Monimutkaiset perhesuhteet
Sain juuri tietää, että velipuolellani on velipuoli isänsä seuraavasta suhteesta. Onko uusperheiden maailmassa tällaiselle velipuolen velipuolelle jotain sukulaisnimeä, jolla voin kutsua häntä?
Kommentit (12)
Luulin, että tällainen on nykyään ihan yleistä. Olen siis kuuskytluvun lapsi, ja vähän järkyttynyt tästä tiedosta, joka kylläkin selittää monta asiaa.
Lapset tuntuvat puhuvan ihan vaan siskoista ja veljistä, mikä on ainakin minusta tosi kiva.
Siis esim. jos Villen isällä on uuden kumppaninsa kanssa Venla ja sitten venlan äidillä edellisestä suhteestaan Viivi, niin nuoret voivat hyvin olla keskenään ihan sisko ja veli - ainakin jos viettävät aikaa yhdessä.
Kaverillani on lapsi, jolla on sisarpuoli ja sitten tällä sisarpuolella on vielä puolisisarus. Kutsumme häntä etunimellä.
Tuntuisi aika oudolta kutsua häntä veljeksi. Velipuoli on aina ollut minulle arjessa veli, mutta nyt joudun miettimään tätä uutta tilannetta, koska veli sai veljen, joka haluaa olla veli veljelleni.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi aika oudolta kutsua häntä veljeksi. Velipuoli on aina ollut minulle arjessa veli, mutta nyt joudun miettimään tätä uutta tilannetta, koska veli sai veljen, joka haluaa olla veli veljelleni.
Eikös ne ole bonuksia, veli ja bonusveli.
Vierailija kirjoitti:
Saatan kokea asemani jopa hiukan uhatuksi. Siksi ahdistaa vähän. Tämä uusi "sukulainen" vaikuttaa aika innokkaalta muodostamaan suhdetta veljeeni, koska hänellä ei ole koskaan ollut sisaruksia. Paitsi että on hänellä vielä kaksi muuta sisarpuolta, jotka tosin ovat ulkomailla eikä hän niistä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne ole bonuksia, veli ja bonusveli.
Tämä oli hyvä. Ruotsissahan tosiaan on käytössä tämä bonusveli.
Ei tämä velipuolesi velipuoli ole sinulle mitään sukua.
Velipuolikuu, sisartäysikuu, sisartäysihullu ja hoitamattomat hullut, joka kulisseissa käy jopa röissä!
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä velipuolesi velipuoli ole sinulle mitään sukua.
Ei toki biologisesti, mutta kyllä on korrektia ottaa asiaan kantaa, koska hän haluaa olla veljeni kanssa tekemisissä. Minulla ja veljelläni on kuitenkin läheinen suhde, jota on kasuaalissa puheessakin aika vaikea ohittaa. Siksi ajattelin, että olisi kiva, jos olisi joku sukulaisnimi olemassa. Bonusveli oli aika hyvä, kun se ei ota varsinaisesti kantaa suoraan sukulaisuuteen.
Velipuolen puolisisar?