Juon päivässä 7 litraa vettä, miksi teille se on niin vaikeaa?
Tällä aina toitotetaan että "tänään otan 0.5l pullon mukaan töihin ja koitan juoda sen" miksi yritätte väkisin? mull toi 7 l menee hujauksessa:)
Kommentit (37)
No hyvä että maistuu, mulle ei maistu :)
No en ole riippuvainen veden juomisesta. Sairaushan se tuokin. .
Ei ole terveellistä, en suosittele
Kuolisin tohon määrään vettä. Siksi. Eikä mulla ole mahdollisuutta käydä viiden minuutin välein kusella.
Rekkakuski
Suositusten mukaan vettä tulisi juoda päivittäin 1-1,5 litraa, mikä riittää normaalitilanteessa kaikille ikäryhmille. Rasituksen, kuumuuden tai muun normaalista poikkeavan olotilan aikana vettä kannattaa nauttia suositusta enemmän.
Liian vähäinen veden juonti on yleinen ongelma esimerkiksi vanhuksilla, mutta toinen ääripää on myös mahdollinen. Hyvinvoinnin ammattilainen Timo Kettusen mukaan vedenjuonti on trendikästä ja moni siemailee huomaamattaan liikaa vettä.
Kettunen arvioi, että kehosta katoaa päivittäin noin 2,5 litraa vettä, jos ilman lämpötila on 20 astetta, eikä päivänohjelmaan kuulu liikunta.
– Nykyään moni kantaa vesipulloa mukanaan ja juo jatkuvasti. Lähinnä se tietää ylimääräisiä vessakertoja.
Liiallinen vedenjuonti johtaa munuaisongelmiin, jos elin ei ehdi poistaa vettä tarpeeksi nopeasti. Pahimmassa tapauksessa veden yliannostus voi johtaa vesimyrkytystilaan, jossa elektrolyyttinen, eli kivennäisaineiden tasapaino häiriintyy. Vesimyrkytys on harvinainen, mutta todellinen riski.
Myrkytyksen oireet ovat levottomuus, lihaskrampit, pahoinvointi, päänsärky, ruokahaluttomuus, vatsakipu, voimattomuus ja väsymys.
Liika on liikaa, vedenkin kanssa. Voi sekoittaa kehon suolatasapainon.
Koska mä juon litran ja kusen seitsemän :/ Tai siltä se ainakin tuntuu. Tehokkaat munuaiset. Juoksen jo nyt vessassa ja lorotan kuin hevonen, vaikken juokaan muuta kuin lasin, korkeintaan pari aterioiden yhteydessä. Miten sulla on ap on aikaa käydä joka viiden minuutin välein kusella? Etkö käy töissä? Tai nuku yöllä?
Juon n. 2 litraa päivässä . Piisaa . Eikä ole vaikeuksia
Olet varmasti nätisti turvonnut koko ajan.tiedän kokemuksesta ja voin sanoa että vähempikin riittää!
Mä juon 13 litraa arkisin ja 15 litraa sunnuntaisin. Miksi sinä juot noin vähän? Mulla on 5,15 litran kanisteri mukana kaikkialla, minne menenkin.
Munuaiset huutaa hoosiannaa tolla määrällä. Ja huuhtelet vaan kaikki vitamiinit ja hivenaineet, ja mahdolliset käyttämäsi lääkkeetkin ulos elimistöstäsi, ilman että niillä on mahdollisuutta imeytyä.
Ei ole mulle mikään ongelma, jos juot koko ajan vettä, mutta sulle voi kohta olla! Diabetekseltä kuulostaa, jos juo noin paljon.
Luepas Kirsi Kunnaksen runo "Eukko, joka joi aina vettä" eli "Eukon patenttilääke". Kuulostaako tutulta?
a) noin suuri vesimäärä ei ole terveellistä
b) töissä ei aina pääse vessaan
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:34"]a) noin suuri vesimäärä ei ole terveellistä
b) töissä ei aina pääse vessaan
[/quote]
a) mä tarviin sen verran
b) en juokse koko.ajan.vessassa, en.siis töissäkään. ap
Lenkillä käydessä maha hölskyy.