Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana varatulle miehelle ja hän haluaa minun pitävän lapsen

Vierailija
24.05.2015 |

Tilanne on siis juuri niin kummallinen kuin otsikko antaa ymmärtääkin... Aloitin useita vuosia sitten seksisuhteen miehen kanssa, jonka tiesin alusta saakka varatuksi. Olemme tavanneet muutamia kertoja kuukaudessa, mies asuu toisaalla ja käy kotikaupungissani säännöllisesti. Itse olen ns. ikisinkku, en ole koskaan sen suuremmin kaivannut parisuhdetta ja viihdyn hyvin yksin. Minulle tämä meidän suhde on siis ollut jokseenkin täydellinen järjestely: Pidän miehestä kovasti, meillä on tosi hauskaa keskenämme ja samalla saan kuitenkin pitää oman rauhani ja vapauteni. 

Yhteisestä sopimuksestamme emme juurikaan puhu muista suhdeasioistamme, ts. miehen vaimosta tai minun yksittäisistä (tinder)treffeistäni. Olen kuitenkin koko ajan tiennyt, että mies haluaa perustaa perheen ja periaatteessa lapsi olisi hänen avioliittoonsa koska tahansa tervetullut. Itse en ole koskaan halunnut äidiksi, mikä on yksi syy siihen että en ole aktiivisesti hakeutunut "oikeaan" parisuhteeseen. 

Viime tiistaina tein positiivisen raskaustestin, mitä ilmeisimmin ehkäisynä käyttämämme kondomi on siis jossain vaiheessa pettänyt. Kerroin asiasta miehelle ja koska tiesin hänen tulevan luokseni ensi viikolla, tarkoitukseni oli ajoittaa abortti samaan aikaan jotta hän voisi olla tukenani (ystäväni kokemusta vierestä katsoneena tiedän, että kyse voi olla aika kivuliaastakin kokemuksesta). Puhelu ei kuitenkaan mennyt ihan niin kuin odotin, vaan mies sanoi haluavansa keskustella asiasta ja kielsi minua "tekemästä mitään peruuttamatonta". En ymmärtänyt mistä on kyse, ja lopulta hän kertoi että hänen ja vaimonsa perheen perustaminen ei ole enää pitkään aikaan ollut huoletonta tulee jos on tullakseen -meininkiä, vaan he ovat piakkoin aloittamassa lapsettomuushoidot.

Ymmärrän tavallaan miehen ajatukset hyvin, hän haluaa isäksi ja nyt minun sisälläni kasvava solumöykky on hänen tyttärensä tai poikansa ja suunnittelen tappavani sen. Minulla ei ainakaan toistaikseksi ole mitään tunteita sikiötä kohtaan, ensimmäinen ajatus positiivista testiä katsoessani oli että miten aborttiin pääsee, menenkö yksityiselle vai soitanko terveyskeskukseen. Tämä tilanne on jotenkin aivan absurdi, tuntuu että kohtalo rankaisee miestä hänen tekemisistään ja jouduin itse välikädeksi.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilanne. Sinun päätöshän se täysin on. Mahtaisi vaimokkeen sydän särkyä, kun paljastuisi, että mies saakin lapsen toisen kanssa.. 

Tsemppiä. 

Vierailija
2/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla ollut pari vuotta klamydia sulta tuliaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:49"]

Harmillinen tilanne. Sinun päätöshän se täysin on. Mahtaisi vaimokkeen sydän särkyä, kun paljastuisi, että mies saakin lapsen toisen kanssa.. 

Tsemppiä. 

[/quote]

Kiitos. En tosiaan halua mitään pahaa miehen vaimolle, ja tuohon puheluun saakka minulle oli aivan selvää kuinka tämän tilanteen haluan hoitaa. Nyt pyörittelen päässäni ties mitä vaihtoehtoja, eikä asiaa auta se etten juuri nyt voi puhua tilanteesta oikein kenellekään.

-Aloittaja

Vierailija
4/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:03"]

Vaimolla ollut pari vuotta klamydia sulta tuliaisina.

[/quote]

Minulla ei ole koskaan ollut mitään sukupuolitauteja, joten väärin arvattu.

Vierailija
5/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kohtalo rankaiseekin sinua.

Vierailija
6/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua pahaa vaimolle, mutta panet hänen miestään?

Vierailija
7/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdi haluatko lapsen kuitenkin jossain sisimmässäsi? Ja tietysti järjellä myös(arjen pyöritys, sitoutuminen, olisitko valmis muuttamaan miehen paikkalunnalle jne) mielestäni tuo voi olla kauniin rakkaustarinan alku.

Vierailija
8/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asiassa ei ole mitään epäselvää siis isoja linjoja katsomalla. Koska lapsi on ei-toivottu, raskauden voi aivan hyvin keskeyttää. Ei sellaista, mitä ei ollut suunniteltu ole minkäänlaista velvollisuutta pitää miehelle. Äitiys on niin rankkaa ja vittumoasta puuhaa, että jos olisit lapsen kanssa yksin etkä edes halua lasta, niin se olisi todwlla huono vaihtoehto ihan kaikille. Ihan kaikille. 

Aika hassua, että toivoit miehen tueksesi aborttiin, joudut nyt tekemään Plan B:n siihen kyllä. Ja sitten suljet korvasi miehen papatukselta. Tai okei, jos mies ottaa lapsen ja huoltaa yksin. Mutta sekään ei olisi pienelle vauvalle oikein. Näin mä tekisin.

Vierailija
9/82 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut miehen kanssa jo ap?

Vierailija
10/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmosta

Vierailija
11/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisuus? 

Vierailija
12/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliin tunneskaalaan kuuluu pohtia tekojensa välillisiä tai välittömiä vaikutuksia toisillekin ihmiselle, jos ne ovat tiedossa ja niihin voi vaikuttaa. Empatia on mahdollista myös niitä kohtaan joita et ole tavannut (vaimo), ja on myös ihmisiä jotka eivät sitä syyllisyyttä osaa mielestään hävittää, koska "vika" on yksin jonkun toisen (miehen). Tämä siis viittauksena ap:n kysymykseen miksi hänen pitäisi vaimon tilanteesta mitään välittää.

Vierailija
13/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, 

olen ollut, en nyt aivan samanlaisessa, mutta samankaltaisessa tilanteessa kuitenkin. En nähnyt ulospääsyä, en halunnut lasta ja olin täydellisen epätoivoinen. Olin varma, että elämäni (ja muutaman muunkin elämä) olisi peruuttamattomasti pilalla. EN kuitenkaan pystynyt tekemään aborttia.

ONNEKSI. Se oli elämäni tärkein ja paras päätös koskaan. Toivon ja rukoilenkin jopa, ettet tehnyt aborttia, ettet tee sitä. Yksi ystäväni valoi minuun uskoa, tekeekö sinulle kukaan niin? Sain aivan mielettömän ihanan lapsen, joka on kuin auringonpaiste elämäni jokaisessa päivässä. Itken edes ajatusta, ettei hän olisi saanut syntyä. Pidä lapsi. Usko elämään ja ihmeisiin. En tiedä ketään, joka katuisi lapsensa syntymää, et tule koskaan niin tekemään.

En halua avata omia taustojani  enempää, sen verran voin kertoa, että oman lapseni isä ( koko suku)on lapsensa kanssa erittäin tiiviisti tekemisissä ja olemme hyvissä väleissä kaikki. Kaikki voi mennä hienosti ja asiat järjestyvät aina jotenkin.  Toivon sinulle voimaa tehdä elämäsi suurin päätös.

Vierailija
14/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huono kyhäelmä. Liikaa yksityiskohtia ja selvästi jonkun nippa nappa-aikuisikäisen kirjoittama.

Vierailija
15/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa kerroit miehelle ettet käyttänyt ehkäisyä.

Vierailija
16/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:08"]

Ehkä se kohtalo rankaiseekin sinua.

[/quote]

No niinpä, mikä  "joudun kohtalon välikädeksi".. Mitä välikädeksi joutumista siinä on kun tekee tietoisen valinnan ja lähtee hässimään varatun kanssa.

Vierailija
17/82 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullapa on elämä tosiaan hallinnassa. Onnittelut siitä. Niin makaa kuin petaa. Onko viileän ja laskelmoivan kuoren alla ihan toimiva tunne-elämä? Ei sinusta ole äidiksi.

Vierailija
18/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:10"]

Et halua pahaa vaimolle, mutta panet hänen miestään?

[/quote]

En tunne koko ihmistä, joten ajatukseni hänestä ovat hyvin neutraalit. Ei minulla ole mitään syytä tahtoa hänelle mitään pahaa ja se, että hänen miehensä pettää ei ole minun syyni. 

Vierailija
19/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi jos itse haluat. Älä taivu siihen miehen mieliksi, sillä ei kannata oikeasti odottaa mieheltä apuja lapsen kanssa. Sen on todella helppo lähteä tilanteesta kun ei yhtäkkiä huvitakaan.

Vierailija
20/82 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Mitenkäs noi yksittäiset tinderit? Onko ollut seksiä siis muidenkin kanssa. Meinaan vaan että onko mahdollista se että isukki onkin joku muu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä