Olen narsisti. Pärjään opiskeluissa ja töissä loistavasti, ihmissuhteet olemattomia ja aina kuralla.
Kommentit (13)
Mistä tiedät olevasi narsisti ja miten se ilmenee? Tuleeko sinulle kurjaa olo, kun kohtelet muita ikävästi?
EIväthän narsistit kai tiedosta olevansa narsisteja.
Narsisti ei kirjoita tänne. Mene valheinesi muualle.
Narsisti ei koskaan itse myönnä olevansa narsisti koska oikean narsistin mielessä hänessä itsestään ei ole mitään vikaa. Ja kos oikeasti olet narsisti niin painu vit tuukän täältä ja tee ihmiskunnalle palvelus tappamalla itsesi.
Vierailija kirjoitti:
EIväthän narsistit kai tiedosta olevansa narsisteja.
Itseasiassa monet tiedostavat. Yhdessä tutkimuksessa selvitettiin narsistisia piirteitä ja moni narsistisen pershäiriön kriteerit täyttävä totesi ihan avoimesti että on narsisti. Siinä mielessä toi on jännä persoonallisuushäiriö että siitä kärsivä ei välttämättä itse siitä kärsi (paitsi toki ihmissuhteissa ym voi olla kariutumisia ja voi olla lopulta yksinäinen kun kukaan ei halua olla ikävän mulkun kanssa), mutta eniten kärsii yleensä ne ihmiset ympärillä.
Et ole narsisti.
Narsistissa ei ole vikaa.
Ja narsismi on vika ---> et voi olla narsisti.
Jokaisessa on narsistisia piirteitä jonkin verran.
Tämän todistaa jo nykyajan somekulttuuri/sefiet...
Mikä on sinun narsisitisen häpeän lähde? Narsistien isoin ajava voima on muiden yläpuolella pysyminen ja häpeän välttäminen, koska siellä on heidän pimein pelkonsa, todellisuus omasta nolosta itsestä.
Tunnen ihmisen joka kertoi ihan itse että hän kokee olevansa narsisti, parempi, tärkeämpi ja arvokkaampi kuin muut ihmiset. Hänellä oli suuruuskuvitelmia kyvyistään ja taidoistaan ja koki olevansa oikeutettu erityiskohteluun ja ihailuun koska oli niin kovin erityinen ja parempi kuin muut. Ihan avoimesti näitä kertoili, eikä kokenut että on mitenkään väärin että näin ajattelee.
Hän oli myös kova hyväksikäyttämään muita ihmisiä, mutta sitä ei itse nähnyt. Koki vain että "ajoi asiaansa" tehokkaasti, kun painosti vaikkapa läheisiään asioihin joita nämä eivät halunneet. Ja olihan hän ja hänen etunsa tärkeämpiä kuin muiden etu, joten ajatteli että on vain luontevaa että ottaa sen mikä hänelle kuuluu.
Normaalin ihmisen silmissä tuollainen tyyppi on tietysti aivan täydellinen kusipää ja todella vastenmielinen ihminen, mutta hän ei nähnyt asiaa niin.
Hei, olen toimittaja ja olisin kiinnostunut ymmärtämään narsismia ja kuulemaan, millaista on elää, kun tietää olevansa narsisti. Etsin haastateltavaksi juttuuni henkilöä, joka myöntää itse olevansa narsisti. Haluaisin kuulla lisää ja keskustella kanssasi sähköpostitse. Olisitko minuun yhteydessä osoitteeseen haastattelut2025@outlook.com
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei koskaan itse myönnä olevansa narsisti koska oikean narsistin mielessä hänessä itsestään ei ole mitään vikaa. Ja kos oikeasti olet narsisti niin painu vit tuukän täältä ja tee ihmiskunnalle palvelus tappamalla itsesi.
Minä luin joskus jostain että narsisti tietää olevansa narsisti ja pitää sitä hyvänä asiana.
Tuo ei liity narsismin millään lailla. Tällä palstalla ei näytä kukaan tietävän tuosta diagnoosista yhtään mitään. Kaikki mlkut ovat muka narsisteja.
Siitäs sait ja saat, senkin narsisti parsisti!