Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Gesslein F6 yhdistelmävaunuista.?

19.05.2015 |

Olemme aloittaneet vaunujen metsästyksen esikoistamme varten, talvivauva tulossa LA lokakuussa. Gesslein F6 ovat tällä hetkellämme suosikkimme vaunuvaihtoehdoista, mutta pari asiaa vielä mietityttää. Paljon on vaunujen käsijarru puhuttanut, että olisi kömpelä, eihän tämä käsijarru ole ainut jarru rattaissa? Kait pyöristäkin löytyy jalalla poljettava jarru? Tavarakoppa on kuulemman liian pieni ostoksia varten, onko näin vielä uusimmissa vaunuissa vai onko mahdollisesti tavaratila suurentunut? Gessleineissä miellyttää eniten vaihdettavat etupyörät, tulemme liikkumaan niin maalla kuin kaupungissakin. Joten vielä mietityttää vaunujen koko, sopivatko hyvin myös julkisiin kulkuneuvoihin? Viimeisenä vielä, suosittelisitteko kovaa koppaa vai pehmeää talvivauvalle? Kaikki kokemukset Gessleineistä kiinnostaa! :)

Kommentit (2)

1/2 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olette jo ehtineet vaunut hommata, mutta vastaanpa kuitenkin. Meillä on juuri nuo Gesslein f6-merkkiset yhdistelmävaunut ja esikoisemme syntyi viime lokakuussa. Olemme olleet niihin todella tyytyväisiä. Jarruna ei ole muita kuin tuo käsijarru. Itseäni mietitytti tuo jarru myös, koska olin kuullut että niitä oli rikkoutunut jonkin verran. Nyt 8kk kokemuksella voin sanoa että on erittäin kätevä eikä muita jarruja tarvitse. Kun tuota käyttää runnomatta, se myös varmasti kestää.

Itse matkustamme paljon omalla autolla, piti valita kompaktinkokoiset vaunut, jotka mahtuvat autoon, koska emme halunneet ostaa erikseen matkarattaita. Hyvin mahtuu nuo autoon ja muutaman kerran olen mennyt myös bussilla ja niihinkin mahtuu (osaan paremmin tilan ollessa isompi). Ja hisseihin nuo mahtuu paremmin kuin moni muu, koska eivät ole kovin leveät.

Itse suosittelisin kovaa vaunukoppaa, koska siinä on kätevä nukuttaa pientä vauvaa esim. reissuissa ja vaikka kotonakin, jos ei ole tullut hommattua mitään pienempää ensisänkyä.

Minä ainakin voin suositella kyseistä vaunua. :)

2/2 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös Gesslein F6 fin -vaunut ja esikoisemme syntyi viime joulukuussa. Olen ollut vaunuihin enemmän kuin tyytyväinen. Meillä keinonahkaverhoilu ja toistaiseksi on pysynyt erittäin puhtaana kevään katupölyistä huolimatta - helppo puhdistaa, kun voi kostealla pyyhkiä, samoin taikasieni toimii hyvin. Suosittelen lämpimästi nahkavaunuja. Vaunuissa on tosiaan tuo pelkkä käsijarru, mutta se toimii oikein hyvin ja on napakka. Tosin, kuten edellinenkin kirjoittaja, en ole jarrua runnonut voimalla, jos tuntuu jäykältä aukeaa helpommin, kun vaunua kevyesti liikauttaa. Bussissa mennessä kannattaa kääntyvät pyörät aina lukita, koska jarru vain takapyörissä, mutta lienee sama tekniikka kaikissa vastaavissa vaunuissa. Samoin talvella isot pyörät olivat ihan ehdottomat - pienetkin kulkivat, se ei ollut mikään ongelma, mutta tärinä huonosti auratuilla jäätyneillä kävelytiellä on isoilla pyörillä pienempi. Nyt kesällä on myös hyvillä metsäpoluilla (pururata, kivituhkapolku) menty pienillä pyörillä. Itse pidin siitä asiasta, että vaunuissa oli kaikki, mitä tarvitsin: kääntyvä aisa, nahkaverhoilu, isot ja pienet pyörät, kevyet käsitellä, menee helposti kasaan, näppäränkokoiset - kaikki samaan hintaan.

Meillä on ollut käytössä pehmeä kantokoppa ja minä pidän siitä enemmän kuin kovasta, koska olen melko lyhyt niin sitä on helpompi kantaa esim. neuvolaan mennessä. Äitiyspakkauksen pussi on siellä ja vielä vauva toppavaatteissa eikä meillä ainakaan ollut ahdasta. Matkoilla olemme pyytäneet hotellista vauvansängyn ja kotona on nukuttu pinnarissa perhepedin (3kk) jälkeen. Autoon vaunut mahtuvat meilläkin hyvin, kun vain otamme rungon erikseen (pieni auto). Jos matkustaa paljon autolla, Gessleinissä on se hyvä piiirre, että turvakaukalon adapterit mahtuvat kopan alle eli ne voivat olla aina mukana kiinni vaunuissa. Meillä on matkarattaat vaunujen lisäksi, joten adaptereista ei ole käyttökokemuksia Gessleinin osalta. 

Kannattaa huomata, että fin-mallissa on erilainen tuuletusaukon muovimateriaali pakkasten takia eli jos päädyt näihin vaunuihin, hanki Suomesta, älä tilaa Saksan versiota. Saksan mallin muovi voi murtua pakkasten vuoksi.

Kauppareissut olen hoitanut bussilla vaunujen kanssa ja melko painavakin kauppakassi menee vaunujen alatasolle ihan hyvin ainakin meillä. Tavarakorin kanssa ei ole ollut ainakaan vielä mitään ongelmia, mutta painavaa kauppakassia en toki siellä päivittäin kuljeta. Sinänsä tavarakori on kangasta ja kiinni vahvoilla neppareilla, joten Emmaljungat on varmaan ainoat, joissa on metallia tuo kori, jos kestävyys mietityttää. Meillä ainakin mukana kuljetettava tavaramäärä on sen verran kohtuullinen, että meillä on toiminut tuo oikein hyvin. Hoitolaukkua pidän aisassa. 

Sadesuoja on myös kätevä, kun se peittää koko vaunun - ilma kulkee alapuolelta. Lisäksi olen hankkinut Emman valkoisen sadesuojan, joka käy pikkutihkulla ja sitten, kun lapsi istuu tai on hereillä, niin paremmin. Gessleinin omassa suojassa ei ole sitä aukkoa edessä. 

Olihan nuo vaunut kalliimmat kuin esim. Teutoniat tai Hartanit, mutta oman kokemuksen perusteella kannattava sijoitus. En voi myöskään muuta kuin suositella kyseistä vaunua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla