Kävin eilen henkilön luona, jolla tänään on todettu korona. Kauanko pitää odottaa, että kotitesti jotain näyttäis?
Siinäpä se kysymys. Olen tietty kotona karanteenissa. Mutta että milloin kannattaa aikaisintaan testata?
Kommentit (9)
En tiedä. Olen elänyt jo viikon koronaa sairastavan aikuisen kanssa ja minulla on ollut oireita itsellänikin jo 3 päivää, mutta kotitestit eivät vieläkään näytä mitään.
Omalla lapsella alkoi maanantaina oireet, jäi heti pois koulusta. Muutamalla tuolloin maanantaina koulussa olleella sekä minulla alkoi oireet torstaina.
Ei sen väliä. Nats!pellepassi näyttää vihreää kun otat piikkisi ja jatkat nats!pelleilyä
Miehen työpaikalla melkeen kaikki koronas. Mies ja yks muu työntekijä on ainoat jotka ei oo vielä sairastunut. Toista viikkoa jo jyllännyt korona siellä. Ihme kun ei oo tarttunut vaikka ei oo yhtääkään rokotetta vielä.
4 päivää on meillä ollut sellainen "itämisaika".
Itämisaika taudilla tartunnasta 2 - 7 vuorokautta, kotitesti ei välttämättä heti itämisajan jälkeen näytä plussaa. Eli pahimmillaan jos tauti tarttuu niin saattaa plussata vasta yli viikon kuluttua.
Omicron tulee nopeasti. Meillä kesti 1-2 päivää ja koko perheeseen oli tarttunut omicron.
Meillä kotialtistus ja kunnolla yskäisen räkäinen altistaja, joka tullut (ei vapaaehtoiselta) reissulta kotiin testipositiivisena eli altistuksen alku tiedossa. Ensimmäinen oirehtija perheessä 4 vrk päästä ja seuraava 7 vrk päästä. Molemmilla kotitesti näytti plussaa vajaa vuorokausi oireiden alusta, päivittäinen seuranta oli. Mielenkiinnolla odotetaan plussaako loput porukasta vielä.
Useampi päivä.