Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuun lasten tekiät, mitä ajattelette?

Vierailija
17.05.2015 |

En ymmärrä miten vastuuttomat vanhemmat tekee lapsia peräkkäin joulukuulle. Eikö käy mielessäkään miten paljon ovat jäljessä kehityksestä tammikuun lapsiin nähden kun menevät kouluun ja kuitenkin alku on koulussa kaikkein tärkein. tiedän yhenkin tutun 5 lapsen lestaperheen niin eiköhän pitänyt kaikkeen kurjuuteen vielä vääntää peräkkäisille vuosille joulukuun kakarat. Ymmärtäisin joulukuun jos lasten saanti olisi vaikeaa ja pitäisi todella yrittää kokoajan mutta perhe jossa jo kolme lasta lyhyellä ajalla vääntää peräkkäisille vuosille joulukuun pennut on mielestäni vastuuntunnoton. T: helmi ja kesäkuun lapset.

Kommentit (22)

1/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta pääsee työelämään vuoden aikaisemmin!

Vierailija
2/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Tiedän monta aikuista jotka on ihan vajaita itseeni nähden. Joulukuussa syntyneitä kaikki, veikkaan. T: tammikuun älyjuna, tsuku-tsuku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijä, j:llä.

Vierailija
4/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulukuun lasten tekiät, mitä aattelette, on oikea muoto.

Vierailija
5/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kuussa se ap on mahtanut syntyä? Et vaikuta kovin kirkkaalta tähdeltä itsekään XD

Vierailija
6/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="17.05.2015 klo 00:39"]

Mutta toisaalta pääsee työelämään vuoden aikaisemmin!

[/quote]

Ei välttämättä huonoilla papereilla edes pääse.  Ja jos sattuu olemaan vähänkään hitaammin oppiva tai pienikokoinen jne. On todellakin vaikeampi tilanne mennä kouluun mitä tammikuun lapsi. Sitten on vielä merkkivuodet esimerkiksi 15 ja 18 vuotta täyttäessä  kärsiä vuosi siitä että vanhemmat ei jaksanut kuukautta odottaa kun ikätoverit ovat jo aikuisia. Ap.

Vierailija
7/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:44"]

Missäs kuussa se ap on mahtanut syntyä? Et vaikuta kovin kirkkaalta tähdeltä itsekään XD

[/quote]

Huhtikuussa. Asiasta voi olla montaa mieltä,  mutta totuus on se ettälapsi iässä vuosi vaikuttaa paljon kehitykseen ja kärsimykset päälle. Ei se 5 kymppisenä enää näy... ap

Vierailija
8/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joulukuun ja aina ollut koulussa parhaimpien joukossa. Ainoa ikävä puoli joulukuun kanssa on se, että omat synttäri vähän sulautu siihen kaikkeen muuhun juhlahumuun ja härdelliin. 

Vierailija
9/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta täyttää 50 myöhemmin. T. Marraskuun lopussa syntynyt

Vierailija
10/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:44"]

[/quote]

Huhtikuussa. Asiasta voi olla montaa mieltä,  mutta totuus on se ettälapsi iässä vuosi vaikuttaa paljon kehitykseen ja kärsimykset päälle. Ei se 5 kymppisenä enää näy... ap

[/quote]

Buhahaa, olen syntynyt joulun jälkeen ja ollut koko peruskoulun aina luokkani paras oppilas. Kirjoitin riittävästi älliä ja yliopistostakin tempaisin maisterin paperit. Koskaan en ole kärsinyt joulukuussa syntymisestäni...

Vierailija
11/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:49"]

Joo mutta täyttää 50 myöhemmin. T. Marraskuun lopussa syntynyt

[/quote]

Päivälleen yhtävanhana on 50. Ap

Vierailija
12/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä :'/ t. joulukuun lapsi. Itse yritän kesän aikana tulla raskaaksi, että saa lapsi nauttia alkuvuoden syntymäpäivästään.

Vierailija
13/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pilkkana sano mutta varmasti kärsii joulukuun lapsi.

Vierailija
14/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse syntynyt joulukuussa? Jos sun logiikalla ne on tyhmimpiä ja jäljessä, niin aloituksesi paljastaa just sen.

En ikinä ole suunnitellut tiettyä kuukautta lasten syntymälle, eikä se olisi toteutunutkaan suunnitellusti, joten jos sitä tammikuuta olisi yritetty, niin tuskin olis lasta ollenkaan. Osa lapsista tärpännyt silti helposti ja osa ei. Onpa tullut keskonenkin perheeseen ja nippanappa tammikuulla syntyi, älykkyys yms. kyllä kunnossa hänelläkin vaikka pari kk etuajassa maailmaan tuli.

Ei tuo sun logiikkasi uppoa mulle, tiedän että alkuvuodesta syntyneissäkään ei niitä penaalin terävimpiä kyniä aina ole, vaikka ovat melkein vuoden vanhempia joulukuussa syntyneihin. Riippuu niin paljon lapsesta itsestään. Toiset kehittyy hitaammin, toiset nopeammin oli syntymäkuukausi mikä tahansa.

Vierailija
15/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt marraskuussa enkä ole kyllä mitenkään kärsinyt. En ole koskaan toivonut olevani syntynyt alkuvuodesta. Ihan hyvin olen koulussa aina pärjännyt.

Vierailija
16/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joulukuussa syntynyt ei olisi koulukypsä niin menisi vasta seuraavana vuonna kouluun,ihan kuin kaikki muutkin vajakit oli missä vaan kuussa syntynyt... Esim minä joulukuun 30 syntyneenä olen ollut tavallaa edellä ikääni nähden kun olen mennyt ihan oman syntymävuoteni perusteella kouluun 6 vuotiaana, ainakin ap:n mielestä:D

Vierailija
17/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt marraskuussa, tyttöni joulukuussa. Olin aikoinani luokkani parhaimmistoa samoin kuin tyttöni nyt. Nyt kolmasluokkalainen tyttöni on luokkansa nuorin mutta toisiksi pisin - en uskalla edes ajatella, mikä pituusero olisi muihin luokkalaisiin jos oiisi "päättänyt" syntyä vasta seuraavan vuoden puolella. 

Vierailija
18/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö ajattelin...? Pippeliä. :)

Vierailija
19/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne vaan kykenee suunnittelemaan kaiken niin hienosti etukäteen. Raskaudet, koulunkäynnit, arvosanat, työpaikat. Mä en vaan ymmärrä, vaikka kuinka suunnittelisi niin aina jotain mutkia tulee matkaan.

Kai se on niin ettei tällä maailmalla ole tilaa, kuin suurille, älykkäille, kehittyneemille tammikuun lapsille. muut mukautukoot heidän tarpeisiinsa.

Vierailija
20/22 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt näe ongelmaa tuossa koulun aloituksessa. Jos joulukuun lapsi ei ole valmis kouluun 6-vuotiaana, ei ole mikään iso juttu lykätä sitä kouluunmenoa vuodella. Samaten jos tammikuussa syntynyt lapsi on ikäisiään edellä, ei ole iso juttu aloittaa koulu vuotta aiemmin.

Meidän lapsi on syntynyt marraskuun puolessavälissä ja tuo on ollut kyllä suuri siunaus, että on päässyt aloittamaan koulun nuorena eikä ollut ihan kauheaa turhautumista edes alaluokilla. Jos suorittaa lukion kahdessa vuodessa niin kuin on suunnitellut, niin pääsee aloittamaan korkeakoulussa jo 17-vuotiaana. Ei paha!