Ärsyttää nykynuoret typerien tiktok trendeineen ja typerine puhetyyleineen
Jennica: Iha gringee mennä tonne kauppaa ku se kauppaiski o iha retu
Jannica: Toi ei oo muute fresh
Kommentit (8)
Nico: Tosi leimi keissi, tekis mieli feidaa
Mico: ok boomer
Ei kinost mikä sua kinost AP kys homo
Minua ärsyttää nykynuorten supea sanavarasto, jossa joka toinen sana korvataan v-alkuisella sanalla. Miksi se normaali kommunikointi on niin vaikeaa?
No puhuitko sä kirjakieltä vanhemmilles kun olit teini? Eiköhän ne pahimmat sitten vanhemiten häivy? Vai onko tätä havaittu jo vanhemmilla ihmisillä?
Onneks me 90-luvulla syntyneet pidettiin koulussa kiroilua vielä aika syntinä. Tai ainakin mä pidin.
T: -94 syntynyt immeinen
Vierailija kirjoitti:
No puhuitko sä kirjakieltä vanhemmilles kun olit teini? Eiköhän ne pahimmat sitten vanhemiten häivy? Vai onko tätä havaittu jo vanhemmilla ihmisillä?
No kyllä ainakin TikTokiin näyttää olevan kovasti tunkua noloilla 20-40-vuotiaillakin.
Eikä se, ettei nuorisot ärsyttävät trendit ja puhetyylit ole pysyviä, tee niistä yhtään vähemmän ärsyttäviä. Siitä kyllä olen ap:n kanssa eri mieltä, että se olisi erityisesti NYKYnuorten ongelma. 2000-luvun alun pissikset ja 50-luvun stadin friidut olivat taatusti aivan yhtä ärsyttäviä.
Jotkut ärsyttävät puhetyylit kyllä jäävät turhan pitkäksi aikaa, esimerkiksi monet naiset narisevat vieläkin ja nostavat lauseen lopussa intonaatiota. Sehän oli trendikästä joskus vuonna keppi ja kivi. Myöskin jossain vaiheessa alettiin sanoa "silleen" ja "tolleen" ja se on jäänyt. Yöh.
Tää ei ollu fresh. PaLa