Tiedättekö ateistia josta on tullut uskovainen?
Onko sinulla tuttavapiirissä henkilöä joka on ollut todella vahva ateisti mutta on ennemmin tai myöhemmin tullut uskoon?
Kommentit (15)
Ei tiedä tuttavapiirissäni, mutta C.S. Lewis on maailmankuulu esimerkki kyseisestä tilanteesta. Siitä voi lukea kirjastaan "Ilon yllättämänä".
Onhan noita nähty. Aivan normaalit ihmiset vain sekoavat. Järkyttävää katsoa vierestä...
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:01"]
Ei tiedä tuttavapiirissäni, mutta C.S. Lewis on maailmankuulu esimerkki kyseisestä tilanteesta. Siitä voi lukea kirjastaan "Ilon yllättämänä".
[/quote]
kiitos tiedosta!
Joo pari tuttua naista. Äiti ja tytär. (Ei minun äitini) Molemmat oli ennen "niin itsenäisiä ja vahvoja" jopa ehkä vähän feministisiä naisia, joilla oli vahvat mielipiteet. Aina menossa ääripäähän... no nyt ovat lestoja... äidillä edelleen vähän järkeä päässä, mutta tytär on täysin hullu hihhuli.
Tunnen kolme tällaista ihmistä. Aiemmin jokainen heistä suorastaan vihasi nimenomaan kristinuskoa ja sen jumalaa, mutta kas kummaa, ovat nykyään ihan täysin uskovaisia. Eivätkä edes perusluterilaisia, vaan kuuluvat pienempiin ääriporukoihin.
Tunnen montakin. Erittäin fiksuja ihmisiä edelleen. Näinkin voi käydä.
Moniakin. Oikein vannoutuneita ateisteja, jotka tulivat uskoon.
Tiedän yhden. Hän tosin aikoi uskomaan Paavaliin eikä Jumalaan. Hän ei kymmentä käskyä noudata - ja se näkyy.
En, sen sijaan lukuisia uskovaisesta ateistiksi muuttuneita.
No nämä tosiateistit olivat joko "ateisteja" tai sitten tulivat vaan hulluiksi. Mä en voisi kuvitellakaan, että esim mä tai mun mieheni tultaisi uskoon. Ellei tosiaan tulisi mielenterveysongelmia ja nähtäisi harhoja. Monet uskovaiset vaan värittävät puheitaan kertomalla, miten olivat ateisteja ennen, sillä tavalla saavat olevinaan uskottavuutta.
Jep. Sen takia olen kuullut tarinoita muualtakin. Ovat kaikki saanet hyvin voimakkaan yliluonnolisen kokemuksen, jonka jälkeen ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin uskoa.
Uskovaiseen niputan siis kaikki hengelliset liikkeet, myös buddhalaisuuden, en siis pelkästään kristinuskoa.