Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt vähän asiaa kuolinilmoituksista.

Vierailija
17.05.2015 |

Mitä mielikuvia teissä herättää usein käytetty teksti; "kuoli pitkäaikaisen sairauden uuvuttamana". Onko teksti teistä sopiva/kunnioittava, tai sellainen, että te haluaisitte sen vastaavassa tilanteessa omaan kuolinilmoitukseenne?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika tuossa on? Jos olisin sairastanut pitkään, sen voisi laittaa. Minusta se on selkästi sanottu eikä loukkaa ketään.

Vierailija
2/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ainakin spekulaatiot pois itsemurhasta. Useinhan varsinkin, jos nuorehko henkilö kuolee, lähdetään arvuuttelemaan kuolinsyytä lähipiirin ulkopuolella. 

Näin eritoten, jos ihminen on hiemankin julkisuudessa esiintynyt henkilö. 

Eli voi olla hyväkin asia ilmaista näin. Periaatteessahan tietenkään syytä ei tarvitse mainita mitenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä, muita?

Vierailija
4/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa yleensä, että syöpä vei voiton. Sanonta tuntuu kylläkin kalsalta, voisiko sitä korvata jollain muulla?  Kuolinsyy voidaan ilmoittaa tai sitten ei.

Vierailija
5/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kieltänyt jälkikasvuani laittamasta minkäänlaista ilmoitusta jos joskus satun kuolemaan. En minä elävänäkään ole montaa ihmista kiinnostanut, niin miksi sitten kuolemaani pitäisi mainostaa vieraille ihmisille? Kyllä kaikki tutut saavat jostakin kuulla, että äijä oikeni, eikä siinä sen kummempia värssyjä kaivata.

Vierailija
6/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 12:56"]

Minä olen kieltänyt jälkikasvuani laittamasta minkäänlaista ilmoitusta jos joskus satun kuolemaan. En minä elävänäkään ole montaa ihmista kiinnostanut, niin miksi sitten kuolemaani pitäisi mainostaa vieraille ihmisille? Kyllä kaikki tutut saavat jostakin kuulla, että äijä oikeni, eikä siinä sen kummempia värssyjä kaivata.

[/quote]

Jos? Aika kova luotto.

Vierailija
7/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö kuolinilmoituksia netissä??

Vierailija
8/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kateellinen ilkimys voi tulla hyvälle tuulelle siitä, että kuoli sairauden murtamana.

Vierailija
9/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kallista kuolinilmoitusta. Mikäli joku sellaisen haluaisi laittaa, niin ilmoituksessa voisi olla kuoli syöpään -teksti. Vastaavia kuolinilmoituksia näkee nykyisin.

Vierailija
10/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:01"]Joku kateellinen ilkimys voi tulla hyvälle tuulelle siitä, että kuoli sairauden murtamana.
[/quote]
Ap. Just tätä hain et tämähän ilahduttaa niitä jotka eivät vainajasta pitäneet. Eräs tuttavani kuoli ja hän kuoli nuorena vuosien hirveiden tuskien jälkeen. Kuolinilmoituksessa tätä ei kuitenkaan mainittu, ja minusta se oli kohteliasta vainajaa kohtaan. Ja tavallaan arvokasta, ja myös miellyttävämpää läheisiä kohtaan kun ilmoitus ei ollut "nujertava".

Vierailija
11/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt kyse kuolinilmoituksista vai muistokirjoituksista?

Vierailija
12/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:49"]

Onko nyt kyse kuolinilmoituksista vai muistokirjoituksista?

[/quote]

Olin juuri tulossa ihmettelemään samaa. Erittäin harvinaista, että kuolinilmoituksessa mainittaisiin kuolinsyystä mitään. Muistokirjoituksissa syy kyllä usein mainitaan.

Vierailija
13/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä ilmoituksesta joka laitetaan kun henkilö kuollut. Muistokirjoitukset hyvin harvinaisia ainakin täällä e-p.llä.
Ap.

Vierailija
14/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuolinilmoituksiin vois laittaa ihan hyvin kuolinsyyn.

Vierailija
15/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 12:56"]Minä olen kieltänyt jälkikasvuani laittamasta minkäänlaista ilmoitusta jos joskus satun kuolemaan. En minä elävänäkään ole montaa ihmista kiinnostanut, niin miksi sitten kuolemaani pitäisi mainostaa vieraille ihmisille? Kyllä kaikki tutut saavat jostakin kuulla, että äijä oikeni, eikä siinä sen kummempia värssyjä kaivata.
[/quote]

Kun kuolet

Vierailija
16/16 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:01"]Joku kateellinen ilkimys voi tulla hyvälle tuulelle siitä, että kuoli sairauden murtamana.
[/quote]
Ap. Just tätä hain et tämähän ilahduttaa niitä jotka eivät vainajasta pitäneet. Eräs tuttavani kuoli ja hän kuoli nuorena vuosien hirveiden tuskien jälkeen. Kuolinilmoituksessa tätä ei kuitenkaan mainittu, ja minusta se oli kohteliasta vainajaa kohtaan. Ja tavallaan arvokasta, ja myös miellyttävämpää läheisiä kohtaan kun ilmoitus ei ollut "nujertava".

[/quote]

Vainaja ei ole lukemassa ilmoitusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi