että toverit pitivät asuntojensa valot päällä, jos pitivät esityksestä, ja sammuttivat ne, jos eivät pitäneet esityksestä. Kukin valtio ilmoitti tämän jälkeen, kuinka paljon kotitaloudet olivat kuluttaneet sähköä kunkin esityksen aikana, ja voittaja määräytyi tämän mukaan.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:47"]Heh... Itse asiassa tuota että Suomi oli ainoa kapitalistinen maa Interviisuissa levitetään välillä faktanakin.
[/quote]
Tuo oli näköjään tarkkaan ottaen niin, että Suomi oli ainut demokratia, joka osallistui useammin kuin kerran.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="29.05.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:47"]Heh... Itse asiassa tuota että Suomi oli ainoa kapitalistinen maa Interviisuissa levitetään välillä faktanakin.
[/quote]
Tuo oli näköjään tarkkaan ottaen niin, että Suomi oli ainut demokratia, joka osallistui useammin kuin kerran.
[/quote]
Hauska väännös. Joka kerta siellä kuitenkin oli useampi Länsi-Euroopan maa mukana, eikä niitä edes järjestetty kuin muutaman kerran. Mutta sinällään tuo on totta.
Frederik on ensimmäinen entisen Neuvostoliiton alueella levyttänyt länsimaalainen artisti. Vuonna 1989 häneltä ilmestyi albumi nimeltä Uhri rakkauden, joka äänitettiin Tallinnassa.
Pääsiäissaaren alkuperäisasukkaat käyttivät rongorongoksi kutsuttua protokirjoitusta, jonka merkitykset on unohdettu 1800-luvulla, jolloin myös valtaosa sitä sisältäneistä esineistä myöskin tuhottiin. Monista yrityksistä huolimatta niiden merkityksiä ole kyetty tulkitsemaan.
Heh... Itse asiassa tuota että Suomi oli ainoa kapitalistinen maa Interviisuissa levitetään välillä faktanakin.