Muita yli nelikymppisiä perheellisiä vuokralla asujia?
Löytyykö palstalta muita joilla ei jää asuntoa eikä muuta kiinteää omaisuutta perinnöksi lapsille? tuntuuko olonne pahalta kuten meillä.
Kommentit (8)
Asun vuokralla, olen yh. Syynä ex-mies, jonka kanssa meni luottotiedot. Saan vanhemmiltani isohkon perinnön joskus ja sitä kautta lapsenikin perivät jotain joskus, ellen sitten kuole ennen vanhempiani itse, jolloin menisi suoraan lapsilleni.
Vuokralla asutaan. Sijoituksia on sen verran, että perintöä tulee ihan rahan muodossa. Ei tarvi sitten talon myynneistä,remonteista ym. tapella.
Varmaan laitetaan tuota rahaa heille jo siinä vaiheessa osissa, kun alkavat itsenäistymään, niin ei jää maksettavaa veroja niin paljon.
Emme asu nyt vuokralla, mutta kun viimeinenkin lapsi muuttaa pois kotoa, niin ajattelimme muuttaa pienempään asuntoon johonkin kerrostaloon vuokralle. Omakotitalon myynnistä tulee sitten rahaa, josta saattaa lapsille jäädä perinnöksikin asti.
En ole yli 40, olen 39. Mutta ei jää omaisuutta, eikä ole tietääkseni minullekaan perintöä tulossa. Eikä tunnu pahalta, miksi tuntuisi?
Yli 40 ollaan ja asutaan vuokralla. Kiinteää omaisuutta kyllä löytyy vähän ja muutakin varallisuutta. Ei ole siis huolta siitä, etteikö lapset saisi perintöä, mutta mielestäni ei haittaisi yhtään, vaikka perintöä ei jäisikään. Yleensä ihmiset elävät jonnekin 80-vuotiaiksi, ja jos lapset on hankittu joskus 30-vuotiaina, niin perintö tulee joskus 50-vuotiaana, jolloin omat lapset ovat jo lentäneet pesästä. Mihin sitä perintöä enää siinä vaiheessa tarvitsee?
Saattaahan tuo olla helpotuskin lapsille. Perinnönjaot voivat olla riitaisia, omistaminen taakka.
Minä asun vuokralla mutta omistan kiinteistön maalla ja minulla on myös iso henkivakuutus. Kun lapset muuttavat pois kuuden vuoden päästä, muutan rakkaani taloon ja vietämme siellä vanhuutemme. Ekat 10 vuotta olen töissä ja säästöön jää 15 000 vuodessa, sen jälkeen yhteenlaskettu eläkkeemme on yli 4000 euroa kuussa joten siitäkin jää pari tonnia ylimääräistä.