Muita joille raaka sipuli aiheuttaa vatsavaivoja?
Tykkään siis raa'an sipulin mausta mutta riippumatta siitä, onko se tavallista keltasipuli vai punasipulia niin pari tuntia esim kreikkalaisen salaatin syönnin jälkeen alkaa kamalat ilmavaivat ja mahakipu. Syönnin jälkeen myös suuta kirvelee ja sipulin maku maistuu suussa useita tunteja syönnin jälkeen.
Onkohan tämä jotain allergiaa vai ihan normaali reaktio raakaan sipuliin. Paistettu ei tee mitään oireita. Nolottaa esim ravintolassa pyytää annos ilman sipulia ihan vaan sen takia kun en halua maata loppuiltaa maha kippurassa
Kommentit (8)
Raaka punasipuli närästää minua, tavallinen keltasipuli vähemmän.
Kyllä, ilmavaivat ja närästys. Minä kuullotan sipulin pannusssa aina, jos käytän sitä johonkin.
Refluksioireisille aiheuttaa useinkin .
Ei kyse ole allergiasta, vaan sipulin hapoista. Sipulin kypsentäminen poistaa ne. Ei kannata syödä raakaa sipulia, jos vatsa ei kestä.
Raaka porkkana aiheuttaa vatsaongelmia, lähes aina. Onko niiden pinnalla jotain bakteereja maasta tai viruksia, torjunta-aine? Mikä niissä voi olla. Olisi kiva syödä porkkanaa raakana, kuorittuna, pestynä.
Ei sovi raakasipuli/kuivattu myöskään mun mahalle..ush!
IBS-oireilua? Tai sitten allergiaa, jos sipuli on ainoa, mikä aiheuttaa oireita.