Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO***

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti lähteä Helmin kanssa sinne Selloon jo ennen neidin ekoja unia, mutta tyttö heräsi tänään jo klo 7.15, joten oli pakko laittaa ekoille unille sänkyyn. Lähdetään siis vasta lounaan jälkeen. Mua ärsyttää, kun Helmi kakkaa niin tyhmiin aikoihin. Melkein joka aamu on yövaipassa kakka ja usein sitten jää sen takia hereille jo klo 7 jälkeen niin kuin tänään, vaikka eilenkin nukahti vasta klo 22 aikaan. Jos ei tekisi tota aamukakkaa niin aikaisin, nukkuisi varmasti pidempään. Toisen kerran kakkaa takuu varmasti sitten joko silloin, kun pitäisi nukahtaa tokille päiväunille (kun olen ensin nukuttanut tyttöä esim. vartin, niin sitten huomaan, että toinenhan haisee ja kakkahan siellä on) tai sitten kesken noiden tokien unien. Todella ärsyttävää, kun kakkaaminen häiritsee kaksia unia päivän aikana!

Niin, mun pitäis tehdä nyt kerrankin, kun saan olla rauhassa (esikoinen on siellä mummolassa), kaikkea hyödyllistä esim. tyhjentää astianpesukoneesta puhtaat astiat ja laittaa tiskipöydällä pari päivää lojuneet astiat sinne. Siitä tulee kuitenkin niin kova kolina, etten halua ottaa sitä riskiä, että Helmi herää siihen (se kolina kuuluu niin selvästi meidän makkariin). Pitäisi ottaa valokuvia pieniksi jääneistä vauvojen vaatteista, jotka laitan nettiin myyntiin, mutta ne on rapisevissa muovipusseissa makkarissa ja Helmi herää, jos haen ne. En tiedä, miksi olin taas niin tyhmä, etten ajatellut asiaa etukäteen. No, keksin mä onneksi yhden jutun, minkä voin tehdä herättämättä Helmiä. Sohvapöydän alunen on täynnä lehtiä (City-lehtiä, Nyt-viikkoliitteitä, Vauva-lehtiä, Pirkkaa, Yhteishyvää jne), joita en ole ehtinyt lukemaan. Helmi repii ne 100 kertaa päivässä lattialle, joten nyt menenkin itse niiden kimppuun.

Ja totesin taas, miten itse vaikeutan elämääni. Laitoin tänään luettuja lehtiä lehtitelineeseen (tai mikä sen nimi nyt onkaan) ja Helmi oli siinä vieressä ja tietenkin huomasi, mitä teen. Ei ollut ennen hokannut tota lehtitelinettä, mutta nyt alkoi sitten innolla repimään siitäkin lehdet pois. Lehdet on menossa roskiin, joten ei haittaa, että Helmi niitä repii, mutta kun neiti syö kaikki, niin ei ole kiva, kun isot paperinpalat jää kurkkuun kiinni =( Mutta tyhmä minä, kun tavallaan näytin lehtitelineen Helmille...

Voi vitura, kun tuli posti taas sellaisella ryminällä. Mua ärsyttää, kun Helmi on kuitenkin sen verran herkkäuninen, että herää monesti just kaikkiin äkkinäisiin koviin ääniin. Toivottavasti ei nyt herännyt.

Mutta nyt noiden lehtien kimppuun...

T:Fassiloora ja Helmi (7 kk)

Vierailija
2/16 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Helmin kanssa siellä Sellossa ja muuten meni reissu ihan hyvin, mutta Helmi ei meinannut millään nukahtaa niissä kaupoissa ja jouduin sitten jonkin verran kannella väsymystään itkevää lasta sylissä ennen kuin tajusin, että täytyy mennä ulos nukuttamaan tyttöä. Ehti sitten nukkua vain 30 min, kun mentiin junaan ja heräsi tietenkin heti siellä.

Koska Helmi nukkui noi toiset unet vain noin vähän aikaa, oli tarkoitus, että Helmi nukkuisi vielä kolmannet, koska muuten illasta ei tule mitään. No, mies sitten äsken nukutti Helmiä puolisen tuntia ennen kuin huutava tyttö nukahti (Helmi on aina ollut tosi vaikea saada nukahtamaan näille vikoille unille). Helmi ehti nukkua 5 min, kun ton idiootti-miehen kännykkä soi siinä parin metrin päässä ja tottakai Helmi sitten heräsi siihen ja on nyt sitten karjunut tuolla vaikka kuinka. Ei sitä enää saa nukahtamaan, vaan huutaa nyt koko illan. Nyt on pakko todeta, että voi vittu, kun ottaa toi mies päähän!!! Meillä kun on pakko olla kännykät jossain muualla kuin nukkuvan lapsen lähettyvillä. Mutta mies ei voi sitä tajuta eikä muistaa. Sääliksi käy Helmiä, kun aivan väsyneenä tuolla karjuu. Helmin vikojen unien aikana oli tarkoitus kuoria ja pilkkoa iso muovipussillinen appivanhemmilta saatuja omenoita, mutta nyt saa mies sitten tehdä sen, kun Helmi on mennyt nukkumaan ja kaikki muut kotihommat on tehty. Nyt on pakko mennä " pelastamaan" toi lapsi tolta idiootilta isältään. PERKELE!!! (Sori, kielenkäyttö!)

T:Fassiloora ja äänensä kohta menettävä Helmi (7 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tänään kälyn kanssa synnyttämässä... jeps olin hänen tukihenkilö =) Aivan mahtava kokemus, menisin kyllä uudestaan jos saisin. Vauva oli ihana pieni poikavauva ja käly oli hyvin rohkea ja urhea koko synytyksen ajan.

t. jeltsu ja oona 7kk

Vierailija
4/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiaan pinot pienenee kun vauvat kasvaa ;)

Fassilooralle : Meidän osku on ollu ihan samanlainen unien suhteen -jos känny pirisee tai ovikello soi tai naapuri tekee remonttia kyllä unet häiriintyy . Nyt kuitenkin kun on jo " näin iso" niin tuo melu ei enää herätä niin usein . En tiedä onko jo tottunu vai mikä mut kyllä aikas hyvin sietää kaikenlaista älämölyä.

Jeltsu : ihana mikä kokemus vau !

Meidän Osku on ruvennu yhtäkkiä kakkaa ihan hillittömästi . ja kaikenlisäksi se on ihan löysää. Viime yönä jouduin vaihtaa 3 kertaa vaipan mikä nyt ei oo ihan normaalia. mitään erikoista ei olla syöty ja mietinkin enteiliskö siis hampaita vai kui ?

Turvaistuimista : minkähän sitä ostais ? esaikolla oli hts:n istuin -oli ihan hyvä mutta iso ja raskas ja nyt tekis jotain muuta mieli. siis SUOSITELKAA ? Oskuhan mahtuu oikein hyvin kaukaloon mutta viihtyvyyden kannalta istuin olis ji hyvä.

nyt täytyy ritentää...

minkki ja osku 7kk

Vierailija
5/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö on tosi herkkä uninen. saa olla ku huopatossutehtaalla heti unien alussa, pikku risahduskin herättää mut sit kun syvä kooma iskee ni saa vaikka mikä kolista.

Tiiätkö mitä Minkki, Duniakin kakkaa nyt urakalla, mä luulen et meidän hampaattomat saa nyt niitä hampaita. Noi teidän poitsun oireet on ihan samoja ku meillä, aamulla koetin ientä ja ihan pinkee ja kova oli, sit heti narskutti sormee mut ei kuitenkaan kärsinyt.ja yökotkotukset 100 varmaan johtuu hampaista!!!!!

Toissa yönä päätin unikouluttaa, toisin kävi tyttö koulutti äitiä ja iskää ;))) kaiken sen tassuttelun,taputtelun,hyssyttelyn seurauksena oli et tytön unet kaikkos ja sit valvottiin about 2 tuntia yöllä. Että annan sitä maitoa mielummin kun valvon yöllä...olin eilen ihan poikki ja kärttynen ku mikä.

Nyt potta kutsuu..tyttö leikkii isin käsiraudoilla ;))))))

Kuumetta ja hampaaton mummo vielä toistaiseksi.

Vierailija
6/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on Silvanderilla ollut pari toooosi känkkäpäivää. Ruoka ei tahdo maistua, maitoa ei mene kuin nimeksi ja yöllä herää kitisemään. Pohjat oli viime yönä, joilloin mies tuli kahdelta aamuyöstä kotiin ja päätti sitten mennä koneensa ääreen tekemään varmaan jotain sikatärkeetä juttua. Herätti lapsen siinä sivussa (aivan, ei ole mies vieläkään saanut kamojaan siirrettyä mukelon huoneesta) ja muksuhan kiljui kurkku suorana. Onneksi rauhoittui kuitenkin melko nopeasti. Mä makasin sängyssä ja ajattelin että mies niittää mitä kylvää.

Fassiloora, meillä oli pari viikkoa sitten samantapainen episodi. Miehellä on kännykkäliittymä vuodelta miekka ja kilpi, haluaa välttämättä pitää sen voimassa for some reason vaikkei siihen soita kuin lehtimyyjät. Ei siinä mitään, mutta rupesi tossa jättämään puhelimen soittoääntä päälle. Pari kertaa asiasta sanoin ihan nätisti, kunnes puhelin alkoi kailottamaan Teräsbetonia kesken pukelon päikkäreitten. Pistin miehelle viestin, jonka mukaan puhelimen voi seuraavan kerran naarata meidän pihalammesta.

Nykyään puhelin on äänettömällä.

Phiu, lapsi taisi hyytyä sänkyynsä joten menen syömään. Olen taas onnistunut kasaamaan tälle päivälle vaikka mitä ohjelmaa. Kotiäiti ja muka kiireinen?

KL.

Vierailija
7/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin, ainakin " oireet" ovat kuten Kuumetta ja Minkki kuvaili, lisäksi ien on alhaalla turvonnut. Ja meilläkin valvottiin edellisyönä 2 tuntia, jonka aikana annoin maitoa muutamaan otteeseen ja lopulta otin neidin viereen nukkumaan (ekaa kertaa 1,5 kuukauteen). Eilen oltiin stadissa 5 tuntia ja Vilman päikkärit jäivät puoleen tuntiin eikä neiti nukkunut enää kotonakaan iltapäiväunia, joten niinpä neiti nukahti iltapuuroonsa kesken syönnin. Siinä tyttö sitten nukkui syöttötuolissa, varsin söpö näky :) Ja unet kestivät 12 tuntia! Nyt Vilma nukkui 1 tunnin aamupäikkärit, joten kovin ovat rytmit sekaisin.

Aamulla kun kirja karkasi tytöltä liian kauaksi eikä kurottelulla sitä saanut, niin neiti nosti takapuolen ylös ja potki jaloillaan vauhtia...ja lensi naamalleen maahan, auts! Saapa nähdä jääkö ryömiminen kokonaan väliin ja edetään suoraan konttaukseen. Hurjasti kyllä tapahtuu nyt pienen elämässä - ja sitä myötä myös äidin!

Ihanaa viikonloppua, tänne lupailtiin 20 astetta ja auringon paistetta!

baby ja Vilma

Vierailija
8/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen pitkästä aikaa kuulumisia, kun molemmat tytöt ovat päikkäreillä yhtaikaa. Lisbetti osaa jo ryömiä ja harjoittelee kovasti konttausasentoa, hytkyy siinä aikansa ja sitten lätsähtää mahalleen. Nyt vasta Lisbetti on alkanut syödä kiinteitä enemmän kuin lusikallisia, eli yhdellä aterialla menee n. ½dl sosetta. Melkein kaksi kuukautta on mennyt tuskaillessa, kun Lisbetin mielestä vain tissimaito on syötäväksi kelpaavaa ;) Eli saatiin työvoitto, kun vain sitkästi tarjottiin ja tarjottiin lusikkaruokaa...

Lisbetti on tosi paljon mun perään. Jos häviän maisemista ja olen tuntia kauemmin pois, niin tyttö saa raivarit ja huuto on ihan järkyttävää. Taitaa olla sitä kuuluisaa eroahdistusta.

Yöllä Lisbetti vierailee edelleen mun maitobaarissa useamman kerran, ja aamulla en edes tiedä, montako kertaa olen imettänyt, kun tyty nukkuu kainalossa. Me siirrettiin esikoisen (2v8kk) sänky meidän meidän makkariin ja nyt hänkin nukkuu kuin tukki yönsä. Eli yöt sujuu tällä tavoin suht hyvin.

Mun pitäis ostaa jonkinlainen toppahaalari Lisbetille, en usko että hän pärjää äp:n ohuella haalarilla, kun ulkoillaan paljon esikoisen takia. Oisko vinkkejä?

Spiral ja tytöt

Vierailija
9/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon puku jos vaan raaskit !

-vettäpitävä ( vähintään sen 3000ml ) ja niin että edes perssauma on teipattu. Nähkääs sattuu just tuohon konttaus/ kävely oppimisikään nää meidän helmimuksut. Ja jos antaa yhtään liikkua ulkona niin kyllä se äp puku on märkä. Viime talvi on aikas hyvin muistissa kun eihän niitä kunnon pakkasia ollu ja melkein koko talvi oli vetta ja räntää.

Mä ostin Oskulle kunnon puvun -eipähän tarvii paleltua eikä kastua ( kurahousutkin on ) Voisin nimittäin kuvitella että meidän poju ei istu rattaissa kun muut leikkii pihalla.

Minä otan vastaan vinkkejä TURVAISTUIMEN ostoon ? siis edelleen .

mie ja hampaita tekevä Oskuboy

Vierailija
10/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kiireisä koko viikon. Eilenkin oltiin koko päivä kyläilemässä. Puolen päivän aikaan mentiin kyläilemään kaveriperheen luo jossa on kuukauden nuorempi poika. Sen jälkeen mentiin isomummon luo näyttämään kaikki uudet temput kuten konttaus ym. Sitten pikapika-reissu kauppaan, ostokset kotiin ja taas jatkettin matkaa. Onni meni mummolle hoitoon, että äiti pääsi kuntosalille. Sitten haettiin isä töistä ja kotona oltiin n. klo 22.

Nytkin oli tarkoitus keretä kuntosalilel ostamaan 10x lippu mutta eipä taideta ehtiä, kun Onni vetää sikeitä...

Mä ostin ihan tavallisen haalarin Kappahlista. Ajattelin sitten ostaa alennuksesta vuoden vaihteessa paremman jos näyttää siltä, että tarviis sellaisen... Kurahousut on ostoslistalla. En oikein osaa vielä ajatella, että millaista se meidän ulkoilu talvella on. Hassu ajatus, että mä veisin Onnin varta vasten lumihankeen leikkimään =)

Harvoin sitä toivoo, että lapsi heräis päiväunilta mutta nyt mä toivon!! Heräis jo niin kerettäis sinne salille vielä, kun ohjaajat on paikalla...

-Kumppari&Onni 7kk+1pvä-

Vierailija
11/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viime yönä huudettiin kipuitkulta kuulostavaa itkua eikä mikään meinannut auttaa. Lopulta annettiin suppo, nukutettiin sylissä, siirrettiin sitteriin sängyn päälle nukkumaan, jossa jatkettiin hytkyttämistä kunnes suppo alkoi vaikuttamaan ja sitten viereen nukkumaan. Toimi onneksi.

Valitin viimeksi niistä lyhyistä itkuun parahtamisista, joista nukahti uudelleen itsekseen. Kyllä nekin olis parempia kuin viimeöinen. No ehkä tämä johtuu hampaista, tosin ikenissä ei näy mitään.

Nyt vaunuja keikuttamaan,

nippu&k

Vierailija
12/16 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuh, mä olen ihan järkyttynyt vieläkin tuosta äskeisestä BB:stä...siellähän alkoi olla äksöniä...

Mä olen ollut koko viikon ihan karmeessa flunssassa ja hyvä kun olen jaksanu konetta avata...on ollu lukeminenkin sivussa joten pitänee nyt vkonloppuna sit päntätä -kele.

Niin, meidän Eetu sitten kitisi viime yön, laitettiin suppoa ja ihmeteltiin, että mistä itkeminen johtuu. No, mysteeri selvis äsken kun miehen kanssa alettiin kokeilla pojan ikeniä... Eetullahan on alhaalla jo kaksi hammasta, puhkesivat ilman mitään narinoita 5kk:n iässä...Nyt löytyi ylhäältä KOLME puhjennutta hammasta! Kaksi kulmahammasta ja yksi etuhammas...ei siis ihme jos jäpikkä vähän narisi. Mä sanoin, että joo yks siellä näyttäs olevan pikkusen puhjennut, hehhehehh...mites olikaan...

No, helpolla ollaan näissä hampaiden puhkeamisissa päästy, kop kop. Eli pojalla on sitten kohta 5 hamppulia, huh.

Konttausasentoakin on alettu kovasti treenata, kaiketi se siitä kohta ampaisee liikkeelle ihan tosissaankin.

Että näin meillä, lämpöistä viikonloppua kaikille hamppuleita tekeville ja tietty muillekin :)

Sasuliini ja Eetu 5 hammasta ja 7,5+kk

Vierailija
13/16 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu eilen kattoa, mitä siinä oikein sitten tapahtu?

Vierailija
14/16 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien vauvat suunnilleen näkyy tekevän hampaita..Aleksille tuli kuukausi sitten kaksi hammasta alas. Nyt oli tullut näköjään ainakin yksi ylös. Saa nähdä tuleeko lisääkin samaan syssyyn,kun hankala tutkia,kun poika jykertää purra heti jos yrittää sormella kokeilla,että tuntuuko siellä mitään :)

Kyllä meillä on kiukuttukin ja temppuiltu yöllä jos vaikka miten.

Hirmu sievä ilma on ollut ulkona tänään. Aleksikin on nyt taas ruvennut nukkumaan kärryissä. Piti kesän miltein taukoa,eikä suostunut nukahtamaan kärryihin. Huusi vaan hirveästi jos yritti va nyt siellä voi näköjään taas nukkua :)

Meillä on vähentyneet päiväunet kaksiin uniin,joskus harvoin pitää nukkua kolmet. Muu aika ryömitään sellaista kyytiä,että ei perässä meinaa pysyä :) Konttausasento sujuu tosi hyvin ja sitä harjoitellaan kovasti. Jalat menis mutta kädet ei liiku. Karhunkävelyasento on myös suuri suosikki.

Aleksi tankkaa yöllä syödä entiseen malliin. Ei tuo kiinteiden syönti ole vaikuttanut mitenkään yöuniin. Joskus harvoin kuten viime yönä syö vaan kaksi kertaa muutoin herää 2-3h välein. Joskus tiheämminkin. Oon niin tottunut,että ei tässä kai muuten osais nukkuakaan :)

Oon sitä miettinyt,että mun puolesta saa syödä niin usein kun tahtoo, en aio ainakaan huudattaa. En mitenkään kestäis sellasta. Jos poika kerran haluaa tissille oli se sitten läheisyyden kaipuuta tai mitä niin saa siihen tulla aina kun tahtoo. Tältä tuntuu ainakin nyt.

Oon sitäkin ajatellut,että mahdan imettää siihen asti kun poika tahtoo..Kaippa se tissin syönnin lopettaa ennen,kun armeijaan menee :) Mitenkähän pitkään mahtanee syödä jos antaa ite vierottua...Eihän tuon imettämisen suhteen voi tietysti tehdä mitään tarkkoja suunnitelmia,kun tiedä ikinä miten elämä kuljettaa.

myös sellasta olen ajatellut,että jos raskaudun..niin saattasin kahtakin sitten imettää jos sinne asti pystyy Aleksia imettämään mutta aika näyttää....

Mitäs te muut ajattelette näistä asioista?

Tämmösiä tämä mamma on täällä miettinyt.

Va nyt pitää lopettaa,kun Aleksi heräs ja vaatii ruokaa. Mieskin tuli metältä,pitää senkin kanssa ruveta seurustelemaan :)

-Mirjami ja Aleksi-

Vierailija
15/16 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kasvohoidossa, voi että tuntui hyvälle! Parin viikon kuluttua pääsen jalkahoitoon -mies osti mulle lahjakortin silloin kun tulin laitokselta ja saan sen vihdoin käytettyä :). Matkalahjakortti on vielä käyttämättä, täytyy jo kohtapuoliin tosissaan miettiä että mitä sillä tekis. Yksi mahdollisuus olisi ollut opettajien risteily tammikuussa? vai milloinkas se oli? mutta kun ajattelin että laivalla yhdessä satojen muiden opettajien kanssa... brr, eihän sieltä pääse mihinkään karkuun!

Pukelo syö tositosi huonosti soseita. Puuroa sentään suostuu ottamaan, mutta muutoin ei edes lihasoseet maistu, jotka ennen sentään oli suurinta herkkua. Ja kränkkää. Oisko nyt niin että muksu tekee lisää hampaita. Saa muuten olla nopea kun yrittää sormella tunnustella ikeniä, toi puree jo aika hyvin niillä kahdellakin nysällä :).

Ei niin hyvää oloa ettei jotain huonoa -vedin lipat meidän sisäportaissa tänään. Ne on puuportaat, joista jostain käsittämättömästi syystä on jätetty liukuesteet pois. Huomattiin se jo muutettaessa, mutta ajateltiin että jos pärjättäisiin ilman liukuesteitä. Ei pärjätä, enkä halua edes ajatella mitä tapahtuu jos portaissa kaatuu lapsen kanssa.

Jees, mutta menen parantelemaan vasenta säärtä ja polvea. Sattuu niin perhanasti toi säären kolhiminen.

KL.

Vierailija
16/16 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joskus niin nyt tunnen oloni todella väsyneeksi.. menkat loppui just joten raskaana en varmaan ole! Mutta iski paripäivää sitte ihan armoton väsymys ja koko ajan palelee. Poika on inissy myös pari päivää, semmosta " turhaa" kiukuttelua ja arveltiin että JOKO NYT ne hampaat ois tulossa..

Pelottaa jo huominen että oon päivän sen kans yksin ja ku ei itellä oo voimia yhtään. Ehkä mennään mummulaan " hoitoon" .

Meillä oli mun vanhemmat torstaista asti ja ne lähti tossa pari tuntia sitten. Olivat täällä velipojan esikoisen ristiäisissä. Ne pidettiin Hollolan kauniissa keskiaikaisessa kivikirkossa ja oli todella vaikuttava tilaisuus.Pappi oli vaan semmonen " hönö" että ei muuta voi sanoa. Muisti sentään kastaa lapsen...!!! Kastepuheessa kertoili omien lapsien opiskeluista ja elämästä.

Selitti ks. kirkon historiaa ym. eli tytöstä tuli EMILIA ANNIINA. Emilia on mun toinen nimi!

pakko kai toi mies on mennä pelastamaan.. nyt on ollu vähän seesteisempää illalla.

Ai niin, Konsta konttas monta metriä perjantaina! Laitettiin se ilman vaippaa lattialle niin ei olu kivaa ryömiä:) Ja sit samana päivänä alko nouseen tukea vasten. nyt sitä ei voi jättää olohuoneeseenkaan yksin enää koska nousee sohvaa vasten ja ei sit pääse alas!!! Mut ihana seurata ku meijän oma toukka kehittyy.. liian nopeesti vaan, tuntuu välillä!!!:)

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!

napero ja konsta