Onko tylyä?
Jos olet kertomassa jotain ja joku keskeyttää sanoen: ei kiinnosta, esim.ystävä, niin pystyttekö itse tuollaiseen.on mielestäni tosi tylyä, itse ainankin yritän edes kuunnella ja jotenkin muuten vaihtaa aihetta.Mite joku läheinen voi olla noin tyly...mitä mieltä ootte onko ihan ok?
Vai oonko vaan liian kohtelias itse....
Kommentit (5)
Hienosti vastattu, tuo on totta, kiitos!
Se on hyvä, rehellisyys. Vaikka kauniimmin voi sanoa. Sitten tietäisi nopeammin ettei toista kiinnosta joko minä tai aihe, joka vahingossa tuli puheeksi, tai mikään aihe josta puhuu. Ja näin voi vetää johtopäätöksen että mennään eri teille, hän löytää toisen ihmisen tai kertoo mitkä aiheet kiinnostavat puhuessa ja mikä ei. Osa ei koskaan kerro mikä kiinnostaa ja mikä ei, osa on aina eri mieltä, periaatteesta. Vaikka kysyisi mistä haluat puhua tai varmistelee.
Se vähän riippuu asiasta. On esim aiheita joiden voi antaa mennä ohi, mutta esim muiden haukkumisen voi tylysti keskeyttää tai jos aihe tulee liikaa omalle iholle
Ihminen ei aina ansaitse sitä ystävällisyyttä. Muiden haukkuminen oli hyvä esimerkki.
Harmaan sävyjä tässäkin. Onko ystävällä jotain kesken, johon yrittää keskittyä ja on muutenkin ärtynyt sen hetken, mutta normaalisti kuuntelee? Onko joutunut kuuntelemaan samaa levyä liian monta kertaa, eikä enää jaksa? Vai onko aihe sellainen, joka saa suojamuurit nousemaan välittömästi? Onko aihe jotain uskonnollistyyppistä tuputtamista, esim. kala-allergiselle tuputtaa kalan syömistä, kun on niiiiiiin terveellistä, viis siitä allergiasta?
Tylyä kyllä, mutta joskus pitää lyödä ratakiskolla toista päähän joissain asioissa, kun kiskoa on vääntänyt niin paljon, että se on katkennut. Joskus se lyönti osuu kohteeseen, toisinaan vähän sivullisiin, jotka onnistuvat tulemaan liian lähelle.
Yritä suhteuttaa kokonaisuuteen ja ystävänä anna toiselle tilaa välillä, kuitenkin tukien. Todellisille ystäville pystyy näyttämään ettei aina jaksa, ja luottamaan ystävyyden jatkumiseen.