Hormonikierukka laitettu yli 8kk sitten ja koko ajan vuotaa :(
onko muilla tämmöistä, eli onkohan tämä normaalia? Olen kyllä varannut jo lääkärin, mutta haluaisin kuulla onko muilla tämmöistä?
Kommentit (8)
Et pakkausselostetta lukenut? Kyllä on yksi yleisimmistä haittavaikutuksista.
Toisille ei hormoniehkäisyt vain sovi. Mulla on ollut sama juttu, yhdistelmäpillereiden aikaan kohtu täyttyi verestä (oli helvetin kivulias juttu), ja minipillereistä vuosin monta kuukautta, kunnes lopetin pillerit.
Joo mulla oli sama, inhottavaa ja erotiikantappaja. Mietin jo että siksi se on kai niin hyvä ehkäisykeino!
Mulla vuosi vuoden verran ja sit otatin sen pois. Lääkäri sanoi, että tuskin vuoto loppuu, jos ei siihen mennessä ollut loppunut.
Mulla sama kun käytän minipillereitä. Oli tehokas ehkäisy kun ei vuodolta pääse edes seksiä harrastmaan. Nyt varattuna aika kuparikierukan laittoon.
Itse sain kuurin estrogeenia ja vaiva loppui. En kyllä kärvistellyt kuin kolme viikkoa.
Kiva. Mulle ehdotettiin kans mirenaa ja sanoin pitäkää tunkkinne. Sanoin että haluan kuparikierukan, koska Mirena vaikutti huonommalle. Mulla siis huom lyhyet normaalit kuukautiset eikä mitään kipuja. Lääkäri vähän natisi vastaan, mutta siinähän natisi.
Reilu kuukausi sitten se laitettiin paikoilleen ja on ollut kahdet kuukautiset. Ne kestää nyt noin viikon ja ekat olivat selkeästi runsaammat mutta hallittavissa tamponeilla ja toiset jo normaalimmat. Elän toivossa että tuosta vielä niukentuu. Ja lyhenee. Mulle loistoratkaisu!
nosto