missä on heinikset 05?!
Kommentit (10)
Ei tosiaan oo tullut täällä hirveesti oltua.. Nyt tosin oon siirtynyt taas tuonne odotuspuolelle, kun meillekin on tulossa toinen muksu:)! Taitaa tulla melkein yhtä paljon ikäeroa kun tuon Bebe-B:kin lapsille! Eli toukokuussa olis näillä näkymin LA.
Heinäkuinen poika kasvaa kovaa vauhtia, on jo 4 kuukautta kävelly ja siis juoksee jo, eikä meinaa tosiaan perässä pysyä! On alkanu toistaa sanoja tosi hienosti, ja osaa sanoa:hauva, hei, äiti, kiitti ihan itte, muita sanoa siis toistaa ne kuultuaan. On tää ihanaa aikaa seurailla noita taaperoita.
Myös pientä " esiuhmaa" on havaittavissa, mutta yleisesti ottaen on kyllä tosi kiltti ja tottelevainen poika. Poika syö samaa ruokaakun me, tietty vähän vähemmillä mausteilla jotkut ruuat.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille heiniksille!
Tällä hetkellä poika ei juurikaan kävele vaan lähinnnä juoksee. Otti ensiaskeleet reilun vuoden ikäisenä ja siitä pari viikkoa myöhemin alkoi kävelemään kunnolla. Juttua tulee paljon mutta vähemmin siitä selvää saa, muutamia sanoja kyllä. Perhepäivähoidossa poika aloitti 4 viikkoa siiten kun minä palasin töihin ja hyvin sujuu. Kovasti toista lasta muuten meillekin toivotaan.
Meilläkin tyttö on melko vauhdikas mimmi! Ei vielä kunnolla juokse, mutta viittä vaille. Touhuaa, " esittää" ja opettelee leikkimään. Majaleikit viltin alla ovat nyt pop, samoin kirjojen lukeminen. Ihan uutena juttuna on myös pehmolelujen paijaaminen, sillä aiemmin vain kilisevät ja kolisevat lelut ovat olleet pop.
Sanoja ei ole vielä ollenkaan, mitä nyt välillä matkii sanoja, eli osaisi kyllä sanoa, jos olisi asiaa :-D Hampaita on kymmenen, ja ruoka maistuu tosi hyvin, mutta siitä huolimatta kasvu on ollut hidasta. Itse olen alkanut epäillä maitoallergiaa, mistä laitoinkin tuonne aloituksen.
Meillekin toivotaan toista lasta, mutta mulla alkoivat kuukautiset vastikään, kun oli niin pitkä imetys. Tiedä vaikka tärppäis tässä kuussa, niin pääsisimme 77mm:n kanssa uudestaan Heiniksiin...
Aktiivista keskustelua ei ole paljoa ollut
Meille kuuluu hyvää.. Nyt kun poika oppi kävelemään kunnolla tossa pari viikkoa sitten on menoa ja vilskettä! Hoidossakin on kivempaa ku voi köpötellä isompien perässä ja pääsee kaikkiin " kiellettyihin" paikkoihin.
Itse tässä olen edelleen töissä, ja nyt on vähän ihmettelemistä kun kuukautiset on myöhässä että onkohan mahdollisesti pikku kakkonen tekemässä tuloaan, en ole kyllä vielä viitsinyt testata jos sitten kun ovat kunnolla myöhässä!
Hyvää talven odotusta kaikille!
Eipä ole pahemmin ehtinyt käymään täällä, tuli palattua syyskuun alussa työelämän pariin. Poika on perhepäivähoitajalla, ja tosi hyvin on mennyt. Ainoastaa aamuisin herää liian aikaisin, vaikka voisi nukkua vielä pitempää ja sitten on kitisemässä. Mitenhän sitten kun kellot vielä siirretään?! Meillä kanssa ruvettiin kävelemään pitempiä matkoja parisen viikkoa sitten. Vielä aika arasti menee, mutta hyvä niin kyllä sitä kerkee myöhemminkin karkuun...
Hampaita on edelleen kahdeksan, pari poskihammasta tuntuu ikenen läpi muttei ole vielä tullut läpi. Maitoa poika saa ennen päikkäreitä ja iltaunille tuttipullosta, tästä tavasta pitäisi päästä pikkuhiljaa eroon, mutta kun hyvin nukahtaa niin ei jaksa vielä ruveta taistelemaan.
Mutta eipä tässä muuta, olis mukava kuulla muidenkin kuulumisia!
Hyvää syksynjatkoa!
HEI!
Just vasta löysin tään sivun. Elikkäs oon 31-v. äippä täältä melkein suomen huipulta. Perheeseen kuuluu minun lisäksi meidän prinsessa Biggá(3.7.) ja isä Tapio.
meseilläkin saa, osote on: pilvi.elo@hotmail.com
Voi kun kiva että joku aloitti ketjun!
Meillä odotellaan kovasti sanoja, " äiti" sieltä on tullut jo kuukausia, mutta eipä mitään muuta. Voi olla että kaksikielisyys vielä vähän viivästyttää. Muuten meidän poika on aika aktiivinen tapaus, ei jaksa pahemmin kirjoja tai videoita katsella (ikävä kyllä) ja koko aika pitäsi olla mukana leikeissä, ainakin vieressä istumassa. Onneksi kolmipäiväinen päiväkoti-viikko on tuonut tähän vähän helpotusta, saa siellä kaikkia uusia virikkeitä ja tuhlata energiaansa. Syöminen menee edelleen sellaista up-and-down -käyrää, muutamia viikkoja herra saattaa syödä hienosti (mutta siis silti tosi pieniä annoksia) ja toisina viikkoina saa olla tyytyväinen jos pari makaronia ja kananpalasta menee aterialla. Mutta ehkä tämäkin vain kuvastaa tätä pikkumiehen aktiivista luonnetta, oisi kaikkea muuta kivaa tekemistä syömisen sijaan.
Meille on tulossa pikkukakkonen!!! Nykyisin kirjoittelen tuolla huhtikuisissa 2007 ja aluksi tuntui ihan hassulle " aloittaa" uudestaan uudessa ryhmässä! On aika konkari olo, kun jo tokaa odottaa :) Kieltämättä usein unohdan olevani raskaana, niin hektistä on arki taaperon kanssa ja työelämässä (tosin osa-aikaista vain). Väsymys tietty painaa päälle aivan kauheasti (olin jo unohtanut, kuinka musertavaa se voikin olla näin alkuaikoina), mutta muuten ei kerkeä kauheasti itseään paapomaan ja hellimään niinkuin ekalla kerralla. Nyt tää odotus menee tässä muiden hommien sivussa vaan! Mutta ihanaahan se on, en malta odottaa että masu alkaa kasvaa ja kevät tulee kohisten tuoden vauvelin tullessaan! Sisaruksille tulee ikäeroa 1v10kk.
Mukavaa syksyä kaikille heiniksille ja kertokaahan jos joku muukin seikkailee jo tuolla odotus-puolella!
Bebe-b 10+5
Kolmas poika saa olla vielä kotihoidossa. Esikoinen lähtee aamuisin kouluun itse ja eskarilaista viedään ja haetaan pikkuveikan kanssa.
Ulkoillaan kotitalon liepeillä ja ja kun seuranpuute alkaa vaivata lähdetään isompaan puistoon. Vähissä ovat tämänikäisten äidit lapsineen. Jos joku onkin, niin yleensä hoitajan seurassa. Onneksi esikoisen kaverin pikkusisko on ip-kerhossa ja sen vuoksi sattuu toisinaan aamupäivisin puistoon yhtaikaa.
Jumppa ja MLL-kahvila varmaan muodostuvat lisähenkireiíksi.
Töihin varmaan vähitellen, mikään kiirus ei sinänsä ole.
Kahden pikkuviikarin (sisko 2,5 v) kanssa on sen verran hektistä, että eipä oikein jaksa ja kerkeä kirjoitella.
Meidän neitokainen oppi kävelemään silloin vuoden ikäisenä ja sen jälkeen menoa onkin riittänyt.
Sanoja tulee aika paljon ja varsinkin matkimalla tosi paljon.
Kotona ollaan edelleen, mutta tammikuussa olisi tyttöjen lähdettävä sitten päiväkotiin, kun itse lähden takaisin kouluun.
Mukavasti menee!