Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille raaka sipuli aiheuttaa vatsavaivoja?

Vierailija
26.01.2022 |

Tykkään siis raa'an sipulin mausta mutta riippumatta siitä, onko se tavallista keltasipuli vai punasipulia niin pari tuntia esim kreikkalaisen salaatin syönnin jälkeen alkaa kamalat ilmavaivat ja mahakipu. Syönnin jälkeen myös suuta kirvelee ja sipulin maku maistuu suussa useita tunteja syönnin jälkeen.

Onkohan tämä jotain allergiaa vai ihan normaali reaktio raakaan sipuliin. Paistettu ei tee mitään oireita. Nolottaa esim ravintolassa pyytää annos ilman sipulia ihan vaan sen takia kun en halua maata loppuiltaa maha kippurassa

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS-oireilua? Tai sitten allergiaa, jos sipuli on ainoa, mikä aiheuttaa oireita.

Vierailija
2/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka punasipuli närästää minua, tavallinen keltasipuli vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ilmavaivat ja närästys. Minä kuullotan sipulin pannusssa aina, jos käytän sitä johonkin.

Vierailija
4/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksioireisille aiheuttaa useinkin .

Vierailija
5/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole allergiasta, vaan sipulin hapoista. Sipulin kypsentäminen poistaa ne. Ei kannata syödä raakaa sipulia, jos vatsa ei kestä.

Vierailija
6/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka porkkana aiheuttaa vatsaongelmia, lähes aina. Onko niiden pinnalla jotain bakteereja maasta tai viruksia, torjunta-aine? Mikä niissä voi olla. Olisi kiva syödä porkkanaa raakana, kuorittuna, pestynä.

Vierailija
7/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salottisipuli on paras vatsalle

.

Vierailija
8/8 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi raakasipuli/kuivattu myöskään mun mahalle..ush!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan