Palasaippua on vähän ällöä, mutta kyllä se tehokasta on
Harmi vain, että nykypäivänä se tuntuu epähygieeniseltä.
Käytättekö palasaippuaa?
Kommentit (21)
Kyllä käytämme. LV palasaippua on paras huuhtoutumaan.
Miksi ällöä? Eikö sitäkään osata käyttää? Saippuoidaan kädet, saippua jätetään lavuaariin ja kun kädet huuhdeltu, huuhdellaan saippua ja laitetaan paikoilleen. Käsi jolla saippua laitettiin paikoilleen pikahuuhtelu. Sillä selvä.
Meillä käytetään palasaippuaa käsien pesuun. Vieraat saattaa vierastaa sen käyttämistä, mutta saippuan ph on semmoinen ettei siinä pitäis pöpöjen elää.. Kätevämpää ettei tarvi ruttailla 5L saippuapöniköitä roskikseen eikä ostella kalliita nestesaippuoita, ei muovijätettä.
Koronan myötä jäin työttömäksi, venytin kaupasta ostia mahd pitkään.
Löysin ainakin 5 palasaippuaa, oon saanut lahjaksi vuosien varrella.
Yksi on nyt kestänyt vuoden.
Epähygieenistä ne ei ole
Kotona voi käyttää oikein hyvin, silloin ei tarvitse olla sairaalatason puhtautta.
Olen alkanut käyttää palasaippuaa, ja harkitsen myös hiussaippuan ostamista.
Sain joululahjaksi muodikkaalla "palleromuotilla" itsetehdyn saippuan. Jotenkin epäilen vaan lähteekö siitä mitään irti? Hinkkaan ja hinkkaan.
Olen aina käyttänyt lähes pelkästään palasaippuaa. Joskus harvoin on ollut tilanteita, jolloin sitä ei ole ollut saatavilla.
Käytämme ainoastaan palasaippuaa. Se on ekologisempaa, puhdistaa paremmin eikä sisällä säilöntäaineita.
Tätä on tutkittu, palasaippua on ihan hygieeninen kunhan se saa kuivua ilmavasti alustalla, josta vesi valuu pois. Myös saippuan huuhtelu välillä auttaa.
Palashampoo on ainakin huippua, oli kerran sellainen käytössä mistä tuli ihanan pehmeiksi, mutta putipuhtaiksi hiukset. Ei taida olla enää myynnissä. Mistäköhän löytyisi vastaava?
Palasaippua on myös parempi kuin suihkugeelit, kunhan on kosteuttavia ominaisuuksia.
Aijaha. Niitä on siis kylppärissäkin.
Jokaiselle kotona oma palasaippua kunnollisine telineineen (esim. muu kuin wc-tila jolloin bakteerit ei wc:n ilmasta ponnahda saippuaan), omat pyyhkeet jotka vaihdetaan usein, seinän pesua usein pyyhkeiden kohdasta ja vieraille pumppusaippua.
Vierailija kirjoitti:
Palashampoo on ainakin huippua, oli kerran sellainen käytössä mistä tuli ihanan pehmeiksi, mutta putipuhtaiksi hiukset. Ei taida olla enää myynnissä. Mistäköhän löytyisi vastaava?
Palasaippua on myös parempi kuin suihkugeelit, kunhan on kosteuttavia ominaisuuksia.
Ainakin dermosililla on myynnissä palashampoota joka puhdistaa hyvin ja tuoksuu ihanalta
Vierailija kirjoitti:
Aijaha. Niitä on siis kylppärissäkin.
En ymmärrä. Missä sitten?
Eihän se pumppupullokaan kovin hygieninen ole, kyllä sitäkin lähmitään.
Palasaippua on todellakin halpaa kuin saippua ja riittää pitkäksi aikaa. En ymmärrä miksi kukaan käyttäisi jotain muovipulloja turhan takia
Vierailija kirjoitti:
Eihän se pumppupullokaan kovin hygieninen ole, kyllä sitäkin lähmitään.
Itse saippua on puhdasta siinä.
Viime kesänä sain mökille tuliaisena palasaippuan.
Oli ihana käyttää ja nyt on kotonakin palasaippuaa. Eikä kerry muoviputeleita.