Jos poliisi ottaa puhelimitse yhteyttä
ja jos ei puheluun vastata ja poliisi laittaa tekstiviestin, niin eiks se nyt joka tapauksessa ilmoita siinä viestissä jollain tavalla, että viestin lähettäjä o poliisi.
Mitä, vai onks ne ihan siis käytöskyvyttömiä nämäkin tyypit kautta linjan?
Kommentit (17)
Poliisin soittelut ja tekstiviestit voi unohtaa, niillä ei ole mitään virkaa.
Miksi pitäisi? Jos eivät saa puhelimella kiinni niin tulevat hakemaan.
Mulle joskus poliisi soitti perään ja kertoi kyllä olevansa poliisi. Veikkaan että hekin ovat ihmisiä eivätkä kaikki täysin samanlaisia, jotta yhden henkilön käytöksen voisi yleistää kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Soita ja kysy.
No, en, koska poliisi ja kaikki muutkin ovat varoittaneet vastaamasta epämääräisistä numeroista tulleisiin viesteihin.
Tracking online.
Ihmettelisin suuresti, minulla kun ei ole puhelinta.
Ilmoittaa. Ja jos poliisi haluaa jututtaa sua niin kyllä se keinot keksii, sun vastaamattomuutesi vain viivästyttää asiaa ja vie poliisin resursseja, joista me veronmaksajat maksamme.
Vierailija kirjoitti:
Mulle joskus poliisi soitti perään ja kertoi kyllä olevansa poliisi. Veikkaan että hekin ovat ihmisiä eivätkä kaikki täysin samanlaisia, jotta yhden henkilön käytöksen voisi yleistää kaikkiin.
Jaa, just. No, mut jos sitte tulee kirje, kun ei muuten saa vastausta... Jännää. Mut jos tulee, niin siitä ainakin selviää lähettäjä!
Jos ei välky sinipunaiset valot ei voi tietää onko oikeasti poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita ja kysy.
No, en, koska poliisi ja kaikki muutkin ovat varoittaneet vastaamasta epämääräisistä numeroista tulleisiin viesteihin.
Tracking online.
No soitat siis poliisin toimistoon (et kuitenkaan hätänumeroon) ja ihmettelet sinne tilannetta. Ja eikös niillä ole joku sähköpostiosoitekin, johon voi kirjoitella ja kysyä.
Hämärältä todellakin tuo saamasi viesti tuntuu. Niitä kaikenlaisiahan on nykyään liikkeellä huijareitten toimesta.
"Poliisien" puheluihin ja yhteydenottoihin on syytä suhtautua suurella varauksella. Paljon huijauksia poliisin nimissä, esim. tutultani varastettiin laukku ja varas soitti "poliisina" työpaikalle, että laukku on löytynyt ja jos kerrot osoitteen, he tuovat sen kotiisi. Yritti siis urkkia kotiosoitetta, kun oli avaimetkin ja tiedossa milloin henkilö on töissä. Asia selvisi siis niin, että tuttavani soitti heti poliisille ja sieltä sanottiin ettei laukkua ole heillä eikä heiltä kukaan ole soittanut. Oli siis varas joka esiintyi poliisina.
Sanot poliisille että voit tulla itse valitsemaasi aikaan käymään poliisilaitoksella, mutta puhelimessa ei ole syytä kertoa mitään, edes syntymäaikaa, vaikka poliisi kyselisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, just. No, mut jos sitte tulee kirje, kun ei muuten saa vastausta... Jännää. Mut jos tulee, niin siitä ainakin selviää lähettäjä!
Mutta jos sellainen modernin ajan indigo-erikoisaikuinen, joka ei uskalla vastata puhelimeen, saa kirjeen, niin ei kai se sitten sitäkään uskalla avata? Jos puhelin voi purra tai lyodä tai siitä voi hyökätä mörökölli, niin yhtä laillahan sama voi tapahtua kirjeestäkin.
(Nuo puhumispelkoiset pitäsi lukita pakkolähetteellä johonkin valtavan suureen reservaattiin yläpäähoitoa saamaan.)
Poliisin tekstiviesteissä on lukenut lähettäjän nimenä poliisi. En ole kyllä saanut sellaista kuin johonkin henkilökortin hakuun liittyen.
Homma menee näin. Ne soittaa muutaman kerran. Jos et vastaa millään kerralla, saat kirjeitse soittopyynnön. Jos ei ala kuulua puheluasi, soittavat ovikelloa.
Nimim. rikosilmoituksen häirinnästä tehnyt henkilö, jolle prosessi on poliisin toimesta selvitetty
P.s. Oli se soittanut takaisin ja saanut puhuttelun. Nyt olemme tilanteessa, että jos tulee yksikin häiriköinti vielä, anon lähestymiskieltoa ANOPILLE!
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaa. Ja jos poliisi haluaa jututtaa sua niin kyllä se keinot keksii, sun vastaamattomuutesi vain viivästyttää asiaa ja vie poliisin resursseja, joista me veronmaksajat maksamme.
Sinä nyt et veroja koskaan ole maksanut killinkiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistatan vitut.
sen kun, mutta sitä ei kysytty!
Menikö tunteisiin? Haista vi t t u sit!
Mulla on tältä viikolta ihan tuore kokemus. Olin lääkärissä, sillä aikaa oli tullut yksi puhelu 0295-alkuisesta numerosta.
Oli tullut myös tekstiviesti, samasta numerosta. Viesti alkoi "Kuopion poliisista yritetty soittaa, ottaisitko yhteyttä numeroon..." ja siinä sama numero, josta puhelu ja viesti tulivat. Viimeisenä viestissä oli poliisin virkanimike ja nimi.
Tämä yhteydenotto tuli rikospoliisilta.
Itselleni tuli viesti:
Poliisista hei, soittaisitko takaisin numeroon 0295 xxx xxx.
0295-numerosta tietää että viranomainen on asialla.
Soita ja kysy.