Millaisia fasisteja pyöräliitossa oikein on, kun he pitävät hyvänä asiana muiden liikkumisen rajoittamista?
Jos pyöräily ei kiinnosta ihmisiä, niin ei heitä siihen pidä pakottaa. En ymmärrä sosialisteja kun heidän on aina puututtava muiden elämään. Antaisivat muiden elää vapaana ja pyöräilisivät itse.
"Pyöräliiton erityisasiantuntijan Martti Tulenheimon mukaan markkinaehtoisen kysyntään perustuvan pysäköinnin toteutuminen on periaatteessa toivottavaa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/10f99fd0-fb18-4753-8df8-210c8a6e650c
Kommentit (23)
Sen siitä saa kun äänestää vihervasemmistoa.
Mitäs tilasitte.
Mitä toi mussuttaa? Että kovat hinnat vaan kaikille pysäköintipaikoille vaan?! Niinkö, saatana?!
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi mussuttaa? Että kovat hinnat vaan kaikille pysäköintipaikoille vaan?! Niinkö, saatana?!
Juuri näin.. ja toi wannabe-putin raivoisi varmasti somessa samalla tavalla jos pyöräilylle lyötäisiin ylimääräisiä veroja kuten autoilulle tehdään jatkuvasti.
Pyöräilen itse kavereiden kanssa paljon, mutta en ikinä puuttuisi muiden elämään samalla tavalla. Jokainen eläköön kuten itse haluaa. Se on vapaan oikeistolaisen elämän perusta. Siksi minua oksettaa nämä fasistit jotka ovat aina puuttumassa muiden elämään.
Miksi oikeistopuolueet kuten perussuomalaiset eivät kannata markkinaehtoista pysäköintiä? Onko markkinatalous huono juttu?
Liikenne on arvovalinta, eikä kaikille voida tarjota kaikkea ilman, että se olisi joltain muulta pois. Esimerkiksi jos kadulle tehdään polkupyöräkaista niin se tarkoittaa sitä, että autoilulle on vähemmän tilaa. Ja toisaalta jos se polkupyöräkaista poistetaan, niin autoilulle tulee lisää tilaa.
Markkinatalous on nyt sosialismia? On tietysti olemassa markkinasosialistejakin, kuten mutualistit, mutta onko tuo nyt suoranaisesti sitäkään? Onko ap:llä puurot ja vellit sekaisin?
Tuohon on helppo ratkaisu kun autoa tarvitsevat ja sellaisen omistavat ei muuta tai osta omistusasuntoa tuollaisesta yhtiöstä. Valikoituu tietty porukka asukkaiksi ja sitten riidellään jostakin muusta, vaikkapa pyörävaraston käytöstä ja sen aiheuttamasta häiriöstä ympärillä asuville osakkaille,
Ainakin keskustassa asukaspysäköinnin hinnannousu 30 euroon kuukaudessa siirsi kadulta pois romuautot. Nyt sinne on taas jätetty talveksi autoja satamäärin, kun omistajat ovat joko etelässä tai tarvitsevat autojaan vain kesällä. Ehkä hinnannousu auttaisi taas.
Miksi pyöräliiton edustajaa haastatellaan, kun asukkaiden autoille ei löydy parkkipaikkaa????
Tuo Herttoniemen talo on opiskelija-asuntola tai siis täynnä pieniä yksiöitä metroaseman lähellä.
Pyöräily ei saastuta, ei vie parkkitilaa juurikaan. Pyöräily edistää kansanterveyttä, on äänetöntä, aiheuttaa murto-osan kuolemaan johtavista onnettomuuksista.
Mitkä olisivat pyöräilyn verottamiseen perusteet sen enempää kuin kävelynkään?
Pyöräilen, kävelen, autoilen ja käytän joukkoliikennettä. Ymmärrän kuitenkin täysin Että ympäristön valtaaminen autoilla on verotettavaa ja ainakin isommissa kaupungeissa on syytä liikenneratkaisuissa suosia pyöräilyä ja joukkoliikennettä.
Helsingin keskustassa on kaikkein kalleimmat asunnot n.10.000€/m2, eikä asuntoihin kuulu parkkipaikkoja. Tuolla ne seisovat kadun varressa olliloiden ja rehnien autot muiden jatkona. Miksi siis lähiön opiskelijataloon pitäisi rakentaa paljon parkkipaikkoja, kun rikkaimmilla taloyhtiöilläkään ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Tampereella se yksi pyöräilyn edistäjä sotkee autojen eteen väkisin ja sitten postaa videon nettiin. Jos osuu omalle kohdalle niin saa kaivaa kameran pois perseestään
Onkohan se joku mt-ongelma kun sillä tavalla tarvitsee "haastaa" muita kanssaeläjiään.
Pyörällä voi kuitenkin kulkea aika joustavassti ja sopeuttaa nopeutensa liikennetilanteen mukaan siitä huolimatta vaikka pitäisikin oikeuksistaan kiinni.
Siihen ei sisälly yllätyshyökkimiset sellaisille ylityspaikoille, joilla on toisella väistämisvelvollisuus mutta senkin toteuttaminen vaatii sen, että toinen osapuoli myös noudattaa kohtuullisia nopeuksia, näyttää suuntamerkin kääntyessään ja tekee aikeensa riittävän selväksi sen sijaan, että kahdella kädellä tangosta kiinni pitäen polkee peräsuoli pitkällä ensin ajoradan suuntaisesti ja sitten koukkaakin yhtäkkiä eteen aikeistaan sen kummemmin kertomatta.
Kaikkia se leipä elättääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella se yksi pyöräilyn edistäjä sotkee autojen eteen väkisin ja sitten postaa videon nettiin. Jos osuu omalle kohdalle niin saa kaivaa kameran pois perseestään
Onkohan se joku mt-ongelma kun sillä tavalla tarvitsee "haastaa" muita kanssaeläjiään.
Pyörällä voi kuitenkin kulkea aika joustavassti ja sopeuttaa nopeutensa liikennetilanteen mukaan siitä huolimatta vaikka pitäisikin oikeuksistaan kiinni.
Siihen ei sisälly yllätyshyökkimiset sellaisille ylityspaikoille, joilla on toisella väistämisvelvollisuus mutta senkin toteuttaminen vaatii sen, että toinen osapuoli myös noudattaa kohtuullisia nopeuksia, näyttää suuntamerkin kääntyessään ja tekee aikeensa riittävän selväksi sen sijaan, että kahdella kädellä tangosta kiinni pitäen polkee peräsuoli pitkällä ensin ajoradan suuntaisesti ja sitten koukkaakin yhtäkkiä eteen aikeistaan sen kummemmin kertomatta.
Kaikkia se leipä elättääkin.
Se väistämisvelvollisuuskin koskee niitä jotka on siinä kohdalla sillä hetkellä, ei siihen ole tarkoitus polkea tuhatta ja sataa vain että saa etuajo-oikeuden.
Kuuluin ennen Pyöräliittoon. En kuulu enää.
Silloin olivat pyöräilyn puolesta. Nykyään ovat autoilua vastaan.
Siis mitä helvettiä jollekin Pyöräliitolle kuuluu joku autojen pysäköinti?
Pyöräilyn politisointia. Kannatan pyöräilyä, mutta en politiikan ajamista pyöräilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu kun autoa tarvitsevat ja sellaisen omistavat ei muuta tai osta omistusasuntoa tuollaisesta yhtiöstä. Valikoituu tietty porukka asukkaiksi ja sitten riidellään jostakin muusta, vaikkapa pyörävaraston käytöstä ja sen aiheuttamasta häiriöstä ympärillä asuville osakkaille,
Kyse on HOAS:n asunnoista opiskelijoille. Jos opiskelija käyttää rahansa mielummin autoon kuin viinan kanssa rällästämiseen, on hänellä oltava siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily ei saastuta, ei vie parkkitilaa juurikaan. Pyöräily edistää kansanterveyttä, on äänetöntä, aiheuttaa murto-osan kuolemaan johtavista onnettomuuksista.
Mitkä olisivat pyöräilyn verottamiseen perusteet sen enempää kuin kävelynkään?
Pyöräilen, kävelen, autoilen ja käytän joukkoliikennettä. Ymmärrän kuitenkin täysin Että ympäristön valtaaminen autoilla on verotettavaa ja ainakin isommissa kaupungeissa on syytä liikenneratkaisuissa suosia pyöräilyä ja joukkoliikennettä.
Pyöräilun terveyshyödyt ovat kiistattomat, silti on fasismia pakottaa ihmiset liikkumaan oman tahdon vsastaisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily ei saastuta, ei vie parkkitilaa juurikaan. Pyöräily edistää kansanterveyttä, on äänetöntä, aiheuttaa murto-osan kuolemaan johtavista onnettomuuksista.
Mitkä olisivat pyöräilyn verottamiseen perusteet sen enempää kuin kävelynkään?
Pyöräilen, kävelen, autoilen ja käytän joukkoliikennettä. Ymmärrän kuitenkin täysin Että ympäristön valtaaminen autoilla on verotettavaa ja ainakin isommissa kaupungeissa on syytä liikenneratkaisuissa suosia pyöräilyä ja joukkoliikennettä.
Pyöräilun terveyshyödyt ovat kiistattomat, silti on fasismia pakottaa ihmiset liikkumaan oman tahdon vsastaisesti
Autoilukeskeinen kaupunkisuunnittelu pakottaa ihmiset autoilemaan. Jostain keskellä-ei-mitään olevasta autolähiöstä ei monikaan halua lähteä pyöräilemään, kun matkat ovat niin pitkät.
Tämä on aina jännä kehitys kun perustetaan yhdistys tai liitto.
Ensin kannatetaan jotakin, ollaan jonkin puolesta, mutta sitten päädytään tilanteeseen jossa ollaan vain jotain vastaan.
Valtamedia näkee Pyöräliiton nykyään vain asioiden vastustajana.
Tuollaisten ihmisten pitäisi muuttaa venäjälle. Siellä ei olisi vapautta ihmisten riesana.