Todella outo juttu lennon varauksessa?
Kun tarkastelen Finnairin sivuilla Finnair Plus profiiliani, näkyy lentovaraukseni tulevat lennot kohdassa kaksi kertaa. Siis tyyli Helsinki-Mosambik 12345A ja Helsinki-Mosambik 12345a. Sitä vastoin paluulentoa ei näy, ellen avaa jompaa kumpaa noista varauksista. Onkohan varauksensa ihan kunnossa? Sain kyllä lippuja varatessani varausvahvistukset, eli ne ovat ok, olen ostanut meno-paluun.
Kommentit (31)
Joo, AV:sta kannattaa aina kysyä. Finnairin aspaan on ihan turha soittaa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:38"]
Joo, AV:sta kannattaa aina kysyä. Finnairin aspaan on ihan turha soittaa.
[/quote]
Jos Finnair on moannut, on vika heidän. Minulla on joka tapauksessa oikeus lentoon. Jos en pääse lennolle lentoyhtiön virheen vuoksi, saan korvauksia. Siksi en vaivaudu maksamaan puhelinsoitosta Finnairille. -ap
No ei tosiaan kannata tuhlata kahta euroa soittamiseen. Mä voin kertoa sulle, että lentosi on ihan kunnossa, ja sut on vielä upgreidattu bisnesluokkaan! Eiks oo kivaa! Hyvää matkaa sulle!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:38"]
Joo, AV:sta kannattaa aina kysyä. Finnairin aspaan on ihan turha soittaa.
[/quote]
Jos Finnair on moannut, on vika heidän. Minulla on joka tapauksessa oikeus lentoon. Jos en pääse lennolle lentoyhtiön virheen vuoksi, saan korvauksia. Siksi en vaivaudu maksamaan puhelinsoitosta Finnairille. -ap
[/quote]
Ihan totta! Noin mäkin aina tienaan rahaa. Teen varauksia sinne tänne, ja toivon että lentoyhtiö tekee virheen ja joutuu maksaa mulle korvauksia. Ja jos ei ole virhettä, niin pääsen ainakin matkoille.
Jotkut täällä eivät ihan tajua, että juuri tällaiset tilanteet ovat golden oppurtunity. Jos ap:n varauksessa on häikkää, eikä hän pääse lennolle, saa hän satoja euroja korvauksia, ilmaiset majoitukset ja lounasvoucherit, sekä lennot seuraavalla lennolla (mahdollisesti bisneksessä).
Ai Finski on avannut reitin Helsingistä Mosambikiin? Kiva! Se Mosambik onkin suosikkikaupunkini.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:38"]
Joo, AV:sta kannattaa aina kysyä. Finnairin aspaan on ihan turha soittaa.
[/quote]
Jos Finnair on moannut, on vika heidän. Minulla on joka tapauksessa oikeus lentoon. Jos en pääse lennolle lentoyhtiön virheen vuoksi, saan korvauksia. Siksi en vaivaudu maksamaan puhelinsoitosta Finnairille. -ap
[/quote]
Olihan toi kirjoitusvirhe?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:46"]
Ai Finski on avannut reitin Helsingistä Mosambikiin? Kiva! Se Mosambik onkin suosikkikaupunkini.
[/quote]
Varsinkin kun suon suora lento Helsingistä Mosambikiin! Helpottaa kyllä mun matkustelua.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:46"]
Ai Finski on avannut reitin Helsingistä Mosambikiin? Kiva! Se Mosambik onkin suosikkikaupunkini.
[/quote]
Varsinkin kun suon suora lento Helsingistä Mosambikiin! Helpottaa kyllä mun matkustelua.
[/quote]
Idiootti. En tietenkään laittanut tänne oikeaa lentokohdettani. Kaukolento on kuitenkin kyseessä. -ap
Löytyisikö joku AY FF Pax, jolla on samoja kokemuksia? -ap
On sinun vastuulla tarkistaa että lentolipuissa on oikeat päivämäärät ja ajat. Jostain bonustililtä en lähtisi tarkastamaan mitään tärkeää, voihan ne bonuksien kirjaussysteemit olla jotenkin "epäloogiset" ja sinänsä yhdentekevää.
Minulle tulee apn viestistä olo että jostain syystä ropsahtanut (ainakin hetkellisesti) tuplabonukset, muusta ei kyse?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:45"]Jotkut täällä eivät ihan tajua, että juuri tällaiset tilanteet ovat golden oppurtunity. Jos ap:n varauksessa on häikkää, eikä hän pääse lennolle, saa hän satoja euroja korvauksia, ilmaiset majoitukset ja lounasvoucherit, sekä lennot seuraavalla lennolla (mahdollisesti bisneksessä).
[/quote]
Eli pääsee viettämään extrapäivän lentokenttähotellissa, ja oikein syömäänkin on oikeutettu! Entä jos on kiire kotiin?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:02"]
On sinun vastuulla tarkistaa että lentolipuissa on oikeat päivämäärät ja ajat. Jostain bonustililtä en lähtisi tarkastamaan mitään tärkeää, voihan ne bonuksien kirjaussysteemit olla jotenkin "epäloogiset" ja sinänsä yhdentekevää.
[/quote]
Hohhoijaa. Olen jo saanut liput, eli oikeudet matkustajana on turvattu. Trust me, tiedän näistä varmasti enemmän kuin sinä. -ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:45"]Jotkut täällä eivät ihan tajua, että juuri tällaiset tilanteet ovat golden oppurtunity. Jos ap:n varauksessa on häikkää, eikä hän pääse lennolle, saa hän satoja euroja korvauksia, ilmaiset majoitukset ja lounasvoucherit, sekä lennot seuraavalla lennolla (mahdollisesti bisneksessä). [/quote] Eli pääsee viettämään extrapäivän lentokenttähotellissa, ja oikein syömäänkin on oikeutettu! Entä jos on kiire kotiin?
[/quote]
Kompensaatio voi olla 600€ tai yli muutaman tunnin myöhästymisestä. Ap:llä tuskin on kiire kotiin, jos hän täällä kyselee, eikä Finnairin kautta.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:04"]
Minulle tulee apn viestistä olo että jostain syystä ropsahtanut (ainakin hetkellisesti) tuplabonukset, muusta ei kyse?
[/quote]
Finnair Plus-pisteet kirjataan vasta lennon jälkeen. Kyseessä on siis tulevat lentoni kohta. -ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:02"]
On sinun vastuulla tarkistaa että lentolipuissa on oikeat päivämäärät ja ajat. Jostain bonustililtä en lähtisi tarkastamaan mitään tärkeää, voihan ne bonuksien kirjaussysteemit olla jotenkin "epäloogiset" ja sinänsä yhdentekevää.
[/quote]
Hohhoijaa. Olen jo saanut liput, eli oikeudet matkustajana on turvattu. Trust me, tiedän näistä varmasti enemmän kuin sinä. -ap
[/quote]
No mitä sitten kyselet kun noin kaikkitietävä olet?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:02"]
On sinun vastuulla tarkistaa että lentolipuissa on oikeat päivämäärät ja ajat. Jostain bonustililtä en lähtisi tarkastamaan mitään tärkeää, voihan ne bonuksien kirjaussysteemit olla jotenkin "epäloogiset" ja sinänsä yhdentekevää.
[/quote]
Hohhoijaa. Olen jo saanut liput, eli oikeudet matkustajana on turvattu. Trust me, tiedän näistä varmasti enemmän kuin sinä. -ap
[/quote]
No mitä sitten kyselet kun noin kaikkitietävä olet?
[/quote]
Koska yritän selvittää, mitä ko. virhe tarkoittaa. Juridiikan tunnen erinomaisesti, siinä en tarvitse neuvontaa. -ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:02"]
On sinun vastuulla tarkistaa että lentolipuissa on oikeat päivämäärät ja ajat. Jostain bonustililtä en lähtisi tarkastamaan mitään tärkeää, voihan ne bonuksien kirjaussysteemit olla jotenkin "epäloogiset" ja sinänsä yhdentekevää.
[/quote]
Hohhoijaa. Olen jo saanut liput, eli oikeudet matkustajana on turvattu. Trust me, tiedän näistä varmasti enemmän kuin sinä. -ap
[/quote]
No onpas kohtelias vastaus ihan asialliseen kommenttiin, mikä sua AP riivaa? mikä sun kysymyksesi siis on, pelkäät että olet ylibuukkauksen takia poistettu lennolta?? Vaikka on asialliset lentoliput jo taskussa? Just juu. Kannattaa kyllä suojella yksityisyyttä keksimään jotain mosambik-dadaa... menevä lukemaan ne usein kysytut kysymykset lentomatkustajalle niin stressaa vähän vähemmän ihan peräti KAUKOlento.
että hohhoijaa vaan itsellesi.
Onko kenellekään käynyt samaa? En haluaisi soittaa taas kerran Finnairin maksulliseen puhelinpalveluun kysyäkseni. Vai onko minut ylibuukkauksen vuoksi poistettu lennolta?